تاریخ انتشار: 1401/01/20 21:00
کد خبر: 23572

راز جاودانگی برانکو/ چرا هنوز از او یاد می‌شود؟

جمله تاریخی‌اش بعد از اعلام خبر بسته شدن پنجره‌های پرسپولیس یادتان هست؟ گفت: «همه با هم به مشکل خورده‌ایم و همه با هم باید از آن عبور کنیم.»
راز جاودانگی برانکو/ چرا هنوز از او یاد می‌شود؟

  روزهایی که گذشت، مقارن بود با هشتمین سالگرد عقد قرارداد برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس؛ قراردادی که شاید هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد چنین نتایج درخشانی به همراه بیاورد. محدود کردن برانکو در کلمه «نتیجه» اما ظلم به این مربی کروات است. در شیوه کار او رمز و رازهای دیگری هم وجود داشت که اسمش را ماندگار کرد. این باشگاه پرسپولیس که در حال حاضر روزی سه بیانیه و هشت مصاحبه انتقادی از آن بیرون می‌آید، زمانی یک سرمربی موفق داشت که ترجیع‌بند همه حرف‌هایش فقط یک جمله بود: «ما می‌توانیم.» خودش یازده ماه حقوق نگرفت، اما مشکلات مالی باشگاه را در بوق نکرد. می‌گفت اگر پولی هم رسید، اول به بازیکنانم بدهید که بهتر بازی کنند.

یکی از بزرگترین اشتباهات مدیریتی تاریخ فوتبال ایران در زمان او و علیه او اتفاق افتاد. پرسپولیس از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شد و چهارده بازیکن طی یک سال‌ونیم چیزی حدود هفتاد بازی سنگین برگزار کردند. برانکو اما یک بار هم غر نزد. جمله تاریخی‌اش بعد از اعلام خبر بسته شدن پنجره‌های پرسپولیس یادتان هست؟ گفت: «همه با هم به مشکل خورده‌ایم و همه با هم باید از آن عبور کنیم.» وعبور هم کرد. تا کجا؟ تا قهرمانی لیگ و فینال آسیا. اگر علی علیپور دروازه خالی کاشیما را در ژاپن باز می‌کرد، برانکو فتوحاتش را در پرسپولیس کامل کرده بود. جدایی ستاره‌ها؟ بازیکن فیکس او در فینال لیگ قهرمانان آسیا آدام همتی بود که امروز در 27 سالگی در کانادا مشاور املاک است! حیف از این تفکر، اگر تغییر کند...

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45a9bd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرور رکوردداران فوتبال ایران در دهه نود؛ شیمبا، رحمتی، ژنرال و ...