تاریخ انتشار: 1401/01/31 15:05
کد خبر: 23086

تیم منتخب پیرمردها و جوان‌های لیگ؛ تکنیک یا تجربه؟

یک تیم از بهترین بازیکنان بالای 33 سال و یک تیم هم از بهترین بازیکنان زیر 23 سال را مشاهده می‌کنید.
تیم منتخب پیرمردها و جوان‌های لیگ؛ تکنیک یا تجربه؟

 در این فصل 36 بازیکن با حداقل 33 سال سن، در لیگ برتر بازی کردند. بازیکنانی که فاصله زیادی با آویختن کفش‌هایشان ندارند. مسن‌ترین بازیکن فصل، جلال حسینیِ 40 ساله است. متوسط سن بازیکنانی که در این فصل حداقل در یک‌سوم مسابقات حضور داشتند، 28.2 سال است. آماری که نشان می‌دهد خیلی از تیم‌ها در حال پوست‌اندازی هستند و به بازیکنان جوان‌تر هم اعتماد می‌کنند. 2 بازیکن دهه هشتادیِ این فصل که بیشتر از بقیه بازی کردند هم بهزاد سلامی هافبک تراکتور و یاسین سلمانی ستاره سپاهان هستند. در مجموع، 25 بازیکن با حداکثر سن 23 سال در این فصل (بیش از یک‌سوم مسابقات) بازی کردند.

تیم منتخب مسن‌ترین بازیکنان لیگ؛ مسعود شجاعی، کی‌روش استنلی و 3 سرخابی!

در این فصل، 7 دروازه‌بان با حداقل سن 33 سال، در لیگ برتر بازی کردند. در بین این 7 دروازه‌بان، محسن فروزان، علیرضا حقیقی و شهاب گردان نمایشی بهتر از بقیه داشتند.

مسن‌ترین بازیکن لیگ، جلال حسینی است. کاپیتان پرسپولیس اما در 40 سالگی هم بالاترین درصد موفقیت در نبردها را بین همه بازیکنان لیگ دارد. حامد شیری، کاپیتان نساجی که بهترین گلزن این تیم در لیگ برتر هم هست، و عزت‌الله پورقازِ 34 ساله، دیگر مدافعان مسن و قابل اعتماد این فصل هستند. 

در دو سمت کناری این تیم، دو سرخابی حضور دارند. وریا غفوری، کاپیتان استقلال در این فصل یک پاس‌گل داده و یکی از 20 بازیکنی است که اصلا با کارت داور جریمه نشده است. وحید امیری، بازیکن محبوب قرمزها هم به تازگی شمع تولد 33 سالگی را فوت کرده است. امیری که دیر به فوتبال معرفی شد، با مجموع 4 گل و پاس‌گل همچنان جزو خطرناک‌ترین بازیکنان پرسپولیس است.

مسعود شجاعی، ستاره سال‌های نه چندان دور فوتبال ایران هم همچنان می‌درخشد. شجاعیِ 37 ساله، 2 گل زده، 2 پاس‌گل داده و در 3 فاکتور فنی هم بهترین بازیکن نساجی است؛ بیشترین پاس‌کلیدی، بیشترین دریبل موفق و بیشترین گرفتن خطا از حریف. نوید عاشوری که بعد از سعید صادقی، بهترین گل‌ساز و بهترین بازیکن این فصل گل‌گهر است هم 34 سال دارد. در خط هافبک بازیکنان دیگری مانند مهدی کیانی، محمد آبشک و اسماعیل شریفات هم با وجود بالا رفتن سن، همچنان نمایش خوبی دارند.

میانگین سن بازیکنانی که این فصل در خط حمله بازی کردند 29.5 سال است. سن بالایی که نشان می‌دهد مربیان برای گل زدن همچنان به بازیکنان کم‌سن و سال‌تر اعتماد نمی‌کنند. لوسیانو پریرا، گل‌زن‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر (بین بازیکنان فعال)، 38 ساله است. رودی ژستد و کی‌روش استنلی، فعال‌ترین بازیکنان لیگ روی نبردهای هوایی هم جزو تیم منتخب مسن‌ترین بازیکنان لیگ قرار دارند. رضا خالقی‌فر 38 ساله و کریم اسلامیِ 6 گله هم می‌توانستند در این تیم قرار بگیرند.

تیم منتخب جوان‌ترین بازیکنان لیگ؛ امیرحسین حسین‌زاده و مهدی عبدی و بچه‌ها!

در این فصل 10 دروازه‌بان با حداکثر سن 23 سال در لیگ بازی کردند، اما تعداد بازی فقط یکی از آن‌ها از عدد 4 عبور کرد. حسین پورحمیدی، دروازه‌بان سابق استقلال و ستاره فعلی آلومینوم تنها دروازه‌بان جوانی است که برای طولانی مدت مورد اعتماد مربیان تیمش قرار گرفته است. پورحمیدی در نمرات «متریکا» یکی از 3 دروازه‌بان برتر فصل است. 

فولاد صالح حردانی را به استقلال داد، ولی همچنان بهترین دفاع راست جوانِ لیگ را در اختیار دارد. مجتبی نجاریان در این فصل 7 مرتبه با پاس‌های کلیدی برای تیم نکونام موقعیت ساخته است. 

در این فصل 8 بازیکن زیر 24 سال در بیش از یک‌سوم مسابقات لیگ در قلب دفاع بازی کردند. مجید نصیری و سینا شاه‌عباسی که علاوه بر تعهد بالای دفاعی، در این فصل گل هم زدند به ترتیب 21 و 22 ساله هستند. امیرمهدی جان‌ملکی که در نقل‌وانتقالات این فصل مورد توجه فرهاد مجیدی و باشگاه استقلال قرار گرفته بود هم جزو بازیکنان آینده‌دار لیگ محسوب می‌شود. احسان حسینی، مدافع سابق پرسپولیس و سامان فلاح بازیکن پیکان هم هنوز سن‌شان از عدد 23 عبور نکرده است. 

جوان‌ترین بازیکنی که این فصل بیشتر از 8 بازی کرده، سلامی هافبک 19 ساله تراکتور است. یاسین سلمانی، ستاره محبوب سپاهان هم دیگر دهه هشتادیِ این فصل است. محمد خدابنده‌لو، کاپیتان تیم ملی امید هم تاثیرگذارترین بازیکن این فصل ذوب‌آهن روی گل‌های این تیم بوده است. غلامرضا ثابت‌ایمانی، هافبک پیکان هم فقط 21 سال سن دارد.

امیرحسین حسین‌زاده، ستاره 22 ساله‌ای است که استعدادش در استقلال دیده شد. بازیکنی که این فصل 5 گل زده و در 4 مسابقه، بهترین بازیکن زمین شده است. مهدی عبدی، مهاجم پرسپولیس هم بهترین گلزن این فصل در جریان بازی‌ها (بدون احتساب گل از نقطه پنالتی) است. عبدیِ 23 ساله در این فصل 7 گل برای پرسپولیس زده و یک پاس‌گل داده است. در تیم امیر قلعه‌نویی هم اعتماد مناسبی به رضا شکاری شده و او 2 گل زده و 2 پاس‌گل داده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n9z9v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علیرضا نیکخبت واحدی با لیدر ها جلسه می گذاشت تا سرمربی چوکا تالش شود
علی لطیفی: