تاریخ انتشار: 1401/04/03 11:45
کد خبر: 20255

میان‌بر یحیی برای قهرمانی؛ خریدهای تکراری!

4 بازیکن از 6 بازیکنی پرسپولیس خریده سابقه همکاری با یحیی گل‌محمدی را دارند.
میان‌بر یحیی برای قهرمانی؛ خریدهای تکراری!

خریدهای یحیی گل‌محمدی در این فصل نشان می‌دهد که او سریع‌ترین راه برای رسیدن دوباره به قهرمانی را انتخاب کرده است. گل‌محمدی ریسک را در خریدهایش به کمترین حد ممکن رسانده و سراغ بازیکنانی رفته که در طولانی مدت، امتحان پس داده‌اند. یحیی برای خریدهای جدید، یک فاکتور دیگر را هم برای محکم‌کاری اضافه کرد؛ همکاری مجدد با بازیکنانی که پیش‌تر سابقه کار کردن با آن‌ها را داشت. 

فصل قبل اشتباهات فردی حامد لک و احمد گوهری، امتیازهای زیادی را از این تیم گرفت. طبق آمار «متریکا»، لک با 16 اشتباه تاثیرگذار، دومین دروازه‌بان پراشتباه فصل قبل لیگ برتر بود. گل‌محمدی برای ترمیم این پست، سراغ شماره یک تیم ملی و کسی رفت که پیش‌تر در دو تیم، او را از نزدیک زیر نظر داشت. علیرضا بیرانوند در نفت تهران و پرسپولیس، با یحیی گل‌محمدی همکاری داشت. بیرانوند در نفتِ یحیی فقط 22 سال سن داشت و کمتر به او بازی می‌رسید، اما در پرسپولیس شماره یک گل‌محمدی بود. بیرانوند در 27 بازی زیر نظر یحیی گل‌محمدی بازی کرد که در مجموع فقط 17 گل دریافت کرد. بیرانوند در 13 بازی، اصلا گل نخورد تا همکاری موفقی با یحیی گل‌محمدی داشته باشد.

 

بالا رفتن سن جلال حسینی و شایعه خداحافظی او از فوتبال، جواب ندادن علیرضا ابراهیمی در تفکرات گل‌محمدی و نمایش نوسانی علی نعمتی و فرشاد فرجی، یک مدافع مطمئن را به لیست خرید پرسپولیس اضافه کرد. یک ملی‌پوش دیگر با سابقه همکاری باشگاهی با یحیی گل‌محمدی. پورعلی‌گنجی هم در فصل 93-92 یکی از استعدادهای پرتعداد نفت تهران بود. بازیکنی که در آن زمان برای یحیی گل‌محمدی در یک خط جلوتر بازی می‌کرد و سرمربی حال پرسپولیس، به توانایی‌های فنی او کاملا آگاه است.

در بین خریدهای این فصل پرسپولیس، هیچ بازیکنی به اندازه ستاره فصل قبل لیگ برتر، سابقه همکاری با سرمربی این تیم را ندارد. یحیی گل‌محمدی در ذوب‌آهن و تراکتور، دانیال اسماعیلی‌فر را در ترکیب داشت. گل‌محمدی به اندازه‌ای از اسماعیلی‌فر شناخت کاملی دارد که در دوران ذوب‌آهن، پست بازی دانیال اسماعیلی‌فر را از دفاع راست به هافبک دفاعی تغییر داده بود تا ریتم بهتری به گردش توپ تیمش بدهد. اسماعیلی‌فر در 50 بازی، در مجموع 2781 دقیقه در تیم‌های تحت هدایت یحیی گل‌محمدی بازی کرد، 4 گل زد و 6 پاس‌گل داد. 

پلن (B) یحیی گل‌محمدی برای فصل آینده، استفاده از خلاقیت فردی بازیکنان است تا در دقایقی که بازی گره خورده، یک هافبک طراح، توپ را از مدافعان حریف عبور دهد. گزینه‌ی او برای این پست هم خلاق‌ترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر است. سروش رفیعی به همراه مهدی ترابی، با متوسط 2.6 پاس‌کلیدی در هر بازی، بالاترین متوسط خلق موقعیت گل را در فصل قبلی داشتند. یحیی و سروش یک تجربه نه‌چندان موفق با یکدیگر داشتند. رفیعی در پدیده‌ی گل‌محمدی فقط 797 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد که نتیجه آن، صفر گل و 2 پاس‌گل بود. با این‌حال، یحیی گل‌محمدی ترجیح داد حتی در این مورد هم ریسک نکند و به جای بازیکن جدید، سراغ کسی برود که پیش‌تر توانایی‌هایش را از نزدیک دیده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxdjp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس مهاجم گلزن و سرزن می‌خواهد/ ممکن است گزینه یحیی پشیمان شود