تاریخ انتشار: 1401/02/14 08:51
کد خبر: 22474

جام بیست و یکم سرخ است یا آبی ؟

تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای کسب جام قهرمانی لیگ شش بازی سخت و حساس را پیش رو دارند.
جام بیست و یکم سرخ است یا آبی ؟

با اتمام رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر تنها شش ایستگاه به پایان این ماراتن جذاب باقی مانده و بازی‌های پیش رو حساسیت و جذابیت زیادی برای تعیین قهرمان، دریافت کنندگان کسب سهمیه آسیا و حتی سقوط کنندگان به لیگ یک خواهد داشت.

در شش هفته باقی مانده البته سرخابی های پایتخت برای رسیدن به جام بیست و یکم رقابت سختی خواهند داشت. در یک سو استقلال قراردارد که با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به رقیب سنتی به دنبال شکستن طلسم ۹ فصل اخیر برای رسیدن به کاپ قهرمانی است و در سوی مقابل پرسپولیس جای گرفته که با وجود فراز و نشیب در هفته های اخیر به دنبال ثبت دبل هت تریک خود در بالا بردن جام قهرمانی است.

شاگردان فرهاد مجیدی که به دلیل بدون شکست ماندن تا پایان هفته بیست و چهارم رکورد جدیدی در فوتبال کشورمان خلق کرده‌اند، شانس بیشتری برای کسب جام قهرمانی دارند. اختلاف شش امتیازی با نزدیک ترین تعقیب کننده و برتری در بازیهای رو در رو با پرسپولیس، سبب شده آبی ها دست بالا را برای فتح جام قهرمانی لیگ داشته باشند‌.

البته استقلال ۵۶ امتیازی برای رسیدن به این هدف بازی‌های سخت‌تری نسبت به پرسپولیس دارد. آبی پوشان در شروع مجدد لیگ باید در سخت‌ترین بازی باقی مانده خود امروز به مصاف سپاهان بروند که با وجود شانس بالایش برای کسب سهمیه آسیا همچنان روی کاغذ شانس قهرمانی لیگ را هم از دست نداده است. پس از این مسابقه استقلال در تهران میزبان شهرخودرو است که به عنوان قعرنشین لیگ با هدف فرار از سقوط، به راحتی قافیه را به صدرنشین نخواهد باخت.

دیدار هفته بیست و هفتم استقلال در خانه فولاد آسیایی برگزار می‌شود و شاگردان جواد نکونام هم برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان در سومین فصل متوالی شرایط دشواری را برای تیم مجیدی در اهواز ایجاد می‌کنند. پس از این نبرد دشوار آبی ها در ورزشگاه آزادی برابر شاگردان یک مربی استقلالی دیگر یعنی مهدی رحمتی صف آرایی خواهند کرد. تیمی که استرس سقوط ندارد و نایب قهرمان جام حذفی لقب گرفته است.

در هفته بیست و نهم بار دیگر استقلال در خانه یکی دیگر از مدعیان کسب سهمیه یعنی مس رفسنجان به زمین می‌رود. شاگردان محمد ربیعی با وجود شکست سه بر دو در دور رفت، فوتبال باکیفیتی برابر مدعی اصلی قهرمانی بازی کردند و قطعا برای رسیدن به هدف بزرگ‌شان در دیدار خانگی نهایت تلاش خود را برای کسب سه امتیاز برابر حریف به کار می‌گیرند.

آخرین دیدار فصل استقلال هم در تهران مقابل نفت مسجد سلیمان، دیگر تیم در خطر سقوط لیگ برگزار خواهد شد.

پرسپولیس ۵۰ امتیازی هم برای جبران فاصله شش امتیازی با استقلال کار سختی در هفته های باقی مانده دارد. این تیم که برای رسیدن به ششمین قهرمانی متوالی، باید منتظر باشد تا استقلال در دیدارهای آتی‌اش هفت امتیاز از دست بدهد، در هفته بیست و پنجم در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان می‌رود که از ابتدای فصل در بازی‌های خارج از خانه شکست نخورده و البته کورسوی امیدی هم برای آسیایی شدن دارد.

پس از این مسابقه شاگردان یحیی گل‌محمدی در اصفهان میهمان ذوب آهن هستند که خیال خود را بابت بقا در لیگ برتر راحت کرده و شانسی هم برای صعود به لیگ قهرمانان ندارد. سخت‌ترین دیدار پیش رو پرسپولیس مقابل سپاهان برگزار خواهد شد. البته بازی برگشت دو هم باید در زمین بی‌طرف انجام شود.

سرخ‌پوشان در هفته بیست و هشتم باید به تبریز سفر کنند و قطعا دیدار با تراکتور در ورزشگاه یادگار امام در حضور پرشورها کار راحتی برای مدافع عنوان قهرمانی نیست.

شاگردان داود سیدعباسی در تیم شهرخودرو میهمان پرسپولیس در هفته بیست و نهم هستند و در نهایت آخرین بازی سرخ پوشان هم در این فصل برابر دیگر تیم فانوس به دست لیگ یعنی فجرسپاسی و به احتمال فراوان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qml6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره استقلالی در لیست یحیی؟