تاریخ انتشار: 1401/02/28 12:23
کد خبر: 21821

تندترین واکنش‌ها به ناکامی یحیی گل‌محمدی/ حالا تا صبح غر بزن!

این گناه نابخشودنی علاوه بر این که «حال» سرخ‌ها را گرفت، ممکن است «آینده» آنها را هم خراب کند
 تندترین واکنش‌ها به ناکامی یحیی گل‌محمدی/ حالا تا صبح غر بزن!

بعد از ناکامی در کسب عنوان قهرمانی با پرسپولیس و مخصوصا تقدیم شتاب‌زده جام به حریف دیرینه، یحیی گل‌محمدی به شدت مورد انتقاد هواداران و نیز گروه زیادی از کارشناسان قرار گرفته است. بالاخره بخشی از این داستان طبیعی است. هر مربی ناکامی هر کجای دنیا با انتقاد مواجه می‌شود. حتی پپ گوادیولا هم که از منچسترسیتی یکی از بهترین تیم‌های تاریخ را ساخته، باز وقتی ناعادلانه به رئال مادرید می‌بازد مورد نقد شدید قرار می‌گیرد. با این حال تنها اتهام یحیی «ناکامی» نیست. چگونگی رقم خوردن این ناکامی هم طوری بود که خیلی‌ها را مایوس و ناراحت کرد.

زمانی هست که شما همه تلاشت را می‌کنی و موفق نمی‌شوی. این «قابل احترام» است، اما وقتی از روز اول مسوولیت مدام در حال غر زدن و فرافکنی هستی، همزادپنداری را سخت می‌کنی. داستان یحیی گل‌محمدی از سنخ دوم بود. او امسال کارهایی کرد و حرف‌هایی زد که در سالیان گذشته برای پرسپولیسی‌ها قفل بود. بهترین تیم برانکو، مجموعه‌ای بود که در لیگ پانزدهم قهرمانی را به خاطر تفاضل گل به استقلال خوزستان واگذار کرد. در آن فصل سرخپوشان یکی از مسابقات مهم هفته‌های پایانی را به نفت تهران باختند، آن هم در حالی که گل اول و دیرهنگام حریف در شرایط آفساید به ثمر رسید. بعد از بازی همه کارشناسان داوری روی مردود بودن این گل صحه گذاشتند، اما برانکو ایوانکوویچ فقط یک جمله حرف زد: «شاید داور اشتباه کرده باشد، اما مشکل از ما بود. ما آن پرسپولیس همیشگی نبودیم.» در امتداد چنان رویکردی بود که تیم برانکو همه جام‌ها را شخم زد و پشت دو پنجره بسته تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت.

سیاهه بلندبالایی از انتقادات معقول و مستند از گل‌محمدی وجود دارد؛ این که به جوانان بازی نمی‌دهد، این که تیمش بدنسازی خوبی نداشته و بازیکنانش مدام مصدوم می‌شوند، این که خریدهای خوبی انجام نشده و بسیاری از بازیکنان تازه‌وارد به این تیم در حد پرسپولیس نیستند. همه اینها و خیلی بیشتر از آن وجود دارد، اما شاید بزرگترین اشتباه یحیی گل‌محمدی، تغییر فلسفه پرسپولیس بود. او غر زدن را به جای کار کردن در تیم نهادینه کرد و باعث شد قطار سرخ‌ها از ریل خارج شود. این گناه نابخشودنی علاوه بر این که «حال» سرخ‌ها را گرفت، ممکن است «آینده» آنها را هم خراب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqbzl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبر خوش یحیی به پرسپولیسی‌ها