تاریخ انتشار: 1401/02/18 21:43
کد خبر: 22256

ماموریت فرهاد در این هفته؛ بازگشت به فرم 1400

استقلال در بازی این هفته مقابل پدیده، به دنبال خروج از چند چالش است.
ماموریت فرهاد در این هفته؛ بازگشت به فرم 1400

استقلال در رقابت‌های این فصل لیگ برتر همراه با فرهاد مجیدی نتایج خیلی خوبی گرفته است. این تیم در فاصله 5 هفته مانده به پایان لیگ، 4 امتیاز از رقیب سنتی خود پرسپولیس بیشتر دارد و صدرنشین است. فرهاد مجیدی که برای اولین‌بار از ابتدا فصل روی نیمکت استقلال نشسته، می‌خواهد به 5 قهرمانی پیایی پرسپولیس در لیگ برتر پایان دهد و بعد از امیر قلعه‌نویی، دومین سرمربی‌ای شود که همراه با استقلال به قهرمانی لیگ برتر می‌رسد. درچند هفته گذشته استقلال نتوانسته به پیروزی برسد و از جام حذفی هم با شکست در ضربات پنالتی کنار رفته است. مجیدی در بازی مقابل پدیده با چند چالش روبرو است که می‌خواهد در همین بازی از آن‌ها عبور کند. 

اولین برد در قرن جدید

استقلال در قرن جدید هنوز به پیروزی نرسیده است. حریف این هفته آبی‌پوشان تیم قعرنشین لیگ برتر پدیده است که با وجود نتایج بهتری که در هفته‌های گذشته نسبت به ابتدای فصل گرفته، رقیب ایده‌آلی برای خروج از بحران آبی‌هاست. استقلالی‌ها در 4 بازی گذشته خود در لیگ برتر و جام حذفی طعم پیروزی را نچشیده‌اند و اگر بتوانند از سد پدیده بگذرند، یک‌قدم دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر می‌شوند و به سریال تساوی‌های خود هم پایان می‌دهند.  

حل مشکل گلزنی مهاجمان

مهاجمانی که این فصل برای استقلال به میدان می‌روند، در هفته‌های اخیر نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. استقلال در 5 بازی گذشته خود در لیگ برتر و جام حذفی، 3 گل به ثمر رسانده که از این 3 گل فقط یکی را مهاجمان این تیم زده‌اند. رودی ژستد که به عملکرد او انتقاد می‌شود، تنها مهاجم این تیم است که در این 5 بازی موفق شده گلزنی کند؛ او گل تساوی‌بخش استقلال را در دربی زد. در بازی مقابل صنعت نفت آبادان که با برتری یک بر صفر آبی‌ها همراه شد امیرحسین حسین‌زاده گل 3 امتیازی استقلال را زد و در بازی این هفته مقابل سپاهان هم محمد دانشگر که مدافع است تک گل این تیم را در اصفهان به ثمر رساند. فرهاد امیدوار است پای مهاجمانش مقابل پدیده به گلزنی باز شود و از این چالش هم عبور کنند.

بازگشت به انسجام دفاعی

استقلالی‌ها در رقابت‌های این فصل لیگ برتر، بهترین خط دفاعی را با 9 گل خورده در اختیار دارند. دروازه‌بان این تیم حسین حسینی هم در صدر جدول کلین‌شیت‌ها قرار گرفته. استقلالی‌ها در حالی در 3 بازی گذشته خود در لیگ برتر 2 گل مقابل سپاهان و پرسپولیس خورده‌اند که پیش از این 3 بازی، در 22 بازی لیگ، فقط 7 گل خورده داشتند. یکی دیگر از اهداف مجیدی در بازی مقابل پدیده، بازگشت به روزهای خوب در فاز دفاعی است. البته جدایی غیرمنتظره دو مدافع میانی این تیم هم می‌تواند یکی از عوامل از دست رفتن این انسجام باشد اما فرهاد به خوبی می‌داند برای قهرمانی در پایان فصل باید بتواند استقلال را در فاز دفاعی هم به روزهای خوبش برگرداند. 

فرصت لغزش نیست

لعزش استقلال مقابل پدیده، کار را برای آن‌ها خیلی سخت می‌کند. علاوه بر جنگ سرخابی‌ها در مستطیل سبز، آن‌ها در بیرون زمین هم با هم در حال جنگ هستند. بحث‌هایی که در مورد رسیدگی مجدد به پرونده مهاجم گابنی گل‌گهر توسط کمیته استیناف مطرح شده است، می‌تواند فشار را روی استقلالی‌ها زیاد کند. امتیاز از دست دادن استقلال در این بازی خانگی و برد احتمالی پرسپولیس در اصفهان مقابل ذوب‌آهن، اختلاف امتیازی را در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ کمترمی‌کند و آبی‌ها با توجه به بازی‌های نسبتا سخت‌تری که در این 4 هفته نسبت به رقیب سنتی خود دارند، کارشان برای پایان دادن به 5 قهرمانی پرسپولیس خیلی سخت می‌شود.

فرهاد در این بازی کاپیتان دوم خود حسین حسینی را هم به دلیل 4 اخطاره بودن در اختیار ندارد و امیدوار است علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان این تیم، مقابل پدیده آن‌ها را دچار مشکل نکند و بتوانند با 3 امتیاز بازی خانگی به 4 هفته پایانی لیگ بروند.  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ek5np

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتراض باشگاه قشقایی به یکی بودن هتل تیم مس با داوران