تاریخ انتشار: 1401/04/06 11:49
کد خبر: 20110

رکورد 44 ساله در پرسپولیس می‌شکند؟

جذب گادوین منشا توسط پرسپولیس او را در موقعیت دستیابی به رکوردی تاریخی قرار خواهد داد.
رکورد 44 ساله در پرسپولیس می‌شکند؟

 در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر علاقه پرسپولیس به جذب گادوین منشا در رسانه‎‌های مختلف منتشر شده که البته بیشتر از شایعات معمول فضای مجازی است و این انتقال محتمل به نظر می‌رسد.

گادوین منشا مهاجم 32 ساله نیجریایی که فصل گذشته در مس رفسنجان به‌عنوان برترین گلزن فصل خود را مطرح کرد، پیش از این در نقل و انتقالات لیگ هفدهم به پرسپولیس پیوست و انتقال او «بزرگترین خرید تابستانی فوتبال ایران» نیز لقب گرفت.

منشا در یک و نیم فصلی که پیراهن پرسپولیس را برتن داشت، 7 گل در لیگ قهرمانان آسیا و 7 گل در رقابت‌های داخلی برای این تیم به ثمر رساند و در نهایت نتوانست رضایت برانکو ایوانکوویچ را جلب کند و جای خود را به ماریو بودیمیر داد. با این حال ثبت 14 گل، او را تبدیل به دومین گلزن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس کرد.

گادوین-منشا

منشا بالاتر از ابراهیم توره، ایمون زاید، اشپیتیم آرفی و جری بنگستون قرار گرفت اما یک ستاره بریتانیایی را بالاتر از خود می‌دید: آلن ویتل. او امیدوار بود در نیم فصل دوم لیگ هجدهم به رکورد ویتل دست یابد اما قرارگیری در لیست مازاد برانکو، این فرصت را از منشا گرفت.

آلن ویتل انگلیسی که در سال 1356 با تجربه حضور در شفیلد، اورتون و کریستال پالاس به پرسپولیس پیوست، موفق شد 16 گل در 34 بازی برای پرسپولیس بزند و با عملکردی درخشان ایران را ترک کند.

4omhob5c

در تمام این چهار دهه هیچ‌یک از مهاجمان خارجی پرسپولیس نتوانستند رکورد ویتل را بشکنند اما حالا منشا فرصت این را دارد تا به رکورد مهاجم سابق اورتون برسد.

البته نکته مهم این است که منشا بیش از 50 بار پیراهن پرسپولیس را برتن کرده و حتی اگر در نخستین بازی خود هت‌تریک کند و از رکورد ویتل بگذرد، بازهم عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از او داشته است.

این در حالی است که هنوز انتقال گادوین منشا به پرسپولیس قطعی نشده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5lqo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش رسانه های اماراتی به باخت الوحده برابر پرسپولیس