تاریخ انتشار: 1401/02/28 21:05
کد خبر: 21803

قهرمانی‌های استقلال علیه پرسپولیس؛ نایب قهرمانی از دست می‌رود؟

در تاریخ لیگ برتر در فصل‌های قهرمانی استقلال خبری از رتبه دوم برای سرخپوشان نبوده است.
قهرمانی‌های استقلال علیه پرسپولیس؛ نایب قهرمانی از دست می‌رود؟

در هفته بیست‌وهفتم تکلیف قهرمان لیگ بیست‌ویکم مشخص شد و استقلال 3 هفته زودتر توانست خیال هوادارانش را بعد از 9 فصل بابت جام راحت کند. در این میان رقیب دیرینه این تیم و قهرمان 5 دوره گذشته لیگ برتر که خودش را برای دوم شدن بعد از یک گلات شیرین آماده کرده بود، با شکست مقابل سپاهان دوم شدنش را هم در خطر می‌بیند و احتمال دارد این تیم برای اولین‌بار بعد از لیگ چهاردهم، به رتبه‌ای پایین‌تر از نایب قهرمانی رضایت بدهد. 

رای کمیته انضباطی علیه نایب قهرمانی پرسپولیس

در هفته‌ای که استقلال با شکست دادن فولاد رتبه اول خودش را نزدیک‌تر از همیشه دید کیلومترها آن‌طرف‌تر، پرسپولیس با یک شکست مقابل سپاهان هم جام را به دستان استقلال داد و هم با باختن یک بازی شش امتیازی رتبه دوم را به محرم نویدکیا و شاگردانش تعارف کرد. بعد از این بازی اختلاف امتیاز سپاهان و پرسپولیس به 2 امتیاز رسیده است. اختلافی که با توجه به شرایط روحی پرسپولیسی‌ها و مصدومان و شرایط فنی تیم، جبران کردن آن اصلا کار سختی برای سپاهان آماده محسوب نمی‌شود. پرسپولیس این فصل در محاصره دو تیمی قرار گرفته که با گرفتن 2 و 3 امتیاز از پرونده انضباطی گل‌گهر، با آن‌ها رقابت نزدیکی در بالای جدول دارد. آن‌ها قهرمانی را به استقلال واگذار کردند و حالا رقابت نزدیکی با سپاهان برای دوم شدن، دارند.

تاریخ علیه نایب قهرمانی پرسپولیس

در این میان علاوه بر حکم کمیته انضباطی، تاریخ هم به دوم نشدن پرسپولیس در این فصل رای می‌دهد! استقلال در تاریخ لیگ برتر 3 بار توانسته عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. در هیچ کدام از این 3 فصل پرسپولیس رتبه دوم را در اختیار نداشته است. 

در لیگ پنجم که استقلال برای اولین‌بار فاتح لیگ برتر شد، پرسپولیس کار را روی پله نهم به پایان رساند آنهم با 21 امتیاز فاصله نسبت به قهرمان. بعد از پایان فصل هم که یک رای انضباطی دیگر به سراغ قرمزها آمد و 6 امتیاز دیگر از آن‌ها کسر شد.

در لیگ هشتم که استقلال قهرمان شد، پرسپولیس با 11 امتیاز اختلاف در رده پنجم قرار گرفت. در لیگ دوازهم هم  پرسپولیسی‌ها در فصل بدی که گذراندند، با 17 امتیاز اختلاف رتبه هفتم را در اختیار گرفتند. 

در چهارمین تجربه قهرمانی استقلال در تاریخ لیگ برتر، باز هم پرسپولیسی‌ها در آستانه ادامه این رکورد هستند و شاید نتوانند در نزدیک‌ترین فاصله به رقیب خود بایستند. گل‌گهر به واسطه امتیازات زیادی که از آن‌ها کسر شد شانسی برای گرفتن پرسپولیس ندارد. البته اگر آرای کمیته انضباطی در این فصل نبود شاید اصلا سرنوشت بالای جدول به شکل دیگری رقم می‌خورد. 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488zpm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 رقابت پرسپولیس و استقلال برای جذب ستاره پیکان