تاریخ انتشار: 1401/03/25 21:27
کد خبر: 20621

شاه‌ماهی‌های لیگ برتر؛ «اگه میتونی منو بگیر»

سعید صادقی این فصل شاه‌ماهی نقل وانتقالاتی است و همه منتظرند تا نام تیم جدید او مشخص شود.
شاه‌ماهی‌های لیگ برتر؛ «اگه میتونی منو بگیر»

در فصل بدون پدیده‌ای که گذشت شاه‌ماهی‌های زیادی در فصل نقل‌وانتقالات وجود ندارند. از معدود بازیکنانی که این روزها مشتریان زیادی دارد و تیم‌های مدعی به دنبال راهی برای جذب او هستند، سعید صادقی است. هافبک 28 ساله گل‌گهر سیرجان که با تاثیرگذاری روی 20 گل زده تیمش موثرترین بازیکن لیگ لقب گرفت. در قحطی مهاجم خوب در لیگ برتر صادقی هم گلزن خوبی بود و هم گل‌ساز خوبی و هر مربی‌ای آرزوی داشتن چنین بازیکنی دارد. البته جام‌جهانی پیش رو و علاقه این بازیکن نه‌چندان جوان برای تجربه این تورنمنت جذاب باعث شده تا او در انتخاب تیم فصل آینده‌اش وسواس زیادی داشته باشد و هر روز در مورد تیم بعدی‌اش اخبار متناقضی شنیده شود. البته سرمربی فصل آینده صادقی باید امیدوار باشد که این بازیکن به سرنوشت بعضی از بازیکنانی که در فصل نقل‌وانتقالات بسیار مورد توجه بودند و در فصل بعد نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، دچار نشود. لیگ برتر ایران هر سال بازیکنی را دارد که از سرخابی‌های پایتخت و رقیبانشان پیشنهاد دارد و سر خواستنشان دعواست.

پژمان نوری

حضور یک هافبک جوان در میان شاه‌ماهی‌های نقل‌وانتقالاتی اتفاقی بود که در آن زمان کمتر شاهد آن بودیم. پژمان نوری در لیگ دوم اما آنقدر در ملوان خوب کار کرد که سرخابی‌های پایتخت و چند تیم دیگر را خواهان خود می‌دید. او ابتدا به تمرین استقلال رفت و با پیراهن شماره 14 این تیم عکس یادگاری گرفت. در نهایت اما به توافق مالی با آبی‌پوشان نرسید و حضورش در پرسپولیس هم به سرانجام نرسید و این بازیکن در یک انتخاب عجیب راهی پگاه گیلان شد. او را شاید بتوان از اولین بازیکنان میلیاردی لیگ برتر دانست که با رقمی عجیب از ملوان به گیلان رفت و در آن زمان هدف از این انتقال خارج نشدن این بازیکن از فوتبال گیلان عنوان شد. 

کریم انصاری‌فرد

علی دایی جدید فوتبال ایران در سایپا معرفی شده بود. قهرمانی نارنجی‌پوشان و درخشش یک مهاجم بلند قد و هم استایل با علی دایی او را حسابی روی زبان‌ها انداخته بود. کریم انصاری‌فرد با استقلال مذاکراتی داشت و علی فتح‌الله زاده حتی اعلام کرد که با برادر این بازیکن برای لیگ دوازدهم به توافقاتی رسیده است. انتقال نهایی او اما به بعد از اردوی تیم ملی موکول شد در نهایت بمب نقل‌وانتقالاتی در پرسپولیس منفجر شد. جلسه با محمد رویانیان او را قرمزپوش کرد و به یکی از مهاجمان خوب تاریخ لیگ برتر پرسپولیس تبدیل شد.  

سیدجلال حسینی

باز هم سایپا و باز هم یک شاه‌ماهی دیگر. جلال حسینی مدافع تیم قهرمان یکی از بازیکنانی بود که خیلی از تیم‌های لیگ برتری را خواهان خود می‌دید. این بازیکن پس از قهرمانی در لیگ ششم مذاکراتی را با باشگاه پرسپولیس داشت اما به گفته خودش بعد از توافقات اولیه تماسی با او گرفته نشد و او هم تصمیم گرفت که به اصفهان برود. جلال حسینی قطعا یکی از ارزشمندترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر است که پرسپولیس می‌توانست سال‌های بیشتری از حضورش سود ببرد اما یک غفلت او را به اصفهان برد.

وحید امیری

یکی از پرحاشیه‌ترین فصل‌های نقل‌وانتقالاتی با بازیکنی به نام وحید امیری رقم خورد. حضور علیرضا منصوریان در اردوی تیم ملی برای مذاکره با این بازیکن و از آن سو رفتن حسین هدایتی برای جذب او حاشیه‌های زیادی به‌وجود آورد که حتی به تیم کارلوس کی‌روش هم سرایت کرد. این مذاکرات جنجال‌های زیادی را به پا کرد و در نهایت وحید امیری برخلاف خواست سرمربی سابقش برای لیگ شانزدهم به پرسپولیس رفت و به ستاره این تیم در چند سال گذشته تبدیل شد. او از جمله بازیکنانی بود که نشان داد سروصداهای به خدمت گرفتنش ارزش داشته است و بازیکن ارزشمندی برای هر تیمی است که او را در اختیار داشته باشد.

احسان حاج‌صفی

یکی از بازیکنانی که سال‌ها بمب نقل‌وانتقالاتی بوده، احسان حاج‌صفی است. بازیکنی که با تیم‌های بسیاری پای مذاکره رفته و بارها تا یک‌قدمی پوشیدن پیراهن استقلال هم رفت و در نهایت این انتقال هیچ‌گاه به سرانجام نرسید. سپاهان و تراکتور تیم‌هایی بودند که در زمان حضور این بازیکن در لیگ برتر ایران شانس جذب او را داشتند و در رقابت با تیم‌های دیگر به خصوص تیم‌های پایتخت برنده شدند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqnrl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نوراللهی در آستانه سه رقمی شدن در لیگ برتر