تاریخ انتشار: 1401/01/25 14:41
کد خبر: 23336

یحیی خوشحال‌ترین فرد از حذف استقلال در جام حذفی

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس، خوشحال‌ترین فرد از حذف استقلال در جام حذفی است.
 یحیی خوشحال‌ترین فرد از حذف استقلال در جام حذفی

پرسپولیسی‌ها بعد از 5 فصل قهرمانی در لیگ برتر، 2 جام این فصل را از دست داده‌اند. آن‌ها سوپرجام را به فولاد واگذار کردند و در جام حذفی هم با شکست خانگی مقابل آلومینیوم اراک وداعی تلخ با رقابت‌ها داشتند.

 

یحیی گل‌محمدی بعد از 2 فصل قهرمانی همراه با پرسپولیس در لیگ برتر و رساندن این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا، با شکست دور از انتظار مقابل آلومینیوم و با توجه به اینکه در لیگ برتر هم 6 امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارند، خود را برای انتقادات شدید آماده می‌کرد. انتقاداتی که می‌توانست تا هفته‌ها ادامه داشته باشد. مخصوصا وقتی که رقیب سنتی آن‌ها که در این فصل هیچ باختی ندارد هم در ورزشگاه آزادی برای صعود به نیمه نهایی جام حذفی باید به مصاف نساجی می‌رفت؛ بازی‌ای که روی کاغذ برتری استقلال در آن محتمل بود.

24 ساعت بعد از حذف پرسپولیس از جام حذفی، استقلالی‌ها هم در آزادی زمین‌گیر شدند و این نساجی بود که با برتری در ضربات پنالتی، اولین جام را از استقلالی‌ها گرفت. از حذف استقلال، شاید بیشتر از بازیکنان و هواداران نساجی، یحیی گل‌محمدی خوشحال‌ باشد.

امید به قهرمانی تا هفته پایانی

استقلال اگر از سد نساجی می‌گذشت، کار سختی برای قهرمانی در جام حذفی نداشت. آن‌ها در نیمه نهایی باید در ورزشگاه آزادی به مصاف مس کرمان دسته اولی می‌رفتند که در صورت برتری، بازی فینال را هم که تک بازی است، با برنده آلومینیوم اراک و خلیج فارس ماهشهر برگزار می‌کردند. جام حذفی در ماه رمضان به پایان می‌رسید و بعد از مشخص شدن قهرمان این جام، 6 هفته باقی مانده از رقابت‌ها لیگ برتر از سر گرفته می‌شد.

استقلال اگر با قهرمانی جام حذفی به لیگ می‌آمد، یحیی گل‌محمدی فشار سنگینی را متحمل می‌شد و دبل احتمالی استقلال در اولین فصلی که فرهاد از ابتدای لیگ روی نیمکت این تیم نشست، می‌توانست به جدایی احتمالی او در پایان فصل هم منجر شود. حذف استقلال، همه این فشارها را حداقل تا پایان فصل از گل‌محمدی دور کرد. 

قهرمانی با حداقل اختلاف

استقلالی‌ها در 6 هفته باقی مانده، 3 بازی خارج از خانه نه چندان راحت مقابل سپاهان، فولاد و مس رفسنجان دارند. آن‌ها در حالی با 6 امتیاز اختلاف در صدر جدول رده‌نبدی هستند که 2 امتیاز به آن‌ها به دلیل استفاده کردن گل‌گهر سیرجان از بازیکن غیرمجاز اضافه شده و اگر این 2 امتیاز که هنوز مورد اعتراض گل‌گهری‌ها هم است به استقلالی‌ها اضافه نمی‌شد، الان اختلاف 2 تیم در صدر جدول رده‌بندی 4 امتیاز بود. در صورتی که استقلالی‌ها در پایان فصل قهرمان شوند اما این قهرمانی با اختلاف امتیازی کم باشد، یحیی می‌تواند 2 امتیاز گرفته شده از بازی گل‌گهر را عامل قهرمانی آبی‌ها قلمداد کند و فشار زیادی روی او نیست و می‌تواند با خیال راحت برای فصل آینده به فکر بستن تیم خود باشد.

گل‌محمدی بعد از حذف در جام حذفی با انتقادات زیادی روبرو شده. برخی‌ها هم معتقدند که پرسپولیس با او به بن‌بست رسیده و حتی اسم چند نفر را به عنوان جانشین او هم مطرح می‌کنند. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیسی‌ها، در گفت‌وگویی با سایت این باشگاه صحبت‌هایی که در مورد افراد مختلف و حضور آن‌ها به جای گل‌محمدی در پرسپولیس می‌شود را تکذیب کرد و گفت: «عده‌ای با تفرقه بین بازیکنان، کادر فنی، مدیران و هیات مدیره در تلاش هستند مانع از موفقیت‌ها شوند. بعضی هم همبستگی بین هواداران و بین آن‌ها با تیم را نشانه می‌گیرند. در این شرایط حاشیه‌ها و اخبار نادرستی هم منتشر می‌شود که باید از دامن زدن به آن‌ها و ایجاد تنش بیشتر برای پرسپولیس خودداری کرد. از جمله هر روز گزینه‌ای را برای مربیگری و  حضور در پست‌های مختلف مدیریتی مطرح می‌کنند تا ذهنیت اعضای تیم و باشگاه را درگیر کنند، در حالی که اصلا صحت ندارد. چنین مساله‌ای اصلا جایی در پرسپولیس ندارد که قرار باشد برای تغییرات فنی، بحثی مطرح شده باشد. البته به نظر می‌رسد بعضی به دنبال القاء نا امیدی به هواداران است».  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5k68

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال مغرور بود و فرصت‌سوزی کرد/ ترکیب مجیدی شگفت زده‌ام کرد