تاریخ انتشار: 1401/03/30 14:37
کد خبر: 20419

آشنایی با گزینه جدید نیمکت استقلال؛ سقوط، آخرین نتیجه ساپینتو

باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی جدید خود مذاکراتی جدی با یک مربی پرتغالی داشته است.
آشنایی با گزینه جدید نیمکت استقلال؛ سقوط، آخرین نتیجه ساپینتو

ریکاردو ساپینتو؛ این مربی پرتغالی حالا نزدیک‌ترین فرد به نیمکت استقلال است. ساپینتو برای اهالی فوتبال نام غریبه‌ای نیست؛ مهاجم تیم ملی پرتغال در دهه 90 میلادی که اکثر دوران بازی خود را در باشگاه اسپورتینگ لیسبون پشت سر گذاشت.

حضور در 8 کشور در 10 سال!

ساپینتو از سال 1391 به عنوان سرمربی کار خود را شروع کرد و در 10 سال گذشته به صورت مرتب تیم عوض کرده است. اسپورتیگ لیسبون، ستاره سرخ بلگراد، او.اف.آی یونان، آرتیموتوس یونان، بلننزس پرتغال، الفاتح عربستان، آرتیموتوس یونان، استاندارد لیژ بلژیک، لژیا ورشو، براگا پرتغال، واسکودوگاما برزیل، غازی‌عینتاب ترکیه و موریرنسه پرتغال تیم‌های ساپینتو در این مدت بوده است.

سقوط به همراه موریرنسه

موریرنسه آخرین تیم ساپینتو بود که به همراه آن به دسته یک پرتغال در فصل گذشته سقوط کرد. بررسی کارنامه ساپینتو نشان می‌دهد که او در اکثر باشگاه‌هایش عملکرد متوسط یا ضعیفی داشته است و موفق نشده حضور بلندمدتی در هیچ تیمی تجربه کند.

استقلال پس از عدم توافق با جواد نکونام، الکس نوری و چند گزینه دیگر حالا به ساپینتو بسیار نزدیک است. گزینه‌ای که عملکرد او تردیدهای زیادی درباره‌اش به‌وجود آورده است. تنها افتخار ساپینتو در دوران مربی‌گری قهرمانی در جام حذفی بلژیک است. این مربی 49 ساله چند سال اخیر در اکثر تیم‌هایش نتوانسته خوب کار کند و پس چند ماه مجبور به تعویض تیم شده است.

ساپینتو در سال 2019 هدایت براگا را برعهده گرفت و پس از چند ماه اخراج شد، سپس به برزیل رفت و آنجا هم به همین سرنوشت دچار شد. در سال 2021 در سوپرلیگ ترکیه دوام نیاورد. فصل قبل هم در لیگ برتر پرتغال نتوانست موریرنسه را حفظ کند و راهی دسته پایین‌تر شد. این در حالی است که شروع ساپینتو در مربی‌گری امیدوارکننده بود و نتایج خوبی در اسپورتینگ و ستاره سرخ گرفته بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5nmp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عکس| برخورد شدید ۲ پرسپولیسی در اروپا/ مصدومیت شدید در آستانه بازی بزرگ