تاریخ انتشار: 1401/03/07 21:38
کد خبر: 21369

ایران - پرتغال؛ ستاره‌های ایرانی در مسیر رفت‌ و برگشت!

3 لژیونر ایرانی شاغل در لیگ پرتغال به دنبال تغییر تیم خود هستند و در مقابل دو ستاره سرخابی در مسیر لژیونر شدن و رفتن به لیگ پرتغال قرار دارند.
ایران - پرتغال؛ ستاره‌های ایرانی در مسیر رفت‌ و برگشت!

در سالیان گذشته و به ویژه بعد از درخشش مهدی طارمی در لیگ برتر پرتغال، نگاه‌ها متوجه این لیگ شده و بسیاری از بازیکنان ایرانی علاقه‌مند به حضور در رقابت‌های باشگاهی پرتغال شده‌اند. در ابتدای فصل، پیام نیازمند، محمد محبی و علیرضا بیرانوند به لیگ پرتغال رفتند و پیش از این 3 ستاره، علی علیپور در لیگ پرتغال حضور یافته بود.

بازگشت از پرتغال به بلژیک و شاید از بلژیک به ایران!

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران که در تیم آنتورپ تنها 12 فرصت بازی نصیبش شد، به امید کسب فرصت بازی بیشتر با امضای قراردادی قرضی عازم بوایشتا شد تا بتواند در این تیم پرتغالی در آستانه جام جهانی 2022 قطر، بیشتر در ترکیب اصلی به میدان برود. اما اوضاع بر وفق مراد بیرانوند پیش نرفت و او در تیم جدیدش، تنها 8 فرصت بازی پیدا کرد که در این 8 دیدار، دریافت 15 گل و ثبت تنها 2 کلین‌شیت باعث شد تا دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در باشگاه پرتغالی هم نیمکت‌نشین باشد.

بیرانوند با اتمام فصل 22-2021 لیگ پرتغال حاضر به ادامه همکاری با باشگاه بوایشتا پرتغال نشد و در حال حاضر در تلاش است تا بتواند با مذاکره با مدیران آنتورپ، رضایت‌نامه خود را از این باشگاه بلژیکی دریافت کند و مقصد احتمالی علیرضا بیرانوند لیگ ایران است.

او در تلاش است تا بتواند در سال جام جهانی، فرصت بازی بیشتری پیدا کند و با توجه به ضعف پرسپولیس در خط دروازه، مذاکراتی را با مدیران این باشگاه داشته است تا بعد از 2 سال کم‌فروغ در لیگ بلژیک و پرتغال، مجدداً دروازه‌بان شماره یک تیم ملی به لیگ برتر بازگردد.

محبی بازی در لیگ برتر را می‌خواهد

پدیده جوان فصل گذشته تیم فوتبال سپاهان با انگیزه درخشش در لیگ پرتغال از جمع طلایی‌پوشان جدا شد و به سانتاکلارا رفت اما اوضاع آن‌طور که محبی دوست داشت در لیگ پرتغال برای او پیش نرفت و محمد محبی نتوانست به عنوان یک بازیکن فیکس در ترکیب سانتاکلارا به میدان برود.

محبی در طول فصل اخیر لیگ پرتغال، تنها 4 بازی در ترکیب اصلی تیمش حضور یافت و 12 حضور او در ترکیب سانتاکلارا به عنوان یار جانشین بوده است. پدیده ایرانی شاغل در لیگ پرتغال در مجموع 16 مسابقه، 3بار موفق به گلزنی شد که مهم‌ترین گل او در جریان دیدار سانتاکلارا مقابل بنفیکا بود. محمد محبی که از نخستین فصل حضورش در لیگ پرتغال رضایت ندارد، در فکر جدایی از سانتاکلارا است. البته که او قراردادی 3‌ساله را با این تیم به امضا رسانده اما در حال رایزنی و مذاکره است تا بتواند مجوز جدایی به صورت قرضی را از مدیران سانتاکلارا بگیرد.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال نام محمد محبی را به عنوان یکی از گزینه‌های تقویت تیمش به مدیران باشگاه داده و از استقلال به عنوان مقصد احتمالی محمد محبی یاد می‌شود. هر چند که نام سپاهان و پرسپولیس هم در به عنوان دیگر مقاصد احتمالی او مطرح است.

