تاریخ انتشار: 1401/04/07 14:55
کد خبر: 20065

یک توصیه به یحیی گل‌محمدی؛ در فصل جدید سیستم را عوض نکن

یحیی گل‌محمدی فصل گذشته از تغییر سیستم تیمش تجربیات خوبی نداشت و 6 امتیاز حساس را از دست داد.
یک توصیه به یحیی گل‌محمدی؛ در فصل جدید سیستم را عوض نکن

یحیی گل‌محمدی در فصل گذشته تصمیمات عجیب زیادی گرفت. تصمیماتی که نشان از عدم تمرکز کادرفنی و همچنین رسیدن به بن‌بست برای حل بعضی از مشکلات داشت. یکی از عجیب‌ترین تصمیمات را اما می‌توان در اوایل فصل دانست که پرسپولیس به یکباره با تغییر سیستم با سه مدافع به میدان رفت. تجربه موفق استقلال و چند تیم دیگر در فاز دفاعی، یحیی را وسوسه کرد تا برای ثبت اولین کلین‌شیت این چینش را امتحان کند. پرسپولیس که در این چند فصل یکی از بهترین آمار دفاعی را به نام خود ثبت کرده بود در لیگ بیست و یکم اولین کلین‌شیت خود را در هفته ششم ثبت کرد. به همین دلیل یحیی گل‌محمدی در اوایل فصل و بعد از چند بازی گل خوردن  تصمیم گرفت با سه مدافع بازی کند. سیستمی که تیمش برای آن آماده نبود، ابزار لازم را نداشت و مهم‌تر از آن تمرین نکرده بود. 

همانطور که پیش‌بینی می‌شد این راه حل خیلی زود شکست خورد و پرسپولیس به بازی با 4 مدافع بازگشت. در این میان اما این تغییر سیستم 6 امتیاز از پرسپولیس گرفت. این 6 امتیاز همان فاصله امتیازی با استقلال بود که قرمزها را از رسیدن به ششمین جام قهرمانی بازداشت. پرسپولیس در این فصل در سه بازی با سیستم 3 دفاعه بازی کرد و در یک بازی هم سیستم 3-3-4 را اجرا کرد. از این 4 بازی یک برد و سه تساوی حاصل تلاش پرسپولیسی‌ها بوده است. 6 امتیاز هم از دست رفت.

نکته مهم این است که در بازی با سه دفاع، یحیی به مهم‌ترین هدفی که داشت یعنی کلین‌شیت نرسید و در هر سه بازی دروازه این تیم باز شد. همچنین با میانگین مالکیت 57 درصد، بدترین مالکیت را در این سیستم نسبت به دو سیستم دیگر تجربه کرد. در نهایت می‌توان این تجربه را یک شکست کامل برای پرسپولیس دانست. این آمار می‌تواند تجربه‌ای باشد که کادرفنی پرسپولیس برای سال جدید یا به سراغ این تجربه نرود و یا اگر قصد استفاده از ان را دارد در تعطیلات آن را به خوبی تمرین کرده و ابزار مورد نیاز آن را هم جذب کند. سیستم 2-4-4 که در فصل گذشته 25 بار مورد استفاده قرار گرفت کم‌ریسک‌ترین سیستم برای قرمزها بوده است. خریدهای یحیی هم نشان می‌دهد که او در فصل جدید به دنبال راهکارهایی با کمترین احتمال اشتباه است و به همین دلیل به احتمال زیاد پرسپولیس این فصل را هم باید با همان چینش قدیمی در زمین دید. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qaoma

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یحیی و تمام کادر فنی‌اش باید همین حالا بروند/ اختلاف امتیار پرسپولیس و استقلال شرم‌آور است