تاریخ انتشار: 1401/02/05 15:31
کد خبر: 22875

اما و اگرهای صعود سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان

سپاهان با پیروزی مقابل پاختاکور امیدوار باقی ماند ولی صعود این تیم وابسته به اما و اگرهای بسیاری است.
اما و اگرهای صعود سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان

 گل دقایق پایانی سجاد شهباززاده مانع حذف سپاهان از مرحله گروهی شد. این تیم برخلاف دیگر نماینده ایران، فولاد که به سادگی به دور حذفی راه یافت، کار سختی برای راهیابی به مرحله بعدی مسابقات دارد. با نتایج بدست آمده در هفته ماقبل پایانی، قرار گرفتن الدحیل در رتبه نخست و جای گرفتن پاختاکور در قعر جدول قطعی شد. جدال هفته آخر برای رتبه دوم بین سپاهان اصفهان و التعاون عربستان است. کسب رتبه دوم اما تضمین‌کننده صعود نخواهد بود و باید سپاهان بین ۳ تیم برتر دوم جای گیرد. سپاهان از سال ۲۰۱۲ در جمع ۱۶ تیم برتر آسیا قرار نگرفته و در این فصل هم کار مشکلی برای صعود از این گروه دشوار دارد.

شاگردان نویدکیا چگونه دوم می‌شوند؟

التعاون و سپاهان با ۷ امتیاز در رتبه دوم و سوم جای دارند. بر طبق قوانین لیگ قهرمانان آسیا، در شرایطی که امتیاز دو تیم برابر باشد، تقابل رودرروی ۲ تیم لحاظ می‌شود که التعاون در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت به برتری ۴-۱ رسید تا صعود سپاهان سخت‌تر شود. سپاهان تنها در شرایطی به رتبه دوم می‌رسد که امتیازی بیشتر ازالتعاون در هفته آخر کسب کند. پیروزی التعاون برابر بنیادکار حذف شده به معنای پایان رویای صعود سپاهان خواهد بود و این تیم تحت هیچ شرایطی به مرحله بعد نخواهد رفت.

در صورت تساوی التعاون برابر پاختاکور، سپاهان با غلبه بر الدحیل صدرنشین در رتبه دوم قرار می‌گیرد و با باخت التعاون سپاهان با تساوی هم می‌تواند به رده دوم دست یابد ولی این برای صعود زردپوشان اصفهانی کافی نخواهد بود.

چشم امید سپاهان به نتایج سایر گروه‌ها

سپاهان اگر با ۸ امتیاز دوم شود کورسوی امیدی برای صعود به مرحله بعد دارد. زردپوشان اصفهانی تنها در شرایطی می‌توانند به یک هشتم‌نهایی صعود کنند که که نسف قرشی در بازی آخربا اختلاف بیش از ۴ گل شکست بخورد و نیروی هوایی عراق به پیروزی دست نیابد.

سپاهان با ۱۰ امتیاز از شانس مناسبی برای صعود برخورددار خواهد بود. در بین تیم‌های دوم گروه‌ها در حال حاضر، الریان قطر ۱۰ امتیازی است وشباب الاهلی ۹ و نسف‌قرشی ۸ و نیروی هوایی عراق ۷ امتیاز دارند. اگر ۲ تیم از این ۴ تیم از نظر امتیاز و تفاضل گل ضعیف تر از سپاهان باشند، شاگردان نویدکیا صعود خواهند کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488n9l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس با مصدومانش به عربستان می رود