تاریخ انتشار: 1401/02/29 14:55
کد خبر: 21775

گل‌محمدی گوشه رینگ/ بی‌سابقه‌ترین انتقادها به سرمربی سرخ ها

بعد از شکست برابر سپاهان و قطعی شدن قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم، فشارهای زیادی روی یحیی گل‌محمدی وجود دارد و سرمربی سرخ‌ها بی‌سابقه‌ترین انتقادها را تحمل می‌کند.
گل‌محمدی گوشه رینگ/ بی‌سابقه‌ترین انتقادها به سرمربی سرخ ها

بسیاری از نقدها روی یحیی جنبه کیفی دارد که شامل مواردی همچون خریدهای ضعیف، عدم‌جوانگرایی و تخریب فرهنگ حاکم بر تیم می‌شود، اما از نظر کمی وضعیت یحیی چطور است؟ او از زمان حضور در پرسپولیس در 10جام به رقابت پرداخته که 3تا را برده و 7تا را باخته است.

موفقیت‌ها

اولین لیگ: گل‌محمدی از هفته هفدهم لیگ نوزدهم سرمربی پرسپولیس شد. او در شرایطی هدایت این تیم را پذیرفت که سرخ‌ها با مربیگری گابریل کالدرون با 3 امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در صدر جدول قرار داشتند و بخت نخست قهرمانی به شمار می‌آمدند. در ادامه هم عدم‌حضور سپاهان در زمین و 3 بر صفر شدن آن مسابقه، نقش بسیار مهمی در افزایش فاصله 2 تیم اول ایفا کرد و اسب پرسپولیس برای قهرمانی زین شد.

دومین لیگ: صفر تا صد این قهرمانی مربوط به‌خود گل‌محمدی بود و او برخلاف فصل قبل شریک نداشت. پرسپولیس با کسب 67امتیاز در حالی در روز آخر لیگ بیستم قهرمان شد که در طول فصل رقابت جانانه‌ای با سپاهان داشت. طلایی‌پوشان اصفهانی با کسب 65امتیاز از 30بازی تبدیل به نخستین تیم تاریخ لیگ برتر شدند که با وجود ثبت میانگین بیش از 2 امتیاز از هر مسابقه، قهرمان نشدند.

اولین سوپرجام: شاگردان یحیی گل‌محمدی در سال1400 به‌عنوان قهرمان لیگ برتر در بازی سوپرجام به مصاف تراکتوری رفتند که قهرمان جام حذفی شده بود. این مسابقه نهایتا با تک گل عیسی آل‌کثیر به سود قرمزها به پایان رسید.

شکست‌ها

سومین لیگ: پرسپولیس امسال در شرایطی که برای سومین فصل پیاپی یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خود می‌دید موفق به تکرار عنوان قهرمانی نشد. نوار 5 قهرمانی پیاپی سرخ‌ها در حالی پاره شد که استقلال به‌عنوان رقیب سنتی این تیم بعد از 9سال جام را تصاحب کرد. همین مسئله هم فشارها را روی گل‌محمدی و کادرش افزایش داد. فعلا فصل به پایان نرسیده و جایگاه نهایی پرسپولیس مشخص نیست، اما آنها هم‌اکنون با 54امتیاز از 27بازی میانگین 2 امتیاز را به‌دست آورده‌اند.

اولین جام حذفی: یحیی گل‌محمدی در حالی پرسپولیس را از گابریل کالدرون تحویل گرفت که مربی آرژانتینی سرخ‌ها را تا نیمه‌نهایی جام حذفی بالا برده بود. تیم گل‌محمدی اما در همین مرحله در ضربات پنالتی به استقلال باخت و اوت شد.

دومین جام حذفی: پرسپولیس این بار بعد از پیروزی بر 2 تیم دسته دومی مس نوین و شاهین بندر عامری، در یک‌چهارم نهایی به استقلال خورد. شاگردان یحیی گل‌محمدی باز هم در ضربات پنالتی برابر رقیب سنتی تن به شکست دادند و از گردونه مسابقات کنار رفتند.

سومین جام حذفی: امسال هت‌تریک ناکامی‌های یحیی در جام حذفی تکمیل شد. پرسپولیس بعد از پیروزی برابر ویستا توربین و ذوب‌آهن، در مرحله یک‌چهارم نهایی در ورزشگاه آزادی برابر آلومینیوم اراک تن به شکست داد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

اولین آسیا: این ناکامی، عین کامیابی است و اتفاقا بزرگ‌ترین موفقیت یحیی گل‌محمدی روی نیمکت سرخپوشان به شمار می‌آید. تیم او 2 سال پیش تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت و آنجا برابر اولسان هیوندای تن به شکست داد. مسابقات این دوره به‌صورت متمرکز برگزار می‌شد و البته الهلال عربستان به‌خاطر شیوع ویروس کرونا خیلی زود از گردونه بازی‌ها کنار گذاشته شد.

دومین آسیا: فصل گذشته پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با قبول شکست 3 بر صفر برابر الهلال عربستان از این بازی‌ها حذف شد. این، یکی از بدترین نمایش‌های تاریخ باشگاه بود و کادرفنی به‌خاطر چنین شکستی به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

دومین سوپرجام: پرسپولیس امسال در دومین سوپرجامی که یحیی گل‌محمدی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌دید، با یک گل مغلوب فولاد خوزستان شد. قرمزها امسال در لیگ و حذفی موفق نبودند و طبیعتا سال آینده هم برای نخستین بار طی فصول اخیر، در سوپرجام حاضر نخواهند بود.

یک روند نزولی

همانطور که می‌بینید در کارنامه یحیی گل‌محمدی، هم نقطه قوت داریم و هم نقطه‌ضعف. با این حال، نکته هشداردهنده در مورد عملکرد این مربی، سیر نزولی آن است. او در لیگ نوزدهم (با کمک کالدرون) 4 هفته زودتر قهرمان شد، در لیگ بیستم هفته آخر جام گرفت و در لیگ بیست‌ویکم اصلا اول نشد. در جام حذفی اول (باز هم به کمک کالدرون) در نیمه‌نهایی اوت شد و در 2 جام حذفی بعدی در یک‌چهارم کنار رفت. در آسیای اول هم فینالیست شد، اما در آسیای دوم در همان مرحله یک‌چهارم نهایی از دور مسابقات کنار رفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488zka

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تندترین واکنش‌ها به ناکامی یحیی گل‌محمدی/ حالا تا صبح غر بزن!