تاریخ انتشار: 1401/03/14 21:01
کد خبر: 21052

نگاهی به تاثیر خارجی‌های استقلال در قهرمانی؛ جام چند تابعیتی

کوین یامگا، رودی ژستد، رافائل سیلوا به همراه عزیزبک آمانوف مربع تاثیرگذار قهرمانی استقلال را دراین فصل تشکیل دادند.
نگاهی به تاثیر خارجی‌های استقلال در قهرمانی؛ جام چند تابعیتی

اولین قدم استقلال در راه قهرمانی پیش از شروع فصل برداشته شد، زمانی که در فصل نقل و انتقالات فرهاد مجیدی با چند خرید خوب پایه‌های قهرمانی را بنا کرد و در طول فصل کار راحت‌تری برای ساختن ادامه بنا داشت. چند ستون از این بنا وارداتی از خارج بود. رودی ژستد، کوین یامگا بازیکنان خارجی آبی‌ها بودند و در نیم‌فصل دوم با اضافه شدن رافائل اسیلوا و عزیزبک آمانوف، مربع قهرمانی آبی‌ها تشکیل شد. در کنار بازیکنان جوان استقلال بدون شک باید از این بازیکنان خارجی به عنوان موثرترین عوامل قهرمانی استقلال در میدان نام برد.

کلید فرانسوی برای حل مشکل همیشگی

یکی از مشکلات استقلال در فصول گذشته این بود که ضربات پنالتی‌اش را به راحتی از دست می‌داد. مشکلی که البته به لیگ بیست‌ویکم هم کشیده شد و در ابتدای فصل 2 پنالتی این تیم را وریا غفوری از دست داد. حضور یامگا اما نه تنها این مشکل را برای آبی‌ها حل کرد که حتی با گرفتن پنالتی نقش زیادی در پیروزی‌های تیمش داشت. استقلال این فصل با گرفتن 9 پنالتی، رکورددار لیگ بیست‌ویکم بود و این آمار نقش یامگا را پررنگ‌تر می‌کند؛ بازیکنی که 2 پنالتی گرفت، 5 پنالتی را تبدیل به گل کرد و یک پنالتی که از دست داد را هم در برگشت وارد دروازه کرد. به غیر از این پنالتی‌ها او 4 گل هم در جریان بازی به ثمررساند و در کل تاثیرگذارترین بازیکن تیمش بود. براساس آمار «متریکا» او در فاکتورهای شوت در چارچوب و دریبل در میان 3 بازیکن برتر تیمش بوده و با میانگین 1 پاس کلیدی در هر بازی در این زمینه هم آمار خوبی ثبت کرده که حاصل آن 3 پاس گل بوده است.

ستاره نامرئی

آمار و ارقام نمی‌توانند تاثیر رودی ژستد در استقلال را به خوبی نشان بدهند. 3 گل و 2 پاس گل عملکرد مهاجم آبی‌ها در این فصل بوده است اما تاثیر او در نتایج تیمش بیش از این بوده است. با توجه به سبک هوایی بازی فرهاد مجیدی، رودی ژستد یک بازیکن کلیدی محسوب می‌شد و با زدن ضربات سر اول در زمین حریف موقعیت‌های زیادی را نصیب هم‌تیمی‌هایش کرده است. این بازیکن با آمار شگفت‌انگیز میانگین 9.3 نبرد هوایی موفق در هر بازی بهترین بازیکن استقلال و یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بوده است.

ازبکستانی کمرنگ

عزیزبک آمانوف را در میان 4 بازیکن، می‌توان کم‌تاثیرترین دانست. با این‌حال او هم در ترکیب اصلی نمره قبولی گرفت و توانست انتظارات کادرفنی را تا حدودی برآورده کند. آمانوف در 406 دقیقه‌ای که به میدان رفت گل و پاس گلی نداشت. در کل 19 شوت و 7 شوت در چارچوب به نام خودش ثبت کرد و 3 پاس کلیدی هم ارسال کرده است. او در آخرین بازی مقابل نفت مسجدسلیمان می‌توانست با یک سوپرگل نامش را در جشن قهرمانی استقلال ثبت کند اما تیر دروازه این اجازه را به او نداد.

برزیلی طلایی

مدافع برزیلی کمی بیشتر از آمانوف در ترکیب قرار گرفت اما نقش او قابل مقایسه با هافبک ازبکستانی نیست. بعد از جدایی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند همه در انتظار فروریختن اقتدار دفاعی استقلال بودند. اضافه شدن یک ستاره هم قطعا برای هماهنگی به زمان نیاز داشت اما سیلوا تصورات را به هم ریخت و در یک نمایش استثنایی خیلی زود به ستون دفاعی تیمش تبدیل شد. او در اکثر بازی‌هایی که به میدان رفت، تعداد عملکردهای دفاعی‌اش دورقمی شد و یک پاس گل هم در بازی با مس رفسنجان به نامش ثبت شده است. این مدافع با وجود انجام 7 بازی اما در حساس‌ترین مقطع به داد تیم فرهاد مجیدی رسید و این تیم را از افت نجات داد و نقشی بسیار پررنگ در قهرمانی و همچنین رکورد دفاعی آبی‌ها داشت. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/399xr7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ پیکان - مس رفسنجان/ آخرین بازی تیم های پر فراز و نشیب