تاریخ انتشار: 1401/01/24 17:40
کد خبر: 23375

شوک به کادر فنی، پرسپولیس را از شرایط بحرانی خارج می‌کند؟

شرایط تیم فوتبال پرسپولیس که مسیر سختی برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر دارد در روزهای اخیر با وداع از جام حذفی بحرانی تر از قبل شد.
شوک به کادر فنی، پرسپولیس را از شرایط بحرانی خارج می‌کند؟

تیم فوتبال پرسپولیس شرایط چندان خوبی را تجربه نمی‌کند. آنها در فاصله ۶ هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر، ۶ امتیاز از استقلال صدرنشین عقب هستند تا امیدها برای تکرار قهرمانی‌های پنج سال اخیر تا حد زیادی کاهش بیابد.

هواداران پرسپولیس امیدوار بودند که تیمشان حداقل در جام حذفی با توجه به راه آسانی که پیش رو این تیم برای قهرمانی است، بتوانند جام بگیرند اما شکست خانگی برابر آلومینیوم موجب شد تا سرخپوشان از گردونه این جام کنار بروند.

سرخپوشان حدود ۳ ماه قبل نیز از در سوپرجام برابر فولاد خوزستان تن به شکست دادند تا در این سه ماه شاید به اندازه دو سال شکست را تجربه کرده باشند.

پس از این اتفاق هم هواداران به کنایه در فضای مجازی می‌نوشتند که خوب شد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد چرا که با این سبک بازی نمی‌توانست کاری از پیش ببرد.

این در حالی است که پرسپولیس علاوه بر ناکامی در نتیجه گیری از نظر ارائه بازی زیبا هم دچار مشکل شده است و به تیمی تبدیل شده که تفکراتش برای رقبا شناخته شده است. از طرفی با توجه به جدایی بازیکنان در اواخر فصل قبل، مهره‌های جایگزین نتوانستند چندان در پرسپولیس موفق باشند و همین خریدهای ناکارآمد یکی از اصلی ترین دلایل ناکامی سرخ‌ها بود.

تفکرات شناخته شده/ شوک به کادر فنی، پرسپولیس را از شرایط بحرانی خارج می‌کند؟

به نظر می‌رسد یکی از اصلی ترین دلایل ناکامی سرخپوشان در این فصل، شناخته شدن سبک و ترکیب بازی پرسپولیس برای رقبا است. پرسپولیس امسال نهایت از دو و یا سه سبک بازی استفاده کرده و رقبا به خوبی برنامه پرسپولیس را می‌دانند. عمده برنامه پرسپولیس برای حمله، ارسال از جناحین است سیستمی که به نظر برای سرخپوشان مناسب به نظر نمی‌رسد چرا که تیم از حضور یک مهاجم بلند قد که بتواند روی ارسال‌هایی هوایی موفق عمل کند،‌ محروم است.

با این حال شاید شوک به کادر فنی و تزریق تفکرات جدید به کادر فنی شاید یکی از راه‌های برون رفت پرسپولیس از این شرایط است. سرخپوشان به سبکی نیاز دارند که برای مهره‌های این تیم متناسب باشد.

مدیریت باشگاه پرسپولیس تاکید زیادی روی حمایت از این کادر فنی دارد و طبق صحبت‌های رضا درویش هنوز هم به قهرمانی در لیگ امید زیادی دارند اما باید دید که در نهایت مدیریت چه تصمیمی برای برون رفت پرسپولیس از این شرایط بحرانی خواهد گرفت.

البته حضور مربی جدید در کادر فنی اتفاق جدیدی در فوتبال ایران نیست که از آن به عنوان یک اتفاق جدید یاد شود.

به طور مثال تیم فوتبال سپاهان پس از اینکه در چند بازی در رسیدن به برد ناکام بود،‌ به سراغ یک مربی کار کشته پرتغالی رفت تا بتواند دوباره موفق عمل کند.

تفکرات شناخته شده/ شوک به کادر فنی، پرسپولیس را از شرایط بحرانی خارج می‌کند؟

لویس مارتینز سابقه مربیگری در تیم‌هایی مانند اسپورتینگ لیسبون، اسپورتینگ کلاب، پورتیموننزه و براگا پرتغال، تاتنهام انگلستان، زنیت سنت پترزبورگ روسیه، الاهلی عربستان و تیم ملی عربستان را در کارنامه خود دارد. اتفاقی که در تیم سپاهان اتفاق مثبتی را رقم زد و زردپوشان اصفهانی پس از این اتفاق نتایج خوبی گرفتند و می‌شود گفت که در سبک بازی این تیم هم تحول بزرگی رخ داده است.

در نهایت باید دید که تصمیم مدیریت پرسپولایس برای برون رفت از این شرایط چیست؟

تفکرات شناخته شده/ شوک به کادر فنی، پرسپولیس را از شرایط بحرانی خارج می‌کند؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488dzw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شش تیم به دنبال کسب سهمیه احتمالی