تاریخ انتشار: 1401/02/23 17:46
کد خبر: 22046

درس کالدرون به یحیی/ تمرین، خط قرمز است

درس کالدرون به یحیی/ تمرین، خط قرمز است

حمید مطهری در مورد تعطیلی گاه و بیگاه تمرینات پرسپولیس گفته: «متاسفانه این موجی است که در فضای مجازی راه افتاده. بعضی آقایان علم تمرین ندارند و نمی‌دانند تیم چه زمانی باید ریکاوری کند. بعضی‌ها این را بولد می‌کنند و تبدیل به موج‌سواری می‌شود. این سوالات خیلی سطحی است.» صد البته کادرفنی فعلی پرسپولیس دوران موفقی را در این تیم پشت سر گذاشته و دستاوردهای قابل اعتنایی داشته است. در شرایط عادی هم شاید هیچ‌کس دنبال این نباشد که به قول حمیدخان مطهری از این حرف‌های «سطحی» بزند. اگر امروز این بحث این همه پرتکرار شده، به خاطر شرایط بدنی نه‌چندان مناسب سرخ‌هاست؛ از خستگی و سنگینی برخی بازیکنان تا انواع و اقسام مصدومیت‌ها. همین هواداران دورانی را به یاد می‌آورند که برانکو با تعداد محدودی بازیکن پشت دو پنجره بسته، بیش از پنجاه بازی نفسگیر و فشرده را پشت سر گذاشت و تلفات چندانی هم نداد.

بعد از برانکو هم گابریل کالدرون آمد که تمرین را بزرگترین خط قرمز تیم می‌دانست. پیرمرد آرژانتینی در یک‌یک آیتم‌های تمرینی حضور داشت و اشک بازیکنانش را در می‌آورد. یکی از نفرات تیم در آن زمان گفته بود: «به جای این که ما دنبال ثابت کردن خودمان به او باشیم، انگار او می‌خواهد خودش را به ما ثابت کند.» قطعه فیلم مشهوری از کالدرون وجود دارد که هنگام دویدن بازیکنان دور زمین، او را در حال هل دادن یکی از شاگردانش به تصویر می‌کشد. کالدرون چنان جایگاهی برای تمرینات قائل بود که آماده‌ترین نفرات را ولو به قیمت نیمکت‌نشینی ستاره‌ها در ترکیب اصلی قرار می‌داد. در آخرین بازی لیگی او برابر پارس جنوبی جم، ستاره‌هایی مثل بیرانوند، جلال حسینی و علیپور کار را از روی نیمکت شروع کردند.

کالدرون بعد از توافق با پرسپولیس، در ترکیه از جیب خودش برای تیم تجهیزات تمرینی خرید و پولش را سه ماه بعد پس گرفت. ایرج عرب، مدیرعامل وقت پرسپولیس می‌گوید او بلافاصله بعد از ورود به تهران خواهان حضور در تمرین تیم شد و گفت: «استراحت باشد برای بعد؛ می‌خواهم زودتر تیمم را ببینم.» در نتیجه طی شش ماه کار او، حتی یک مورد مصدومیت شدید هم برای بازیکنان رخ نداد و تیم هفته به هفته شرایط بهتری پیدا کرد. بله؛ همه تیم‌ها تعطیلی تمرین دارند، اما از حد گذشتن این موضوع غیر از عواقب فنی احتمالی، این پیام را به بازیکنان می‌دهد که «کار چندان هم جدی نیست.» آیا چنین بویی از پرسپولیس این روزها به مشام نمی‌رسد؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y8bab

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرصت بزرگی که پرسپولیس و سپاهان از دست دادند