تاریخ انتشار: 1401/02/22 17:06
کد خبر: 22079

تمیروف 29 شوت تا ثبت اولین گل؛ آشنایی با مهاجمی که از هر کجا شوت می‌زند

شرزود تمیروف پس از زدن شوت‌های متعدد موفق به زدن اولین گل خود با پیراهن پرسپولیس شد.
تمیروف 29 شوت تا ثبت اولین گل؛ آشنایی با مهاجمی که از هر کجا شوت می‌زند

 پس از آنکه پرسپولیس در نیم فصل اول دچار کمبود مهره در خط حمله شد اقدام به جذب بازیکن برای این پست کرد و شرزود تمیروف مهاجم ازبک تیم پاختاکور را به خدمت گرفت. پرسپولیس تجربه مشابهی در انتقال مهاجم خارجی در تعطیلی نیم فصل داشت و با بازیکنانی نظیر کریستن اوساگونا، آنتونی استوکس، ماریو بودیمیر و ... در گذشته قرارداد بست. هیچ کدام از این بازیکنان انتظارات هواداران را برآورده نکردند و بیم آن می‌رفت که این اتفاق برای خرید جدید پرسپولیس هم بیفتد.

تمیروف قطعه ثابت پازل تاکتیکی یحیی

مهاجمان خارجی قبلی پرسپولیس فرصت چندانی برای بازی پیدا نمی‌کردند و به نظر می‌رسید که از نظر فنی مورد تایید مربیان نیستند. تمیروف اما خیلی زود در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت. این بازیکن در هفته بیست‌و‌یکم در بازی با صنعت نفت در نیمه دوم برای اولین‌بار به زمین آمد و پس از آن در تمام دیدارهای لیگ و حذفی در ترکیب اصلی حاضر بوده است. حاصل عملکرد تمیروف، 1 گل در 487 دقیقه بازی برای پرسپولیس در لیگ است. نکته بارز سبک بازی تمیروف، آمار بالای شوت این بازیکن است. ولی این شوت‌ها تنها یک‌بار منجر به گل شده است.

شرزود ماشین شوت‌زنی لیگ

تمیروف در مجموع دقایق بازی خود در پرسپولیس، 30 شوت زده است که بیست‌ونهمین شوت این بازیکن، طلسم گلزنی مهاجم ازبک را شکست. تمیروف بر اساس آمار «متریکا»، به طور متوسط در هر 90 دقیقه 5.5 شوت داشته که این بازیکن را تبدیل به شوت‌زن‌ترین مهاجم لیگ کرده است.

این بازیکن به طور میانگین هر 16 دقیقه یک‌بار با شوت‌های خود دروازه حریفان را تهدید کرده است. آمار این مهاجم زمانی معنادار می‌شود که تمیروف به ازای هر 7.6 لمس توپ یک شوت زده و سبک بازی این بازیکن به گونه‌ای است که در اولین فرصتی که امکان شوتزنی داشته باشد اقدام می‌کند. متوسط امیدگل شوت‌های تمیروف تنها 0.07 است که نشان می‌دهد این بازیکن در موقعیت‌هایی که احتمال گلزنی پایینی دارد، به دروازه حریفان شلیک می‌کند. این عدد برای دیگر مهاجمان پرسپولیس، مهدی عبدی و حامد پاکدل 0.18 و 0.22 است. شوت‌های تمیروف از دقت کافی برخوردار نیست و 30 درصد آن در چارچوب بوده و تنها 3 درصد به گل تبدیل شده است. با این وجود تمیروف با این آمار گزینه اول خط حمله پرسپولیس است و از سوی کادر فنی به 2 مهاجم دیگر که آمار بهتری از مهاجم ازبک دارند ترجیح داده می‌شود. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxowp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آسمانی که همچنان سرخ است/آمار می‌گوید:پرسپولیس با شایستگی قهرمان نیم فصل شد