تاریخ انتشار: 1401/02/19 09:53
کد خبر: 22241

واکنش شجاع ‌به عقد قرارداد با باشگاه جدید

شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم ملی و الریان قطر درباره شایعه عقد قرارداد با الاهلی، شرایط پرسپولیس در لیگ برتر و آینده تیم ملی با دراگان اسکوچیچ در جام‌جهانی با خبرورزشی صحبت کرده است.
واکنش شجاع ‌به عقد قرارداد با باشگاه جدید

 بعد از اتمام لیگ ستارگان قطر، شایعات مختلفی در خصوص آینده شجاع خلیل‌زاده مدافع ملی پوش الریان قطر شنیده شد. عده‌ای از بازگشت شجاع به پرسپولیس صحبت کردند، عده‌ای می‌گویند او با الاهلی قطر به توافق رسیده و بعضی‌ها هم از تمدید قرارداد این بازیکن با الریان صحبت کردند. خلیل‌زاده که چندی قبل مصدوم شد و عمل جراحی انجام داد، این روزها تمرینات سبک خود را شروع کرده و دوران ریکاوری خود را سپری می‌کند و در ایران حضور دارد. از همین رو فرصتی دست داد تا با شجاع در خصوص مسائل مختلف گپ و گفت مفصلی بزنیم که در ادامه می‌خوانید.

از شرایط خودت بعد از عمل جراحی که داشتی برای ما بگو.

خداراشکر عمل موفقت آمیزی داشتم و الان هم بعد از گذشت چند هفته هم خیلی بهترم و هم تمرینات سبکی را شروع کردم تا دوران ریکاوری را به خوبی پشت سر بگذارم. من فکر می‌کنم اگر همین روند را ادامه دهم، تا یک ماه آینده می‌توانم تمرینات سنگین و گروهی را آغاز کنم و برای سال آینده که سال بسیار مهمی هم به حساب می‌آید، خودم را آماده کنم.

کلا این فصل برای تو چگونه گذشت؟

خداراشکر اوضاع خودم به جز دو مقطع که مصدوم شدم، خوب بود و در همه بازی‌ها برای الریان به میدان رفتم. با این حال شرایط تیممان آنطور که می‌خواستیم پیش نرفت و نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. در میانه‌های فصل هم در کادرفنی تغییر داشتیم که کمی اوضاع بهتر شد ولی در لیگ نتوانستیم رتبه خوبی کسب کنیم.

با این حال شرایط در لیگ قهرمانان آسیا بهتر شد و توانستید به مرحله حذفی هم صعود کنید.

بله خداراشکر در این مسابقات شرایط با بازی‌های لیگ قطر متفاوت بود. تیم ما هم نمایش خوبی داشت و هم نتایج خوبی گرفت و به دور بعد هم راه پیدا کرد. دوست داشتم در این رقابت‌ها به تیمم کمک کنم و الریان هم به من نیاز داشت ولی باید این عمل جراحی را انجام می‌دادم و به همن دلیل نتوانستم تیمم را در بازی‌های آسیایی همراهی کنم.

در این مدت شایعات مختلفی در مورد آینده تو شنیده شد. بالاخره چه زمانی تکلیف تو مشخص خواهد شد؟

ببینید خیلی دوست ندارم در این مورد صحبت کنم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که من با تیم الریان قرارداد دارم و فعلا بازیکن این تیم به حساب می‌آیم. در مورد شایعات هم که من نمی‌توانم صحبتی بکنم. به هرحال این چیزها در فوتبال وجود دارد و نمی‌شود کاری کرد.

ولی رسانه‌های قطری گفتند تو با باشگاه الاهلی قطر به توافق رسیدی و فصل بعد همبازی محمد حسین کنعانی زادگان می‌شوی

من با هیچ تیمی قرارداد نبستم و همانطور که گفتم فعلا بازیکن الریان هستم. حالا اینکه رسانه‌های قطری چه چیزی نوشتند را نمی‌دانم. به امید خدا به زودی و طی چند هفته آینده تکلیفم مشخص خواهد شد و در آن زمان بهتر و راحت تر می‌توانم صحبت کنم.

بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟

بله مگر می‌شود بازی‌های تیم محبوبم را دنبال نکنم. از ته دلم آرزو می‌کنم پرسپولیس قهرمان لیگ شود چون به نظرم شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی است. برای آقا یحیی و کادرشان و همچنین بازیکنان پرسپولیس که از دوستانم هستند، آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در پایان فصل جام قهرمانی را به هواداران هدیه دهند.