چالش بزرگ در سال جام جهانی

دروازه‌بان شماره یک سپاهان با انگیزه درخشش در لیگ‌های اروپایی تصمیم گرفت تا از جمع طلایی‌پوشان به مقصد پورتیموننسه پرتغال جدا شود. اما اوضاع برخلاف آن‌چه پیام نیازمند تصور می‌کرد پیش رفت و او در لیگ پرتغال نتوانست درخشش‌های خود در سپاهان را تکرار کند. نیازمند در طول فصل گذشته لیگ پرتغال و رقابت‌های جام حذفی، تنها 5 بار فرصت بازی در ترکیب تیمش را به‌دست آورد که دریافت 16 گل و ناکامی در ثبت کلین‌شیت باعث شد تا آماری ناامیدکننده از دروازه‌بان ایرانی در تیم جدیدش به ثبت برسد.

پیام نیازمند با عملکردی که در پورتیموننسه داشت، حضور در فهرست تیم ملی را از دست داد و او در فصل منتهی به جام جهانی در تلاش است تا بتواند مجدداً پیراهن تیم ملی را به‌دست بیاورد و نام خود را در جمع مسافران قطر قرار بدهد. دروازه‌بان ایرانی پورتیموننسه در شرایطی با این باشگاه پرتغالی قرارداد 3ساله امضا کرده که بند فسخی 10 میلیون یورویی در قرارداد او گنجانده شده تا راه برای جدایی‌اش بسیار دشوار باشد اما پیام نیازمند در تلاش است تا به صورت قرضی از جمع بازیکنان پورتیموننسه جدا شود.

پرسپولیس در فصل گذشته به دنبال جذب پیام نیازمند بود اما آن‌ها در حال حاضر با علیرضا بیرانوند در حال توافق هستند و در سپاهان هم رشید مظاهری دروازه‌بان شماره یک طلایی‌پوشان است تا راه برای بازگشت نیازمند به لیگ ایران هم سخت باشد. مگر آنکه تیم‌های صنعتی چون فولاد و گل‌گهر به سراغ جذب این دروازه‌بان 27 ساله بروند.

به دنبال ادامه ماجراجویی در پرتغال

مهاجم سابق پرسپولیس بعد از جدایی از جمع سرخ‌پوشان، به لیگ پرتغال پیوست و با تیم ماریتیمو قراردادش را امضا کرد. فصل اول حضور علیپور برخلاف بیرانوند، نیازمند و محبی، خوب سپری شد و او رفته‌رفته توانست جایگاه ثابتی را در ترکیب تیمش پیدا کند. علیپور در 34 بازی این فصل ماریتیمو بازی کرد، او در 16 بازی در ترکیب اصلی تیمش بود و 18 بار هم در نقش یار جانشین به ترکیب ماریتیمو اضافه شد و توانست 7 گل بزند و 2 بار هم برای تیمش گل ساخت تا آمار قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد.

علی علیپور تصمیم به ادامه ماجراجویی در لیگ پرتغال گرفت و برای فصل آینده، ضمن جدایی از ماریتیمو به تیم ژیل ویسنته پیوست تا بتواند در کنار حضور در لیگ پرتغال، حضور در لیگ کنفرانس اروپا را هم تجربه کند و امیدوار است بتواند عملکردی موثر در خط حمله ژیل ویسنته داشته باشد. او با عملکرد خوبی که داشت توانست نظر دراگان اسکوچیچ را برای حضور در اردوی ملی برای دیدار تدارکاتی با کانادا جلب کند و حالا در تلاش است تا با درخشش در ژیل ویسنته بتواند حضور خود در فهرست تیم ملی برای شرکت در جام جهانی قطعی کند.

