تاریخ انتشار: 1401/01/15 15:48
کد خبر: 23802

آنالیز حریف این هفته پرسپولیس؛ شوت زدن ممنوع!

شاگردان رضا عنایتی در اکثر آمارهای دفاعی جزو بهترین تیم‌های لیگ هستند.
آنالیز حریف این هفته پرسپولیس؛ شوت زدن ممنوع!

 پرسپولیس برای زنده نگه‌داشتن امیدهای قهرمانی، باید این هفته هوادار را شکست دهد. رقیبی که در بازی رفت به این تیم نشان داده بود که نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت. هوادار به جز 4 مسابقه، در تمامی دیدارهای این فصل با آرایش 2-5-3 بازی کرده است. آرایشی که پرسپولیس در دربی نشان داد درمقابله با آن، ضعف دارد. هوادار یکی از بهترین خط‌ دفاعی‌های لیگ را دارد. شاگردان عنایتی با ساختار درست دفاعی، کمتر از همه تیم‌‌ها به حریفان اجازه شوت زدن دادند.

شوت و گل ممنوع!

به طور متوسط در هر بازی 7.2 شوت و 2.5 شوت در چارچوب به دروازه هوادار زده شده که کمترین شوت مواجه شده بین همه تیم‌های لیگ است. هوادار با دریافت فقط 15 گل، دومین خط دفاعی برتر لیگ را به نام خود ثبت کرده است. همچنین این تیم در بیش از نیمی از مسابقات این فصل، حتی یک گل هم نخورده تا در جدول کلین‌شیت هم جزو بهترین تیم‌های لیگ جای داشته باشد. هوادار تعداد موقعیت کمی در خط حمله می‌سازد و همان سخت‌گیری را در موقعیت دادن به حریف هم دارد. مسابقات این تیم با متوسط امیدگل 1.52، جزو کم‌خطرترین بازی‌های فصل است. 

حسینی بهتر از سیدجلال!

بهترین بازیکن این فصل هوادار، محمد حسینی، مدافع میانی این تیم است. بازیکنی که یکی از 2 گل این فصلش را در بازی رفت به پرسپولیس زده بود. حسینی در 16 بازی این فصل در ترکیب اصلی هوادار حضور داشت و به طور میانگین در هر بازی بیش از 10 عملکرد دفاعی مانند قطع پاس و دفع توپ دارد. در مقایسه با جلال حسینی، بهترین مدافع این فصل پرسپولیس، او در هر بازی بیش از 3 عملکرد دفاعی بیشتری ثبت می‌کند و نمره متریکای بالاتری هم دارد. هر چند که همچنان در لیگ بیست‌ویکم بازیکنی نتوانسته به درصد موفقیت سیدجلال در دوئل‌ها برسد. حسینیِ هوادار 59 درصد از نبردهایی که حضور داشت را پیروز شد؛ آماری که برای جلال حسینی شانس موفقیت 79درصدی بوده است.

بهترین گلزنِ تیمِ گل‌نزن!

تیم عنایتی برخلاف خودش، اصلا گل‌زن نیست. هوادار فقط 13 گل زده که چهارمین خط حمله ضعیف لیگ را دارد. این تیم در 13 مسابقه حتی یک گل هم نزد تا از این حیث فقط فجر و نفت مسجدسلیمان آماری ضعیف‌تر از هوادار داشته باشند. تنها بازیکن هوادار که بیشتر از یک پاس‌گل داده، معین عباسیان است. عباسیان با متوسط 1.8 پاس‌کلیدی در هر بازی، خلاق‌ترین بازیکن تیمش است. ایستگاهی‌زن نخست این تیم که 4 پاس‌گل هم داده است. بهترین گلزن این تیم هم محمدجواد محمدی است. بازیکنی که در بازی رفت به ادعایش خودش با دست گل زد؛ «بله، با دست زدم. دیدم توپ رد می‌شود و نزدیک هستم با دست زدم و کسی متوجه نشد». محمدی در این فصل بیشتر از بقیه هم‌تیمی‌هایش شوت زده که حاصل آن 3 گل بوده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27q89n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ پرسپولیس  -  استقلال/ قهرمانی لیگ از دربی ۹۸ می گذرد