به نظرت پرسپولیس می‌تواند این اختلاف امتیاز را جبران کند و باز هم قهرمان شود؟

پرسپولیس قدرتش را در این سال‌های اخیر نشان داده و به همه ثابت کرده که مرد روزهای سخت است. هنوز ۵ بازی باقی مانده جبران ۴ امتیاز برای پرسپولیس کار سختی نیست. پرسپولیس بارها کارهای غیر ممکن را ممکن کرده و اطمینان دارم اگر پرسپولیس همیشگی باشد، در این فصل هم کار بزرگی انجام می‌دهد و قهرمان خواهد شد. من هم به عنوان یک هوادار برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم قهرمان لیگ شوند.

اگر موافقی برویم سراغ تیم ملی.

بفرمایید در خدمتم.

اول از گروه بندی جام جهانی شروع کنیم که تیم ملی با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف از بین تیم‌های ولز، اوکراین و اسکاتلند بازی خواهد کرد. نظرت راجب تقابل با این تیم‌ها چیست؟

ببینید اصلا در جام جهانی بازی راحت یا تیم ضعیف وجود ندارد. ۳۲ تیم تاپ و قوی از قاره‌های مختلف به جام جهانی صعود کردند. هر تیمی جواز حضور در جام جهانی را گرفته یعنی با کیفیت بوده است. مثلا شما می‌بینید که قهرمان یورو یعنی ایتالیا با آن همه افتخار، سابقه، امکانات و بازیکن و مربی خوب و بین المللی نمی‌تواند صعود کند. با این حال ما در جام جهانی هستیم و می‌خواهیم برای مردم کشورمان افتخار آفرینی کنیم. در مورد تیم‌های همگروه هم باید بگویم که به نظرم انگلیس یکی از قوی‌ترین تیم‌های دنیاست و در هر پستی چند ستاره فوق العاده با کیفیت دارد. انگلیس حتی توانایی رسیدن به جمع ۴ تیم برتر جهان را هم دارد و قطعا دیدار سختی خواهد بود. آمریکا هم تیم جوانی دارد که چند ستاره سطح بالا مثل پولیشیچ، مک کنی و دست هم در آن حضور دارند. من معتقدم هر کدام از تیم‌های ولز، اوکراین و یا اسکاتلند به جام حذفی صعود کند، تیمی قدرتمند و سرسخت خواهد بود و ما اصلا نباید فکر کنیم که چون این تیم از پلی آف آمده پس حتما برنده خواهیم شد. نمی‌خواهم نا امید باشم و یا خودمان را از قبل بازنده بدانم ولی اینطور نیست که بعضی‌ها می‌گویند ایران باید به راحتی از مرحله گروهی صعود کند.

به نظرت شانسی برای صعود از مرحله گروهی داریم؟

واقعیت این است که ما در گروه سختی هستیم ولی اصلا نا امید و دست و پا بسته نیستیم . به صعود تیم ملی خوش‌بین هستم چون همه ما دوست داریم بجنگیم و بهترین نتیجه را بگیریم تا بتوانیم دل مردم ایران را شاد کنیم. ما نیاز به بازی دوستانه داریم و امیدوارم دولت هم از فدراسیون حمایت کند. مردم و رسانه‌ها هم به تیم ملی انرژی مثبت بدهند تا بتوانیم در جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.به نظرم برای موفقیت در جام جهانی باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم، امکانات خوبی در اختیار تیم ملی باشد و بازی‌های دوستانه خوبی هم انجام دهیم. جام‌جهانی یک ویترین بزرگ است و بهترین‌ها در آن حضور دارند. به هرحال امیدوارم آماده سازی تیم ملی به بهترین نحو انجام شود و آرزو می‌کنم بهترین عملکرد ممکن را درقطر داشته باشیم.

صحبت از بازی دوستانه شد. در حالیکه زمان به سرعت از دست می‌رود، فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته بازی‌های دوستانه و اردوهای خوبی برای تیم ملی ترتیب ببیند. نظر تو به عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی چیست؟

من هم مثل همه اعضای تیم ملی و مردم نگرانم و فقط می‌توانم امیدوار باشمم تا هرچه زودتر مشکلات برطرف شود و تیم ملی با بهترین امکانات و بهترین آماده سازی ممکن راهی جام جهانی شود. با این وضعیت نمی‌دانم چطور برخی از عزیزان حرف از صعود به مرحله حذفی می‌زنند. با این تیم‌های قدر که در گروهمان قرار گرفتند، قطعا نیاز داریم تا چند بازی دوستانه خیلی خوب و با تیم‌های قدرتمند برگزار کنیم تا آماده حضور در تورنمنت بزرگی مثل جام جهانی شویم. امیدوارم در نهایت هر اتفاقی که می‌افتد به نفع تیم ملی تمام شود. من فکر می‌کنم این تیم ملی از هر نظر کامل است. بازیکنان بسیار خوبی در تیم ملی حضور دارند و حتی به گفته خیلی‌ها، در حال حاضر تیم ملی یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران را در اختیار دارد. به نظرم باید طوری برنامه ریزی کنیم که به مرحله دوم جام جهانی برسیم و بیشتر ۳ بازی را در این تورنمنت انجام دهیم.تیم ما پتانسیل بالایی دارد و اگر برنامه ریزی خوبی انجام شود و خودمان را خوب آماده حضور در جام جهانی کنیم، قطعا می‌توانیم به صعود از مرحله گروهی فکر کنیم.

