تاریخ انتشار: 1401/01/10 15:24
کد خبر: 24046

زندگی جدید کنعانی‌زادگان در تیم ملی؛ پاس گل با من!

محمدحسین کنعانی‌زادگان ستاره تیم ملی در برابر لبنان بود و به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد
زندگی جدید کنعانی‌زادگان در تیم ملی؛ پاس گل با من!

بهترین بازیکن تیم ملی در 2 بازی پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی، همان بازیکنی بود که اصلا قرار نبود در این 2 بازی به میدان برود؛ محمدحسین کنعانی‌زادگان. او به دلیل اتفاقات رخ داده در یکی از بازی‌های تیم ملی به حکم کمیته اخلاق از حضور در بازی برابر کره‌جنوبی و لبنان محروم بود اما در لحظه آخر این محرومیت به عدم حضور در 2 بازی غیررسمی تبدیل شد. این شاید بهترین تخفیف انضباطی در حق تیم ملی بوده باشد.

 

کنعانی‌زادگان برابر لبنان سازنده هر 2 گل تیم ملی بود. مدافعی که پیش از این در لباس پرسپولیس و الاهلی قطر هم نشان داده بود، طراح دور قابل اعتنایی است. روی گل اول اما کنعانی‌زادگان، پاسی داد که شاید در این یکی، دو سال اخیر فقط یکی مثل مهدی طارمی در تیم ملی داده بود؛ یک پاس مورب زمینی به فضای پشت مدافعان لبنان و درست در جایی که آزمون فقط نیاز به زدن یک تک ضربه داشته باشد. پاس گل دوم اما خامه روی کیک هنرنمایی او بود. کنعانی‌زادگان از گوشه سمت راست یک سوم دفاعی تیم ملی و درحالی که تحت فشار بازیکن لبنان بود، توپ را به فضای میانی یک سوم دفاعی لبنان فرستاد جایی که آن‌ها یک بازیکن داشتند و تیم ملی، 2 بازیکن. نگاه لحظه آخری او به توپ قبل از ضربه زدن به آن، همان آگاهی محیطی بالایی بود که این مدافع داشت و دارد. حتی موقعیتی که در دقیقه 18 توسط جهانبخش روی پاس نورافکن از دست رفت هم در اصل با پاس کنعانی‌زادگان استارت خورده بود.

برابر کره‌جنوبی هم تا لحظه‌ای که خلیل‌زاده در زمین بود، زوج او و کنعانی‌زادگان در سمت راست خط دفاعی، اجازه کوچکترین هنرنمایی به سون و بازیکنان میزبان را نداد. بعد از خروج خلیل‌زاده و ورود غلامی، کنعانی‌زادگان مجبور شد به جای 2 نفر حواسش را جمع کند و موفق هم بود. با وجود پرس شدید کره‌جنوبی او با دقت 90 درصدی پاس‌هایش را ارسال کرد. در آن بازی هم کنعانی‌زادگان، هوش و نبوغ بالایش را در ارسال پاس‌های بلند نشان داد. استارت حرکت هجومی تیم ملی که درنهایت با ضربه چیپ صیادمنش از دست رفت با کنعانی‌زادگان بود. پاس بلند کنعانی‌زادگان و عبور توپ از همه بازیکنان کره برای آزمون و پاس پشت پای او و ضربه بد صیادمنش. 

تیم اسکوچیچ در نبود امثال مهدی طارمی و حتی سعید عزت‌اللهی، قدرت سازندگی‌اش پایین می آید ولی این دو نمایش کنعانی‌زادگان نشان داده می‌توان روی او برای تغییر فاز بازی تیم ملی از دفاع به حمله در کمترین زمان ممکن و تنها با یک پاس حساب کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y8wwe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی تیم ملی در شرایط خاص/  یک مرد و چهار سوال