تاریخ انتشار: 1401/01/14 15:37
کد خبر: 23846

بررسی یک ذهنیت؛ ایران در قرعه کشی خوش شانس بود؟

تیم ملی ایران برای مشخص شدن نام چهارمین حریفش باید چند ماه صبر کند.
بررسی یک ذهنیت؛ ایران در قرعه کشی خوش شانس بود؟

 رضایت همگانی یکی از ویژگی‌های جالب تیم‌های حاضر در گروه (B) است! بررسی نظرات مربیان و روزنامه‌های کشورهای مختلف و همچنین فضای مجازی نشان می‌دهد که هر 4 تیم حاضر در این گروه از نتیجه قرعه‌کشی رضایت داشته‌اند و خود را یکی از شانس‌های صعود می‌دانند. این یکی از نکاتی است که شاید در کمتر گروهی شاهد آن باشیم.

در ایران بسیاری از اهالی فوتبال گروه تیم ملی را گروه خوبی دانسته و اعتقاد دارند که دراگان اسکوچیچ و یا هر مربی دیگری که روی نیمکت می‌نشیند باید طلسم صعود نکردن ما از گروه‌مان را بشکند. شاید در ابتدا نگاهی به اسامی تیم‌های همگروه با ایران این تصور را به وجود بیاورد که ما قرعه خوبی به دست آورده‌ایم. به خصوص مقایسه گروه ایران با دیگر تیم‌های آسیایی مانند ژاپن و عربستان باعث می‌شود تا  صعود ایران کار راحت‌تری نسبت به بقیه تیم‌ها دانسته شود. اگرچه این تصور شاید تا حدودی درست باشد اما گروه ایران یک ویژگی مهم دارد که تا الان به آن اشاره نشده و همین نکته می‌توان نشان دهد که این قرعه برخلاف آنچه گفته می‌شود خیلی هم گروه آسان و راحتی نیست.

تیم دومی که ما باید به مصاف آن برویم یکی از سه تیم اوکراین، ولز و اسکاتلند است. در میان این سه تیم ولز، اوکراین و اسکاتلند را به ترتیب می‌توان شانس‌های صعود دانست. در صورتی که دو گزینه اول بالا بیایند باید گفت که ایران در گروهی قرار گرفته که هیچ تیمی از سید چهارم ندارد! ولز با قرار گرفتن در رده هجدهم رنکینگ فیفا تیمی است که بالاتر از ایران حضور دارد و در صورت حضور در سیدبندی، در سید سوم قرار می‌گرفت. اوکراین هم در این رده‌بندی در رتبه 27 قرار دارد و از تیم‌های سید سوم محسوب می‌شود. در میان این سه تیم، فقط اسکاتلند است که در صورت صعود و قرار گرفتن در گروه ایران سید چهارم خواهد بود. تیمی که البته شانس صعودش نسبت به دو تیم دیگر بسیار کمتر است.

با این شرایط می‌توان گفت که ضرر اصلی از جنگ روسیه و اوکراین را تیم ملی فوتبال ایران متحمل شده است. اگر بازی اوکراین طبق برنامه برگزار می‌شد و نام تیم صعود کننده از میان این سه تیم در زمان خودش مشخص می‌شد، تیم ملی هم مانند سایر تیم‌ها در گروهی با یک تیم ضعیف و سید چهارمی قرار می‌گرفت. با توجه به اتفاق فعلی اما دو تیم از سید سوم حریف ایران خواهند بود و این نکته باعث می‌شود تا برخلاف گفته‌ها مشخص شود گروه خیلی راحتی برای ما رقم نخورده است و ما خیلی هم خوش‌شانس نبودیم. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y8wpb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشکوت فوتبال: سوریه و لبنان حریف ایران نیستند، عیار ما با کره و ژاپن سنجیده می‌شود