در انتظار چهارمین فصل درخشان

مهدی طارمی در قیاس با دیگر لژیونرهای ایرانی شاغل در فوتبال پرتغال، وضعیتی کاملاً متفاوت دارد. او به یکی از ارکان اصلی موفقیت تیم پورتو در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا بدل شده و سرجیو کونسیسائو حاضر به فروش ستاره ایرانی خود نیست.

ستاره خط حمله تیم ملی فوتبال ایران علی‌رغم پیشنهاداتی که در اختیار دارد، قصد دارد تا برای چهارمین فصل متوالی در لیگ پرتغال کار خود را دنبال کند و امیدوار است بتواند با توجه به در پیش بودن جام جهانی، درخشش خود در فوتبال پرتغال را تکرار کند و هم در رقابت‌های داخلی و هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا همچنان یکی از مهره‌های کلیدی و اثرگذار در ترکیب پورتو باشد.

مهدی طارمی در طول 3 فصل حضورش در لیگ پرتغال، 96 بازی در ترکیب ریو‌آوه و پورتو انجام داده و توانسته 54 گل بزند و 33 پاس‌گل بدهد که آماری فوق‌العاده درخشان برای ستاره ایرانی به شمار می‌آید و او در فصل جدید رقابت‌ها به دنبال سه‌رقمی کردن شمار بازی‌های خود در لیگ پرتغال است.

از استقلال به مقصد براگا؟

مدافع 25 ساله استقلال بعد از گذراندن دوران مصدومیت پارگی رباط صلیبی توانست بازگشت درخشانی به جمع آبی‌پوشان داشته باشد و نمایش‌های خوبی را در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ویکم در ترکیب استقلال از خود به جای گذاشت. غلامی در شرایطی به ترکیب استقلال بازگشت که بعد از چند نمایش خوب از سوی او، در فضای مجازی شایعاتی پیرامون جدایی احتمالی‌اش از استقلال به مقصد لیگ پرتغال مطرح شد.

عارف غلامی در پایان فصل قراردادش با استقلال به اتمام می‌رسد و این فرصت را دارد تا بتواند به عنوان بازیکن آزاد مقصد بعدی خود را انتخاب کند و در میان شایعات مطرح شده، موضوع انتقال او به براگا پرتغال به میان آمده است. تیمی که در فصل اخیر لیگ پرتغال در جایگاه چهارم ایستاد و به لیگ کنفرانس اروپا صعود کرد و شاید حضور در این تورنمنت و کسب تجربه‌ای جدید، برای مدافع استقلال وسوسه‌انگیز باشد.

بوایشتا 400 هزار دلار بند فسخ عبدی را پرداخت می‌کند؟

ستاره جوان پرسپولیس که در فصول گذشته نمایش‌های پرنوسانی را از خود در جمع سرخ‌پوشان به اجرا گذاشته و سابقه گلزنی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد، برای فصل آینده با پیشنهادی از سوی یک تیم پرتغالی مواجه شده است. عبدی برای جدایی از پرسپولیس، چالش بزرگی را در پیش‌روی خود دارد. او با سرخ‌پوشان تا خرداد 1405 قرارداد دارد و در صورت تمایل به جدایی، بند فسخ 400 هزار دلاری برای او در نظر گرفته شده است.

بوایشتا باشگاه پرتغالی است که خواهان جذب مهدی عبدی بوده و این باشگاه برای خرید ستاره ایرانی پرسپولیس، به جز توافق با خود این بازیکن، باید بند فسخ او را هم به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند که این موضوع خود برای بوایشتا چالش‌برانگیز بوده و به همین علت سرنوشت انتقال عبدی به لیگ پرتغال برای فصل آینده مشخص نیست. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqbop

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فتح بازی‌های بزرگ با خریدهای فرهاد؛ پاداش انتخاب