تاریخ انتشار: 1401/03/04 12:25
کد خبر: 21521

مزد اعتماد فرهاد به حسین‌زاده؛ ماشین شوت‌زنی

شکار بزرگ فرهاد مجیدی در فصل نقل‌وانتقالات، خریدی بی سر و صدا بود که تبدیل به ستاره استقلال شده است.
مزد اعتماد فرهاد به حسین‌زاده؛ ماشین شوت‌زنی

بازی کردن با مس در رفسنجان، یکی از ماموریت‌های سخت استقلال در راه رکوردشکنی‌های این فصل بود. ماموریتی که با دو شوت تماشایی از امیرحسین حسین‌زاده، با موفقیت انجام شد. حسین‌زاده ابتدا از زوایه بسته، با ضربه‌ای فنی گل اول را زد و دقایقی بعد، خودش با پله کردن توپ و شوتی محکم، زننده گل دوم بازی بود. استقلال دو هفته پیش، بازی سختی با فولاد در اهواز انجام داد و در همان مسابقه هم، شوت حسین‌زاده از زاویه بسته قفل دروازه حریف را شکست. بازیکنی که به مرور، نقش پررنگ‌تری در استقلال پیدا کرده و حالا، مهمترین بازیکن هجومی این تیم محسوب می‌شود.

همیشه در صحنه

حسین‌زاده این فصل بدون احتساب پنالتی‌ها، بهترین گلزن استقلال بوده است. او در جریان بازی، توانسته هشت گل برای استقلال بزند. تا هفته چهاردهم لیگ، او فقط یک گل زده داشت که آمار خوبی نبود. از هفته پانزدهم، موتور حسین‌زاده روشن شد و در هفته‌های پایانی، توانست تاثیرگذارتر باشد. او توانسته 3 گل از 4 گل آخر استقلال در این فصل را بزند. جاگیری و پرس خوب، باعث شده او فعال‌ترین مهره هجومی مجیدی هم به حساب بیاید. بر اساس آمار «متریکا»، حسین‌زاده این فصل 60 شوت زده که 21 شوت او، داخل چارچوب بوده‌اند. در هر دو زمینه، حسین‌زاده بهترین بازیکن استقلال است. او در موقعیت‌سازی هم با 39 پاس کلیدی، رده دوم را ببین بازیکنان استقلال در اختیار دارد.

چشم‌های تیزبین

حسین‌زاده که از سایپای سقوط کرده به استقلال پیوست، یکی از اولین خریدهای این تیم در لیگ بیست‌ویکم بود. خریدی که نه هزینه چندانی برای استقلال داشت، نه آن‌ها برای به‌دست آوردن او مجبور به رقابت با سایر مدعیان لیگ شدند. حسین‌زاده فصل پیش، اوایل لیگ را بخاطر مصدومیت از دست داد و پس از بازگشت هم، تا هفته هجدهم برای سایپا به میدان نرفت. در هفته‌های باقی‌مانده، نتوانست گلی برای تیمش بزند. لیگ نوزدهم را هم با 3 گل زده به پایان رسانده بود. استقلال اما ریسک سرمایه‌گذاری روی یکی از ستاره‌های تیم ملی امید را پذیرفت و مجیدی، از همان بازی اول با الهلال او را در ترکیب اصلی گذاشت. حسین‌زاده از شروع لیگ بیست‌ویکم، به عنوان بازیکن فیکس برای استقلال به زمین رفت و سرمربی آبی‌ها، با درخشش حسین‌زاده مزد اعتمادش را گرفت.

خطر جدایی

تنها نکته عجیب درباره حسین‌زاده و استقلال، قرارداد دو ساله اوست. استقلالی‌ها با بازیکنی 20 ساله، که تیمش به لیگ یک سقوط کرده قراردادی فقط به مدت 2 فصل امضا کرده‌اند. این یعنی حسین‌زاده در پایان فصل بعد و در سن 22 سالگی، می‌تواند به هر باشگاهی که خواست ترانسفر شود. حتی در صورت لژیونر شدن او، استقلال هیچ مبلغی دریافت نخواهد کرد. آبی‌پوشان، پاداش اعتمادشان به حسین‌زاده را در زمین مسابقه گرفته‌اند اما قرارداد عجیب مدیران باشگاه با این بازیکن، شاید یک سال بعد پشیمانی بزرگی برای آن‌ها ایجاد کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqbgw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پسران کوه‌کن فرهاد/ گاف ندادند، سفیدبخت شدند