تاریخ انتشار: 1401/01/20 13:48
کد خبر: 23593

رکوردهای دفاعی در مشت شاگردان فرهاد مجیدی/ موقعیت می‌دهند ولی گل نمی‌خورند

استقلال در دیداری که 10 نفره شد علی‌رغم موقعیت‌های خوب حریف، باز هم بدون شکست باقی ماند.
رکوردهای دفاعی در مشت شاگردان فرهاد مجیدی/ موقعیت می‌دهند ولی گل نمی‌خورند

 استقلال در لیگ بیست و یکم نه تنها در مسیر قهرمانی است بلکه در حال به جای گذاشتن چندین رکورد منحصر به فرد است. آبی‌پوشان در روزی که حریف‌شان پیکان چندین بار تا آستانه فتح دروازه پیش رفت تسلیم نشدند تا همچنان بدون باخت باقی بمانند. شکست‌ناپذیری و قرار گرفتن در جمع بهترین‌ تیم‌های تاریخ لیگ برتر بیش از هر چیز مدیون کارنامه دفاعی فوق‌العاده این تیم است.

رکوردهای دفاعی در مشت آبی‌پوشان

استقلال با 17 کلین‌شیت تا پایان هفته بیست و چهارم در کنار پرسپولیس لیگ شانزدهم رکورددار بیشترین بسته نگه داشتن دروازه تا این مقطع از فصل در تاریخ لیگ برتر است. استقلال تنها 8 گل خورده که این کمترین تعداد گل خورده یک تیم تا این هفته از لیگ در ادوار مسابقات است.

استقلال فاصله زیادی تا ثبت رکورد در تاریخ لیگ برتر ندارد. بیشترین تعداد کلین‌شیت در یک فصل به استقلال لیگ دوازدهم بازمی‌گردد که 21 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت. در لیگ 16 تیمی پرسپولیس لیگ شانزدهم با 20 کلین‌شیت بهترین آمار را دارد. استقلال که در 71 درصد بازی‌های این فصل گل نخورده با کلین‌شیت در 3 یا 4 بازی از 6 بازی باقیمانده رکورددار تاریخ لیگ برتر خواهد شد.

رکورد کم‌ترین گل خورده در یک فصل در تاریخ لیگ برتر به استقلال لیگ هجدهم تعلق دارد که تنها 13 گل دریافت کرد. استقلال این فصل که آمار تحسین‌برانگیز تنها 0.33 گل خورده در هر بازی را دارد اگر در 6 هفته پیش‌رو کمتراز 5 بار دروازه‌اش باز شود، رکورد دفاعی دیگری در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت خواهد کرد.

استقلالی که به حریف موقعیت می‌دهد ولی گل نمی‌خورد

کلید موفقیت بسیاری از تیم‌های سرآمد در امور دفاعی، جلوگیری از خلق موقعیت حریف است. استقلال از جمله تیم‌‌هایی است که چندان به حریفان اجازه خودنمایی مقابل دروازه را نمی‌دهد ولی بهترین تیم لیگ در این زمینه نیست و آمادگی دو سنگربان استقلال، حسین حسینی و علیرضا رضایی مانع اصلی گلزنی رقبا بوده است.استقلال بر اساس آمار متریکا، به طور متوسط در هر بازی با 8.9 شوت مواجه شده و از این نظر جزو 4 تیم برتر لیگ نیست ولی از هر 4 تیمی که این تیم کمتر شوت خوردند با اختلاف آمار گل خورده کمتری دارد.

مقایسه امیدگل حریفان استقلال با گل خورده این تیم بیش از هر چیز نشان می‌دهد که دروازه‌بان و مدافعان استقلال چقدر مانع گلزنی حریفان شده‌اند. امیدگل شاخص تقریباً جدیدی در دنیای فوتبال است که به کیفیت هر شوت بر اساس احتمال گل شدن آن وزن می‌دهد. 

امید گل حریفان استقلال 15.5 است که این به این معناست که استقلال در این فصل سزاوار دریافت حداقل 15 گل بوده است. استقلال در این آمار پس از فولاد تیم دوم لیگ است. شاگردان مجیدی اگر اندازه استحقاقشان گل می‌خوردند اکنون بهترین خط دفاع لیگ را نداشتند. گل خورده استقلال 7.5 گل از امیدگل حریف کمتر است و این تیم تقریباً نصف تعداد گلی که باید دریافت می‌کرد گل خورده است و از نظر اختلاف گل خورده با امیدگل رقیب بهترین تیم لیگ است. خلق چنین آماری، مهم‌ترین نقش را در شکست‌ناپذیری و صدرنشینی استقلال در این فصل داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqvjq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کلین‌شیت با 7 سیستم متفاوت؛ آیا نبود مرادمند و یزدانی راه گل خوردن استقلال را باز می‌کند؟

سیستم «ایتالیایی» استقلال تکمیل شد!؟
خارجی‌های استقلال و نیازهای فرهاد؛