تاریخ انتشار: 1401/03/20 10:06
کد خبر: 20848

یحیی باید این دو بازیکن را همزمان بخرد

پرسپولیس در شروع نقل و انتقالات تابستانی خریدهای بسیار خوبی داشته و توانسته است امید را به هواداران و پیشکسوتان این تیم باز گرداند.
یحیی باید این دو بازیکن را همزمان بخرد

یکی از این پیشکسوتان حمید درخشان کاپیتان و سرمربی پیشین پرسپولیس است. شماره ۹ اسبق پرسپولیس معتقد است این خریدها باید ادامه داشته باشد تا این تیم در تمامی خطوط تقویت شود.

ابتدا می خواستیم از خریدهای پرسپولیس بپرسیم. اول علیرضا بیرانوند؟

علیرضا بیرانوند یک گلر ثابت شده است. او توانسته است ۴ مرتبه با پرسپولیس قهرمان لیگ شود و شاید اگر برای لژیونر شدن عجله نمی کرد و تیم بهتر یا لیگ معتبری با شرایط ویژه انتخاب می کرد در اروپا موفق می شد. با این وجود علیرضا بیرانوند گلر معتبری است و می تواند خیلی به پرسپولیس کمک کند.

ظاهرا حامد لک هم قصد دارد در پرسپولیس بماند؟

پرسپولیس تیم بزرگی است و هر تیمی که می خواهد قهرمان شود باید دو دروازه بان هم سطح داشته باشد. چه بسا اگر رادوشوویچ از پرسپولیس جدا نمی شد و حامد لک هم احساس می کرد رقیب جدی دارد دچار نزول نمی شد. من این تصمیم حامد لک را به فال نیک گرفته و احساس می کنم حضورش می تواند به پرسپولیس، بیرانوند و خودش کمک کند به شرط آن که دور حاشیه را قلم بکشد و درآرامش و رفاقت کار کند.

مرتضی پورعلی گنجی دیگر خرید پرسپولیس است که برخی معتقدند پس از عمل جراحی رباط صلیبی شاید به آن مرز آمادگی سابق برنگردد. نظر شما چیست؟

این حرف را به چند دلیل قبول ندارم. اول آن که علم پزشکی آن قدر پیشرفت کرده که یک بازیکن با عمل جراحی رباط صلیبی تمام نشود. دوم اینکه تا جایی که می دانم مرتضی پورعلی گنجی یک بازیکن حرفه ای است. او پس از جراحی نیز تمرینات اختصاصی را پشت سر گذاشته و در سال منتهی به جام جهانی انگیزه لازم را برای موفقیت و عملکرد خوب در خط دفاع پرسپولیس دارد.

به نکته خوبی اشاره کردید. به نظر می رسد برخی از این بازیکنان به هوای پوشیدن پیراهن تیم ملی درجام جهانی به پرسپولیس پیوسته اند. با این حرف موافقید؟

صدر درصد همین طور است. جام جهانی قطر خیلی به خریدهای خوب پرسپولیس کمک کرده است. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و حتی دانیال اسماعیلی فر به خاطر رفتن به جام جهانی پرسپولیسی شده اند. این یک انگیزه شخصی و بسیار خوب است. این دسته بازیکنان هم برای انگیزه شخصی خودشان و هم تیم در فصل آینده می خواهند بی نقص ترین عملکرد را داشته باشند و این به سود طرفین است.

گفته می شود یک مهاجم برزیلی هم قرار است به این جمع اضافه شود؟

خط حمله پرسپولیس نیاز به تقویت دارد و شکی هم در این موضوع نیست اما مهاجم خارجی باید یک سرو گردن بالاتر از عبدی و پاکدل باشد. فصل گذشته پرسپولیس با ۴۴ گل زده بیشترین گل زده را در لیگ بیست و یکم نسبت به سایر تیم ها داشت اما سهم مهاجمان چقدر بود؟ اگر این تیم یک یا دو مهاجم گلزن داشت و عیسی آل کثیر آن طور مصدوم نمی شد شاید می توانست قهرمان شود. بنابراین باید خرید مهاجم خارجی با دقت و وسواس انجام شود ضمن آن که فروارد ارزان قیمت هم یک چیزی در حد تمیروف خواهد شد.

شما در دهه ۶۰ ستاره خط میانی پرسپولیس بودید. فکر می کنید این خط هم نیاز به تقویت دارد؟

این که نظر لطف شماست. همبازیان من در آن دهه همه فوق العاده بودند. درجواب سئوال شما باید بگویم خط هافبک پرسپولیس حتما نیاز به تقویت دارد. من شنیدم با سروش رفیعی و سعید صادقی صحبت کرده اند.

بله، البته باشگاه پرسپولیس همچنان امیدوار است احمد نوراللهی از امارات برگردد؟

به من باشد می گویم باید سعید صادقی و سروش رفیعی را با هم خرید. سروش که بازیکن امتحان پس داده ای درپرسپولیس است و تکنیک و قدرت بازیسازی بالایی دارد. سعید صادقی هم آقای پاس گل لیگ برتر است که بازی هایش در گل گهر را دیده ام. بسیار فرز و تکنیکی است و به درد پرسپولیس می خورد. بازگشت احمد نوراللهی هرچند بعید است اما می تواند اتفاق بسیار خوبی باشد.

راستی توانستید سایپا را در هفته آخر در لیگ نگه دارید. یادمان رفت در این خصوص صحبت کنیم؟

واقعا در فصل گذشته داوری ها و داوران خیلی سایپا را اذیت کردند. من نمی گویم ۵۰-۵۰ اما باور کنید ۶۰ به ۴۰ را هم به سود حریفان سود می زدند. در بازی با رایکا در بابل توپ روی خط خورد و برگشت اما درکمال تعجب کمک داور که از صحنه دور بود گل اعلام کرد تا ۳ امتیاز مفتی مفتی از دست برود. من در همین ۵ هفته ای که در سایپا بودم مواردی را در لیگ دسته اول دیدم که هنوز شوکه هستم. امیدوارم مسئولان امر نسبت به سالم سازی و پاک سازی لیگ دسته اول اقدامات لازم را انجام دهند. لیگ دسته اول چون مثل لیگ برتر زیر دره بین نیست هر فساد و اتفاقی ممکن است در آن رُخ دهد اما به هر حال خدا را شکر می کنم به کمک بازیکنان لایق و پرتلاش سایپا توانستیم این تیم را در لیگ یک حفظ کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45axd9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتخاب عجیب یحیی برای پرسپولیس