تاریخ انتشار: 1401/03/19 09:41
کد خبر: 20879

چراغ سبز سرمربی سابق بارنزلی به مربیگری در لیگ برتر

پویا اسبقی سرمربی سابق بارنزلی می‌گوید: همیشه گفته‌ام که در مربیگری درهای همه جا را به روی خودم باز نگه می‌دارم. دوست دارم چالش‌های جدیدی را تجربه کنم و حضور در ایران یکی از آنها است.
چراغ سبز سرمربی سابق بارنزلی به مربیگری در لیگ برتر

بعد از حضور در گوته‌بورگ و قهرمانی جام حذفی با این تیم، پویا اسبقی هدایت تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد را پذیرفت. او با این تیم مقابل ایتالیای قدرتمند به تساوی یک بر یک رسید و البته پیروزی‌های دیگری نیز کسب کرد تا مورد توجه مسئولان بارنزلی در چمپیونشیپ قرار بگیرد. در بارنزلی، اسبقی نتایج خوبی کسب کرد اما شرایط این تیم آنقدر بحرانی بود که در نهایت نتوانست در سطح دوم باشگاهی انگلیس باقی بماند. حالا اسبقی از چند تیم در سوئد، دانمارک و نروژ پیشنهاد مربیگری دریافت کرده و البته به کار در ایران نیز علاقه‌مند است. او می‌گوید اگر باشگاهی ایرانی با پروژه‌ای بزرگ سراغ او بیاید، از بازگشت به ایران استقبال می‌کند.

در بارنزلی روزهای موفقی را پشت سر گذاشتی. چه شد که این تیم نتوانست در چمپیونشیپ باقی بماند؟

بارنزلی وقتی سراغ من آمد، انتهای جدول بود و برای بقا می‌جنگید. متأسفانه تیم قبل از حضور من نتایج مناسبی کسب نکرده بود. با این حال در دورانی که من سرمربی بارنزلی بودم، امتیازهای خوبی به دست آوردیم و تیم فوتبال بهتری نیز به نمایش گذاشت. با این حال اواخر فصل تصمیم گرفتم از هدایت بارنزلی کناره‌گیری کنم. این تیم بعد از جدایی من، شکست‌های متعددی را تحمل کرد. یعنی بارنزلی در دوران مربیگری من، بیشترین امتیازها را کسب کرد اما حیف که نتوانستیم به رده‌های بالاتر بیاییم و در لیگ بمانیم.

فکر می‌کنم در این مدت، عنوان بهترین مربی ماه چمپیونشیپ را هم به دست آوردی.

مربی ماه نه، من دو بار به عنوان بهترین مربی هفته رسیدم. این اتفاق هم در ماه‌های فوریه و مارس رخ داد که ما بیشترین امتیازها را کسب کردیم. در این مقطع بارنزلی به اندازه تیم‌های اول تا چهارم جدول امتیاز می‌گرفت و به همین دلیل من را دو بار به عنوان مربی برتر هفته انتخاب کردند. بعد از این مقطع، متأسفانه بازیکنان کلیدی ما آسیب دیدند و نتوانستیم روند خوب‌مان را حفظ کنیم.

بعد از جدایی از بارنزلی، این روزها را چطور سپری می‌کنی؟

من الان چند هفته است که به خانه‌ام در سوئد برگشته‌ام. هفت ماه سخت را در انگلیس سپری کردم و فعلاً استراحت می‌کنم. باید ببینم کار بعدی‌ام در کدام کشور است و هدایت کدام تیم را به من پیشنهاد می‌دهند.

با کدام تیم‌ها مذاکره کرده‌ای؟

در سوئد و دانمارک با چند باشگاه صحبت کرده‌ام. بعد از دریافت پیشنهاد از دانمارک، به توافق نزدیک شدیم اما در نهایت دیدم باشگاه بلندپروازی ندارد و نمی‌تواند خواسته‌های مرا برای موفقیت تیم برآورده کند.

امکان دارد برای مربیگری به ایران هم بیایی؟

من به پیشنهادهای ایرانی‌ام همیشه فکر می‌کنم. چون در ایران متولد شده‌ام و سرزمین خودم، پدرم و مادرم است. اگر باشگاهی پیشنهاد بدهد که پروژه بزرگی داشته باشد، چرا که نه، پیشنهاد را بررسی می‌کنم.

مگر لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

بازی‌ها را گاهی اوقات نگاه می‌کنم. من همیشه گفته‌ام که در مربیگری درهای همه جا را به روی خودم باز نگه می‌دارم. دوست دارم چالش‌های جدیدی را تجربه کنم و حضور در ایران یکی از آنها است. علاقه‌مندم روزی در ایران مربیگری کنم اما برای من مهم است که پروژه بزرگ و با برنامه‌ای پیشنهاد شود. با شناختی که از خودم دارم، فکر می‌کنم بتوانم کار موفقی انجام بدهم. به همین خاطر درهای ایران را به روی خودم نمی‌بندم. حتی در شرایطی که همین چند ماه قبل سابقه کار در چمپیونشیپ را داشته‌ام.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxr6p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 حاضر بودم کل زندگی‌ام را به خاطر پرسپولیس بفروشم!
علی نعمتی :