تاریخ انتشار: 1401/03/03 18:33
کد خبر: 21545

چالش پیش‌روی قهرمان لیگ؛ رکوردهای تاریخی در انتظار شاگردان مجیدی

تساوی شاگردان مهدی رحمتی برابر قهرمان زودهنگام لیگ برتر سبب شد برخی از رکوردها برای استقلال از دست برود، چند رکورد دیگر البته همچنان در دسترس آبی پوشان است.
چالش پیش‌روی قهرمان لیگ؛ رکوردهای تاریخی در انتظار شاگردان مجیدی

 فرهاد مجیدی از ابتدای فصل بارها تأکید داشت که رکورد زدن برای او و تیمش اهمیتی ندارد ؛ تنها قهرمانی در لیگ برتر برای سرمربی آبی پوشان مهم بود. دستیابی به این رکوردها اما چه برای مجیدی اهمیت داشت یا نداشت، عملکرد تیمش آنقدر خیره کننده بود که بسیاری از آنها را برای خود و یا تیمش به ثبت رساند. 

علاوه بر رکوردشکنی های متعدد تیم فرهاد مجیدی تا هفته گذشته، باز هم چند رکورد دیگر در دسترس قرار داشت. در روزی که بازیکنان آلومینیوم اراک به افتخار قهرمانی زودهنگام حریف، تونل قهرمانی باز کردند، اما در میدان رقابت پا به پای آبی پوشان دویدند و مانع از پیروزی استقلال شدند، این نتیجه باعث شد تا مجیدی و تیمش برخی از رکوردهای احتمالی تا پایان لیگ را از دست بدهند.

رکوردی که از دست رفت

تساوی در هفته بیست و هشتم سبب شد تا استقلال فرصت برابری با رکورد بیشترین تعداد برد در یک فصل را از دست بدهد. تا پیش از دیدار با اراکی‌ها، استقلال موفق به کسب 18 برد شده بود و در صورت برتری برابر آلومینیوم و پیروزی در دو دیدار آخر، تعداد بردهای این فصل خود را به عدد 21 می‌رساند و از این نظر با رکورد پرسپولیس در لیگ برتر نوزدهم برابر می‌شد، شاگردان مهدی رحمتی اما با ارائه یک بازی قابل قبول، این فرصت را از استقلال گرفتند. 

رکوردهای باقیمانده برای قهرمان لیگ برتر

استقلال اما همچنان در دو بازی آینده خود می تواند چندین رکورد دیگر را هم به دست آورده و نام خود را در تاریخ این رقابتها ثبت کند. مهمترین آنها به پایان رساندن بازیها بدون شکست است. تیم مجیدی تا هفته 28 هنوز به هیچ حریفی نباخته و در صورتی که در دو بازی آینده هم بتواند با امتیاز میدان را ترک کند، فصل را بدون شکست تمام کرده است. 

فاکتور دیگری که استقلال می تواند حدنصاب تازه‌ای برای آن در تاریخ لیگ برتر ثبت کند، کمترین گل خورده در یک فصل است که تا این هفته عملکرد آنها در فاز دفاعی فوق العاده بوده و فقط 10 بار توپ از خط دروازه این تیم رد شده است. برای تحقق این امر که از عوامل مهم قهرمانی تیم مجیدی به حساب می آید، آبی‌پوشان طی دو بازی آینده باید کمتر از 3 گل دریافت کنند. در لیگ برتر شانزدهم، پرسپولیس هم در فاصله زمانی مشابه تنها 10 گل خورده داشت، اما دریافت 4 گل در دو بازی آخر، این تیم را از دستیابی به رکوردی جدید باز داشت تا استقلال لیگ هجدهم با دریافت 13 گل در طول فصل، همچنان در این زمینه رکورددار باشد. 

استقلال لیگ دوازدهم رکورددار بیشترین کلین‌شیت در یک فصل به حساب می آید که در پایان همان عنوان قهرمانی را به دست آورد. در آن دوره تیم امیر قلعه نویی در 21 بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت و فعلا بهترین عملکرد تاریخ لیگ برتر را دارد. حالا فرهاد مجیدی این شانس را دارد تا قهرمانی تیمش را با ثبت بیشترین کلین‌شیت در یک فصل برای هوادارانش شیرین‌تر سازد. این امر تنها در صورتی برای استقلال محقق می‌شود که در دو بازی آخر هیچ گلی دریافت نکرده و دو کلین شیت دیگر به اندوخته تیمش اضافه کند. 

و سرانجام کسب بیشترین امتیاز در طول یک فصل، فاکتوری است که آبی‌پوشان با کسب 4 امتیاز دیگر به آن دست خواهند یافت و به تنهایی رکورددار این بخش لقب خواهد گرفت. استقلالی‌ها البته فرصتی طلایی در اختیار دارند تا لیگ جاری را با کسب 70 امتیاز به اتمام برسانند؛ اتفاقی که حتی در فصول 34 هفته‌ای هم رخ نداد و هیچ تیم قهرمانی در ادوار مختلف نتوانسته جمع امتیازاتش را به بیش از 67 برساند. استقلال 64 امتیازی در صورت کسب 6 امتیاز از دو بازی پیش رو موفق می شود تا رکوردی تاریخی و تکرار نشدنی را به نام خود به ثبت برساند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqbpw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شخصیت و کاراکتر استقلال شبیه فرهاد