تاریخ انتشار: 1401/03/19 14:09
کد خبر: 20871

پرسپولیس لیگ بیست‌ودوم به یاد نفت لیگ سیزدهم؛ شاگردان یحیی ۹ سال پیرتر شدند

با پیوستن مرتضی پورعلی‌گنجی، جمع نفتی‌ها در پرسپولیس کامل شد.
پرسپولیس لیگ بیست‌ودوم به یاد نفت لیگ سیزدهم؛ شاگردان یحیی ۹ سال پیرتر شدند

مرتضی پورعلی‌گنجی دومین خرید پرسپولیس برای فصل آتی لیگ برتر بود که روز گذشته به صورت رسمی از آن رونمایی شد. پیش از پورعلی‌گنجی، علیرضا بیرانوند هم قرارداد خود را با پرسپولیسی‌ها امضا کرده بود. این 2 بازیکن یک وجه اشتراک دارند که علاوه بر تیم ملی در نفت تهران هم با هم هم‌بازی بوده‌اند.

نسل جدیدی که یحیی در نفت معرفی کرد

نفت تهران از جمله تیم‌های خوب لیگ در اوایل دهه نود بود. این تیم در آغاز حضور در لیگ برتر درخشش چشمگیری نداشت و حتی تا آستانه سقوط به لیگ یک رفت. در لیگ سیزدهم، نفت تهران، یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی معرفی کرد که در دوره قبل از آن با پرسپولیس ناکام بود و در آغاز راه مربیگری به دنبال اعاده حیثیت در این تیم بود.

گل‌محمدی ناباورانه نفت را تا آستانه قهرمانی برد و روز آخر با شکست مقابل سپاهان، سوم شد. آن تیم بازیکنان جوان زیادی داشت که همچنان در سطح اول فوتبال ایران حضور دارند. وریا غفوری، حمید بوحمدان و آرش رضاوند جوانان گمنامی بودند که با درخشش زیر نظر گل‌محمدی در نفت چهره شدند.

سرمربی پرسپولیس به دنبال تکرار تجربه ۹ سال پیش

یحیی در پایان لیگ بیست‌و‌یکم تقریباً در موقعیت مشابه لیگ دوازدهم قرار گرفت. در لیگ دوازدهم هم مثل این دوره استقلال به قهرمانی رسید و یحیی مورد غضب هوادران واقع شد با این تفاوت که گل‌محمدی در این دوره برخلاف لیگ سیزدهم، با توجه به کارنامه درخشان و افتخاراتی که در پرسپولیس کسب کرده، فرصت ادامه همکاری با این تیم را دارد.

۴ بازیکن شاخصی که در لیگ سیزدهم در نفت گل‌محمدی خوش درخشیدند در این فصل هم برای پرسپولیس توپ خواهند زد و به سرمربی پرسپولیس کمک خواهند کرد که دوباره رضایت طرفداران را جلب کنند با این تفاوت که این ۴ بازیکن، دیگر بازیکنان جوان و گمنام نیستند و از مطرح‌ترین بازیکنان فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا این ۴ بازیکن هستند که حداقل ۳ بازیکن جزو مدعیان پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر محسوب می‌شوند. هر ۴ بازیکن جزو بازیکنان اصلی ترکیب نفت در لیگ سیزدهم بودند. کمال ۲۷ بازی، امیری ۲۶ مسابقه، بیرانوند ۲۳ و پورعلی‌گنجی ۲۱ بازی برای نفت به میدان رفتند و حال در لیگ جدید به دنبال تکرار خاطرات خوش‌ گذشته در پرسپولیس هستند. البته امیری، کامیابی‌نیا و بیرانوند در زمان بازگشت یحیی به پرسپولیس در این تیم حاضر بودند ولی بیرانوند به فاصله کوتاهی از این تیم جدا شد. حالا با پیوستن دوباره بیرانوند و حضور پورعلی‌گنجی، این جمع ۵ نفره شاگرد و مربی مجدداً شکل گرفته است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z98xa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یحیی قول قهرمانی فصل آینده را داد؟
از تقویت تیم تا پذیرفتن مسئولیت نتایج؛