تاریخ انتشار: 1401/01/17 16:00
برای آکادمی حامی مالی می‌آورم نه بازیکن پولی!
کد خبر: 23708

درخواست عجیب پنجعلی برای مدیریت آکادمی پرسپولیس

پیشکسوت پرسپولیس بار دیگر عزم مدیریت در آکادمی این باشگاه را کرده است و اینبار در اقدامی عجیب پیشنهاد داده که باشگاه هیچ هزینه‌ای در این بخش نداشته باشد و خودش هزینه‌ها را برعهده گیرد!
درخواست عجیب پنجعلی برای مدیریت آکادمی پرسپولیس

محمد پنجعلی که دوران طولانی مدیریت آکادمی باشگاه پرسپولیس را عهده‌دار بود، در فصل گذشته و با توجه به شدت گرفتن مشکلات در رده‌های پایه جای خود را به محسن خلیلی داد. این در حالی بود که پیش از این چه از حیث مشکلات مالی و حواشی، آکادمی پرسپولیس حاشیه‌های فراوانی را دنبال می‌کرد و در ادامه با حضور محسن خلیلی، آقای گل اسبق سرخ‌ها توانسته بود مدیریت مناسبی را دنبال کرده و با برنامه‌ریزی ویژه و کسب نتایج مطلوب خصوصا در دربی‌های این رده، انتظارات را برآورده کند. اکنون اما پنجعلی بار دیگر به مدیریت باشگاه پیشنهاد بازگشت به آکادمی را داده و اینبار اما مدعی شده نیازی به حمایت باشگاه ندارد و خودشان قادر خواهند بود هزینه‌ها را در تمامی بخش‌ها برعهده گیرند. موضوعی که در گام اول اگرچه مثبت ارزیابی می‌شود و می‌تواند بار مالی بزرگی را از دوش باشگاه بردارد اما این شائبه را هم شکل می‌دهد که فساد را هم در پی داشته باشد. پنجعلی در این گفتگو اما مدعی است قادر خواهد بود با حمایت مالی و دستیابی به اسپانسر، هزینه نزدیک به 5 میلیاردی آکادمی را عهده‌دار شود؛ اما هنوز سوال بزرگ اینجاست که چرا در زمان مدیریت طولانی مدت گذشته‌اش این اتفاق نیفتاده بود؟!

پنجعلی در ابتدای توضیحاتش درباره شایعه بازگشتش به مدیریت آکادمی باشگاه پرسپولیس می‌گوید: پیشنهادهایی در اینباره مطرح شده که باید دید شرایط چطور پیش می‌رود. البته مسائلی هست که تا رفع نشود نمی‌توان مدیریت آکادمی را برعهده گرفت. واقعاً برای باشگاهی مانند پرسپولیس حیف است که از توان آکادمی‌اش برای معرفی بازیکنان جدید استفاده نکند. زمانی که در آکادمی پرسپولیس بودم حتی هزینه خرید آب معدنی نداشتیم و در زمان سرما لباس آستین بلند نداشتیم. به دنبال این هستم که ابتدا تکلیف این مسائل روشن شود، بعد مدیریت آکادمی را برعهده بگیرم.

مدیرسابق آکادمی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا او با وجود شناخت قبلی به مدیریت فعلی پرسپولیس، پیشنهاد تامین تمامی هزینه‌های آکادمی باشگاه را داده، گفت: بله این پیشنهاد را مطرح کردم. از طریق اسپانسرهایی که داریم هزینه‌های آکادمی را تامین می‌کنیم. هزینه‌های یک تیم پایه در ایران، چیزی حدود 4 یا 5 میلیارد ارزیابی می‌شود. البته این هزینه‌ها باید شفاف باشد و در صورت درآمدزایی باید به حساب باشگاه واریز شود.

پنجعلی پیرامون چرایی انگیزه حامی مالی برای تامین 5 میلیارد تومانی تیم پایه‌ که مخاطب زیادی ندارد، اینطور توضیح می‌دهد: به هر حال تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس به اندازه خودشان مخاطب دارند حتی در سطوح پایه. شاید من مربی فوتبالی این موضوع را بلد نباشم؛ اما حامی مالی می‌داند که چطور هزینه‌هایش را بازگرداند. پخش زنده بازی و تبلیغات محیطی راه درآمدزایی حامی مالی هستند.

وی درباره اینکه چرا در زمان تصدی مدیریت آکادمی پرسپولیس، این مسائل را اجرایی نکرده و اینکه عدم شفافیت حامی مالی شائبه حضور «بازیکنان پولی» را تقویت می‌کند، پاسخ داد: شرایط طوری نبود که این مسائل اجرایی شود. در زمان مدیریتم در آکادمی اخلاق برایمان خیلی مهم بود. حتی یکی از مربیانی که زیر گوش بازیکنش زده بود را اخراج کردم. بنابراین چون روی مربیان نظارت داشتیم، بازیکن پولی نداشتیم. در آکادمی پرسپولیس دنبال سازندگی بودیم نه نتیجه. به همین خاطر هم بود که به دنبال قهرمانی در لیگ پایه‌ها نبودیم.

با این حال باید دید آیا طبق ادعای محمد پنجعلی اسپانسری حاضر خواهد بود برای رده پایه هزینه‌ای 5 میلیاردی را برعهده گیرد یا طبق پیشینه‌ای که قبلا هم شاهد آن بودیم بار دیگر باید منتظر مصاحبه‌هایی در این بخش در خصوص مشکلات مالی، کمبود امکانات و سقوط و ناکامی در رده پایه‌ها بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ekom6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس برنده بازی با استقلال است/ قهرمان هفته آخر مشخص می‌شود