تاریخ انتشار: 1401/04/06 13:10
کد خبر: 20107

چالش مشترک ساپینتو و استقلال؛ 3 یا 4؟

ساپینتو سیستم مورد علاقه آبی‌ها را اجرا خواهد کرد یا این تیم را با 4 مدافع مورد علاقه خودش وفق خواهد داد.
چالش مشترک ساپینتو و استقلال؛ 3 یا 4؟

 بازی با 3 دفاع، سیستمی است که این فصل بعد از قهرمانی استقلال قطعا مشتریان بیشتری در لیگ برتر ایران خواهد داشت. اقتدار دفاعی حاصل از استفاده از این سیستم البته با ابزار و تاکتیک‌های مناسب فاکتورهایی است که مربیان این روزها علاقمند به اصول دفاعی فوتبال ایران را جذب خود کرده است. با این حال سوال اصلی این است که استقلال خودش برای فصل آینده بازی با سه مدافع را ادامه خواهد داد و یا به سیستم 4 دفاعه بازخواهد گشت. این سوالی است که فقط ریکاردو ساپیتنو می‌تواند جواب آن را بدهد. مربی‌ای که به گفته سایت ترانسفر مارکت چینش 1-3-2-4 سیستم مورد علاقه‌اش است و در اکثر تیم‌هایی که بوده در اکثر بازی‌ها تیمش را با این آرایش به زمین فرستاده است. اگرچه در بعضی از بازی‌ها هم در همین سایت نوشته شده که او با سه دفاع به میدان رفته اما تعداد این بازی‌ها زیاد نیست.

 شنیده می‌شود که در مذاکرات مصطفی آجورلو با مربیان موردنظرش یکی از مواردی که اهمیت داشته این بوده که آن مربی توانایی بازی با این سیستم را داشته باشد. شایعاتی که مشخص نیست تا چه حد صحت دارد و آیا در انتخاب مربی این مساله مدنظر قرار گرفته یا نه. با این حال آن چیزی که مشخص است این است که یا استقلال باید چالش جدیدی را در این فصل تجربه کند یا ساپینتو.

در صورت علاقه سرمربی پرتغالی به ادامه چینش مورد علاقه‌اش استقلال بعد از تجربیات موفق با فرهاد مجیدی در این چند فصل به سیستم سابق خود برمی‌گردد. سیستمی که باید دید ساپیتنو آن را چطور اجرا می‌کند و آیا با اجرای آن این اقتدار دفاعی حفظ خواهد شد یا نه. البته احتمالا این سیستم یکی از نقاط ضعف استقلال فصل گذشته که ایجاد موقعیت و زدن گل بود را رفع خواهد کرد اما مهم‌تر از این مساله گل‌نخوردن است که دلیل اصلی قهرمانی استقلال  بود. اگر هم که قرار به ادامه استفاده از سیستم سه مدافع باشد باید این چالش را برای ساپینتو دانست که با سیستمی که خیلی با آن آشنایی ندارد چه کار خواهد کرد. البته اسکلت تیم فرهاد مجیدی از فصل گذشته باقی مانده و هماهنگی بسیار خوب میان بازیکنان باعث می‌شود تا سرمربی جدید کار سختی نداشته باشد اما به هر حال این مساله می‌‍تواند چالش جدیدی برای ساپینتو باشد که هواداران امیدوارند با موفقیت همراه باشد.

با بازگشت سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند و حضور عارف غلامی و دیگر مدافعان استقلال، این تیم مشکلی برای بازی با هر سیستمی نخواهد داشت و دست سرمربی برای هر تغییراتی باز است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxbkq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مجیدی به دنبال بازیکنان سابق؛ استقلالی‌ها در راه امارات؟