تاریخ انتشار: 1401/02/21 21:08
کد خبر: 22113

مصدومیت ستاره‌های پرسپولیس؛ بدشانسی یا کیفیت پایین تمرینات و بدنسازی؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کادر‌فنی پرسپولیس از ابتدای فصل تا کنون با آن دست به گریبان بوده، مصدومیت‌های پر شمار بازیکنان کلیدی تیم است.
مصدومیت ستاره‌های پرسپولیس؛ بدشانسی یا کیفیت پایین تمرینات و بدنسازی؟

 وحید امیری و سعید آقایی در حین بازی ذوب‌آهن-پرسپولیس با مصدومیت مواجه و مجبور به ترک زمین شدند. اتفاقی که در این فصل بار‌ها برای سرخ‌پوشان تکرار شده و قطعاً یکی از عوامل نتیجه گیری نه‌چندان مطلوب این تیم در این فصل، نسبت به فصول گذشته بوده است.

تیم ملی و سوغات همیشگی

پس از پایان لیگ بیستم و درخشش کمال کامیابی‌نیا بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس و دعوت شدن به تیم ملی فوتبال، او در اردوی تیم ملی که در بحرین برگزار می‌شد، دچار مصدومیت از ناحیۀ مچ پا شد و از بحرین به تهران بازگشت و نزدیک به چهار‌ماه نتوانست در ترکیب تیمش قرار بگیرد. در همین اردو و بازی برابر بحرین، وحید امیری آچار فرانسه تیم اسکوچیچ مصدوم شد و از بازی بیرون رفت و بازی با کامبوج و عراق را هم از دست داد تا پرسپولیس دو هفته مانده به شروع مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، دو مهره تاثیرگذار تیمش را از دست بدهد. در ادامه و در اولین بازی تیم ملی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی، در حالی که میلاد سرلک اولین حضور فیکس خود را تجربه می‌کرد، در دقیقه 27 مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت و با توجه به شدت مصدومیتش، اردوی تیم ملی فوتبال را ترک کرد. در آخرین پرده از سوغاتی‌های مصدومیت تیم ملی برای پرسپولیس، بار دیگر وحید امیری در بازی برابر کره‌جنوبی از ناحیه کمر مصدوم شد و چندین بازی مهم در انتهای فصل را برای سرخ‌پوشان از دست داد.

مصدومیت ستاره‌ها؛ عاملی برای اُفت پرسپولیس

حامد پاکدل خرید ابتدای فصل پرسپولیس در این فصل دو مصدومیت سخت از ناحیه مچ پا و سر و گردن را تجربه کرده و هفته‌های بسیاری را در اختیار کادر فنی پرسپولیس نبوده است. عیسی آل کثیر مهاجم گلزن پرسپولیس هم با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی در بازی رفت مقابل پدیده  دو سوم از فصل را از دست داد تا عملاً در بسیاری از بازی‌ها، کادر فنی قرمز‌ها فقط مهدی عبدی را به عنوان مهاجم تخصصی در دسترس داشته باشد. نکته عجیب در مورد عیسی آل‌کثیر، اصرار او بر تأخیر در عمل جراحی بود که باعث شد پنج ماه را به دلایل نامعلوم به صورت انفرادی و گاهی هم گروهی(!) تمرین کند و زیر بار  حرف پزشکان باشگاه مبنی بر عمل جراحی نرفت! در نهایت اما، او به تازگی مجاب شده که عمل جراحی پای خود را در کشور قطر انجام بدهد.

امید عالیشاه کاپیتان دوم قرمزها هم در بازی دور رفت مقابل سپاهان دچار مصدومیت شد و ادامه مسابقات تا پایان نیم فصل را از دست داد. البته در حالی که عالیشاه در حال طی کردن آخرین مرحله از دوران مصدومیت خود بود، در بازی سوپر جام برابر فولاد برای جبران نتیجه وارد زمین شد و با تشدید مصدومیتش هفته‌های زیادی را خارج از ترکیب تیم سپری کرد. در این میان ویروس کرونا هم پرسپولیسی‌ها را بی‌نصیب نگذاشت و با مثبت شدن آزمایش مهدی ترابی و احسان پهلوان، این دو بازیکن دیدار سوپر جام برابر فولاد را از دست دادند؛ دو بازیکن مهم و تأثیر گذاری که نبودشان به شدت در آن بازی احساس شد. سیامک نعمتی دیگر بازیکنی بود که در مقاطع مختلف فصل به دلایل مختلف نتوانست آن طور که باید و شاید عصای دست کادر فنی پرسپولیس باشد و تقریباً نیمی از فصل را به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ و عمل جراحی فتق از دست داد. شاید مصدمیت سعید آقایی در بازی دربی دور برگشت، در دقیقۀ 81 و گل خوردن پرسپولیس در حالی که 10 نفره بود و حواشی پس از آن، گل سرسبد مصدومیت‌های سریالی سرخ‌پوشان در این فصل بوده است.

فرشاد فرجی هم در بازی با آلومینیوم اراک در جام حذفی، در دقیقه 24  از ناحیۀ زانو و مچ پا مصدوم و در حساس ترین مقطع فصل، دست یحیی گل‌محمدی خالی‌تر از قبل شد. و اما در آخرین دیدار پرسپولیس برابر ذوب آهن، ابتدا سعید آقایی در دقیقۀ 36 به دلیل مصدومیت جای خودش را به وحید امیری داد و در حالی که به نظر میرسید امیری هنوز شرایط بازی کردن را ندارد، در لحظات پایانی بازی مصدوم و با آمبولانس ورزشگاه را ترک کرد. امیری امروز جراحی کرد و در بهترین حالت 4 ماه خانه‌نشین خواهد شد.

بدشانسی یا کیفیت پایین تمرینات و بدنسازی؟

عده‌ای از کارشناسان و هواداران در این میان دلیل مصدومیت‌های پیاپی بازیکنان پرسپولیس را بدشانسی و حضور در چند رقابت فشرده در یکی دو سال اخیر مطرح کرده اند. گروهی دیگر هم  به انتقاد از کیفیت و کمیت بدنسازی، نوع تمرینات، ریکاوری‌ها و همچنین کادر پزشکی پرسپولیس پرداختند و آنها را در اتفاق افتادن این مصدومیت‌های سریالی مقصر دانستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8ejj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منفی شدن تست کرونای استقلالی‌ها قبل از الشرطه