تاریخ انتشار: 1401/01/18 13:50
کد خبر: 23659

مقایسه مهاجم پرسپولیس با ضعیف‌ترین خریدهای چند فصل اخیر

تمیروف در بازی با هوادار هم مثل دربی، بیشتر از همه شوت زد ولی همچنان خط تیره تاثیرگذاری‌اش روی گل‌ها پاک نشده است.
مقایسه مهاجم پرسپولیس با ضعیف‌ترین خریدهای چند فصل اخیر

 اینکه بازیکنی در 303 دقیقه اول حضور در تیم جدیدش گلی نزند، خیلی اتفاق عجیبی نیست. به خصوص در لیگ ایران که این فصل متوسط گل هر تیم در هر بازی 0.79 است. شوت‌های عجیب و غیرمعمول شرزود تمیروف در دربی اما، حساسیت‌ها را روی او بیشتر از قبل کرده است. تیمروف در بازی مقابل استقلال بیشتر از همه بازیکنان شوت زد، ولی 5 شوت از 6 شوت او حتی در چارچوب هم نبود. 

تمیروف این فصل 19 مرتبه با شوت، شانس گلزنی‌اش را امتحان کرده است. مهاجم ازبکستانی پرسپولیس به طور میانگین هر یک ربع، یک شوت زده است. طبق آمار «متریکا»، 13 شوت از 19 شوت تمیروف خارج از چارچوب بود. 6 شوت در چارچوب او هم منجر به شادی گلی برایش نشده است. تمیروف که با دوندگی بالا در پرسینگ و تحت فشار قراردادن مدافعان حریف تواناست، در زمانی که صاحب توپ است تسلط بالایی ندارد. او هنوز موفق به ثبت هیچ دریبلی نشده است. پاس‌های تمیروف هم گره‌ای را باز نکرده است. شرزود تمیروف در این فصل، 2 مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخته که هیچ کدام هم منجر به گل نشدند. نکته دیگر در مورد تمیروف این است که تعداد خطاهایی که او مرتکب شده بیشتر از خطاهایی است که مدافعان حریف روی او مرتکب شدند.

پرسپولیس در 20 هفته نخست، فقط در 2 بازی گل نزده بود. اما در 4 هفته اخیر که به تمیروف بازی داده و روی گل زدن او حساب کرده، در 2 بازی از 4 مسابقه گلی نزده است. 

مقایسه با ضعیف‌ترین خریدهای چند فصل اخیر

جونیور براندائو در یک نیم‌فصل حضور در پرسپولیس به قدری ضعیف بود که هر مهاجم خارجی بعد از او، آمار گل‌نزدنش با براندائو مقایسه شود. براندائو 13 دقیقه بیشتر از تمیروف بازی کرده بود که از این تیم جدا شد. اما در همین مدت هم آمار مهاجم ازبکستانی پرسپولیس بهتر از براندائو است. براندائو با فقط 3 شوت، صفر شوت در چارچوب و صفر پاس‌کلیدی پرسپولیس را ترک کرد. 

خارجی ناکارآمد استقلال در چند فصل اخیر در خط حمله هم الحاجی گرو بود. بازیکنی که قرار بود مامه تیام جدید آبی‌ها شود؛ ولی او هم لیگ برتر ایران را بدون هیچ گل و پاس‌گلی ترک کرد. گرو برخلاف دو نفر دیگر (تمیروف و براندائو)، 4 دریبل موفق داشت و تکنیکی‌تر بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ke9ea

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جنگ، جنگ خط آتش است/ تکلیف این دربی با مهاجمان خواهد بود