تاریخ انتشار: 1401/03/21 11:03
کد خبر: 20811

معادله سرمربی استقلال پیچیده شد/ حضور سرمربی داخلی منتفی می‌شود؟

وضعیت انتخاب سرمربی فصل آینده استقلال آنقدر پیچیده شده که ممکن است مدیران این باشگاه را وادار کند برخلاف برنامه قبلی‌شان سراغ یک گزینه معتبر خارجی بروند تا وی را جانشین مجیدی کنند.
معادله سرمربی استقلال پیچیده شد/ حضور سرمربی داخلی منتفی می‌شود؟

انتخاب جانشین برای مجیدی در استقلال بیشتر از آنچه تصور می‌شد طولانی شد و حالا تبدیل به معضلی مهم برای این تیم شده است.

همانطور که می‌شد پیش بینی کرد، مهم‌ترین گزینه مدیران استقلال پس از مجیدی کسی نبود جز جواد نکونام. مطرح شدن غیر رسمی اما جدی نام نکونام آغازی بود بر هجمه شدید هواداران این تیم علیه نکونام و به طور کلی مربی ایرانی.

این هجمه آنقدر ادامه یافت تا جواد نکونام پس از یک هفته ناچار به واکنش رسمی شد و با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید مذاکرات با استقلال، انصراف رسمی‌اش را از حضور در این تیم اعلام کرد تا این بیانیه آغازی بر چالش جدید مدیران استقلال باشد.

معادله سرمربی استقلال پیچیده شد/ حضور سرمربی داخلی منتفی می‌شود؟

جواد نکونام که گزینه اصلی هدایت استقلال بود با تیزهوشی به این درخواست پاسخ منفی داد

آجورلو و تیمش که انتظار رد این پیشنهاد توسط نکونام را نداشتند و تقریباً برنامه خیلی جدی برای این منظور در نظر نداشتند، با عجله به سراغ گزینه‌های بعدی رفتند و مشخص شد آنها نگاه جدی به جذب مربی خارجی ندارند.

در همین راستا برخی از اسامی دیگر به صورت غیر رسمی مطرح شد و حتی برخی از پیشکسوتان این باشگاه مشخصاً خودشان را گزینه سرمربیگری در این تیم معرفی کردند. مهم‌ترین گزینه بعد از نکونام کسی نبود جز رضا عنایتی که وی نیز سابقه طولانی در کار مربیگری ندارد.

مخالفت هواداران استقلال خیلی گسترده‌تر از نکونام با عنایتی مطرح شد تا این مربی جوان علیرغم میل باطنی‌اش از بین گزینه‌های نیمکت داغ آبی‌ها خارج شود.

این فرایند نشان می‌دهد امروز هیچ گزینه ایرانی دیگری برای نشستن روی نیمکت استقلال وجود ندارد و مدیران استقلال حتی اگر نخواهند هم ناچارند رویکردشان را به سمت مربی خارجی تغییر دهند.

معادله سرمربی استقلال پیچیده شد/ حضور سرمربی داخلی منتفی می‌شود؟

رضا عنایتی هم نتوانست مقبولیت لازم برای جانشین مجیدی را کسب کند

با اینکه از همان کانال‌هایی که قبلاً اسامی مثل نکونام و عنایتی مطرح شد تا بازخورد هواداران گرفته شود امروز اسم یکی دو مربی خارجی مطرح شده است، اما باشگاه استقلال همچنان مستقیماً از هیچ مربی نام نمی‌برد.

اما آنچه خیلی جدی به نظر می‌رسد این است که به طور کلی مربی داخلی باید از برنامه مدیران استقلال خارج شده باشد، مگر آنکه اتفاقی خاص بیفتد یا تصمیم‌گیری از مجموعه مدیریت این باشگاه برای این منظور خارج شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ke5qq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


روز سرنوشت‌ساز استقلال؛ چه کسی نمی‌خواهد نکونام استقلالی شود