تو همیشه از حامی‌اسکوچیچ بودی.انصافا هم او در تیم ملی نتایج بسیار خوبی گرفت و سریع‌ترین صعود ما به جام جهانی رقم خورد. با این حال هنوز عده ای مخالف دراگان هستند و معتقدند که تیم ملی به مربی بزرگتری در جام جهانی نیاز دارد. در این خصوص چه صحبتی داری؟

من نمی‌دانم این عده دنبال چه چیزی هستند. به جای اینکه پشت تیم ملی باشند و از موفقیت آن خوشحال شوند، فقط تیم ملی را می‌کوبند. فقط به خاطر اینکه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است. نمی‌دانم دراگان دیگر باید چه کاری انجام دهد و چه نتایجی بگیرد تا آن‌ها حمایت کنند. اگر از اسکوچیچ خوشتان نمی‌آید، حداقل تیم ملی را دوست داشته باشید و از آن حمایت کنید. آمار تیم ملی فوق العاده بوده و به نظرم جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند. اسکوچیچ یک مربی بی ادعا است، در سخت‌ترین شرایط تیم ملی را تحویل گرفت، بدون بازی دوستانه و اردوهای خوب این نتایج را گرفت ولی نمی‌دانم بعضی‌ها چه می‌خواهند. دوستان یادشان رفته ویلموتس چه بلایی سر تیم ملی آورد، حالا که اسکوچیچ این نتایج عالی را گرفته، او را می‌کوبند. من واقعا دلیل این همه دشمنی با اسکوچیچ را نمی‌فهمم. من به عنوان بازیکن تیم ملی می‌بینم که اسکوچیچ چقدر کار می‌کند و چقدر زحمت می‌کشد. کادرش را ببینید، مگر بزرگتر از کریم باقری و وحیدهاشمیان داریم؟.به خدا این خصومت‌های شخصی بعضی‌ها، تیم ملی را اذیت می‌کند.

سرمربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ است و باید از او حمایت کنیم چون تیم ملی خودمان را دوست داریم. واقعا درک نمی‌کنم چرا از تیمی که زودترین صعود تاریخ فوتبال ایران را به جام جهانی رقم زده باید انتقاد شود. هرجای دنیا یک مربی این نتایج را بگیرد، او را روی سرش می‌گذارند و از او تقدیر می‌کنند ولی اینجا برعکس است.

منتقدان دراگان معتقدند نقش بازیکنان در نتایج تیم ملی از اسکوچیچ بیشتر است. تو این موضوع را قبول داری؟

مگر می‌شود سرمربی تیم در نتایج نقشی نداشته باشد؟ کادرفنی کار خودش را می‌کند و بازیکنان هم طبق دستورات سرمربی کارشان را انجام می‌دهند. جایگاه هرکدام مشخص است و همه با هم و در کنار هم سهم دارند. حتی مدیران فدراسیون، هواداران تیم ملی، رسانه‌هایی که حامی تیم ملی بودند، بازیکنانی که حتی یک دقیقه بازی نکردند، ماساژورها، کادرپزشکی و یا تدارکات تیم ملی هم نقش دارند. داشتن ستاره خیلی خوب است و به شما کمک می‌کند ولی در کنار آن نیاز است تا یکی این ستاره‌ها را مدیریت کند و در کنار آن از تک تک آن‌ها بازی‌های خوبی بگیرد و در آخر منجر به نتیجه شود. قبول دارم تیم ملی بازیکنان خوبی دارد، ولی بدون کادرفنی خوب و با دانش نمی‌توانسته چنین نتایجی بگیرد.

حرف پایانی.

امیدوارم واقعا مشکلات فدراسیون و تیم ملی خیلی زود رفع شود و همه امکانات لازم برای برگزاری بازی‌های دوستانه خوب و اردوهای مناسب فراهم گردد. از مردم و رسانه‌ها هم می‌خواهم در این چند ماه باقی مانده تا جام جهانی از تیم ملی حمایت کنند، تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در قطر رقم بزنیم و برای مردم کشورمان افتخارآفرینی کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qallj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امیدوارم تیم ملی در جام ملت ها مثل جام جهانی کاملاً عقب ننشیند/ مطمئناً تنها هدف پرسپولیس قهرمانی در لیگ برتر  و آسیاست