تاریخ انتشار: 1401/04/07 16:18
کد خبر: 20061

حضور در پرسپولیس؛ یک شمشیر دو لبه برای صادقی

سعید صادقی وینگر فصل گذشته گل‌گهر با قراردادی یک ساله به صورت بازیکن آزاد به پرسپولیس پیوست.
حضور در پرسپولیس؛ یک شمشیر دو لبه برای صادقی

خبرسازترین بازیکن فصل نقل و انتقالات که در این مدت گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد تیم فصل آینده او مطرح بود، بالاخره تصمیم گرفت پیراهن قرمز پرسپولیس را بر تن کند. پرسپولیس در ادامه فصل نقل و انتقالاتی پرکار خود، سعید صادقی را هم به ترکیب خود اضافه کرد.

یک فصل طلایی برای بمب شدن

صادقی فصل گذشته و تحت هدایت امیر قلعه‌نوعی در گل‌گهر با به ثمر رساندن 7 گل و دادن 14 پاس گل، عملکرد درخشانی داشت تا آقای پاس‌گل لیگ لقب بگیرد. او در هر بازی میانگین  50.3 لمس توپ را ثبت کرد و از این نظر در تیم خود جایگاه هشتم را کسب کرد. او در هر بازی 1.9 بار به سمت دروازه حریفان شوت زد و 1 دریبل موفق ثبت کرد تا در هر دو مورد، نفر سوم تیم خود باشد. همچنین او در هر بازی به طور متوسط 2.4 پاس کلیدی برای همبازی‌های خود ارسال کرد تا از این جهت هم بهترین بازیکن تیم خود باشد. او با تاثیر‌گذاری مستقیم روی 21 گل، ارزشمندترین بازیکن لیگ بیست و یکم بود و بالاتر از منشا، یامگا و ترابی قرار گرفت. در نهایت هم او با نمره متریکا 7.38 با اختلاف بهترین بازیکن لیگ شد.

صادقی به امید حضور در نقش امیری

 بازیکن سابق تیم‌های صبای قم، نیروی زمینی، مس کرمان، خونه به خونه بابل، پیکان، شهرخودرو و گل‌گهر تاکنون 131 بازی را در لیگ‌برتر انجام داده و در مجموع 9414 دقیقه به میدان رفته است. او در این زمان آمار 16 گل و 24 پاس‌گل را به ثبت رسانده است که تقریبا نیمی از گل‌ها و پاس‌گل‌های او مربوط به لیگ گذشته است. او در 7030 دقیقه به میدان رفته قبل از لیگ بیست و یکم، تنها 9 گل و 11 پاس گل را به ثبت رسانده است. یعنی اینکه به ازای هر 351.5 دقیقه توانسته گل بزند یا پاس‌گل بدهد. صادقی با توجه به سن و سالش بسیار دیر به سطح اول فوتبال کشور معرفی شد و باید دید که می‌تواند راه امثال وحید امیری را که شرایطی تقریبا مشابه با او داشت را طی کند.

جایگاه صادقی در پازل تاکتیکی تیم یحیی

با توجه به حضور ترابی در پرسپولیس، شاید علامت سوال بزرگی وجود داشته باشد که او و صادقی قرار است در چه پست‌هایی به بازی گرفته شوند. اما با توجه به سیستم 442 گل‌محمدی این احتمال وجود دارد که صادقی در پست وینگر چپ و ترابی به عنوان مهاجم سایه و بازیکن آزاد نقش‌آفرینی کنند. پستی که در اواخر فصل گذشته بارها و بارها ترابی در آن بازی کرد و عملکرد نسبتا خوبی هم داشت. با این حساب بسیار بعید به نظر می‌رسد که گل‌محمدی به دلیل ترافیک بالای وینگرهای تیمش، در فصل آینده از دو مهاجم تخصصی در ترکیب استفاده کند. با توجه به اعتقاد گل‌محمدی در خلق موقعیت از کناره‌ها و نیم فضاها، مسلما صادقی نقش ویژه‌ای در فاز حمله سرخ‌پوشان خواهد داشت و باید در فصل آینده شاهد شکل‌گیری مربع و مثلث‌های تاکتیکی جذابی با حضور بازیکنان فانتزی مثل ترابی، صادقی، رفیعی، عالیشاه و نعمتی باشیم. صادقی علاوه بر دارا بودن توانایی برداشتن یک در برابر یک و حمل توپ، قدرت خوبی در زدن شوت‌های راه دور دارد و این موضوع می‌تواند یک نقشه مهم برای گل‌محمدی، در بازکردن دروازه حریفان باشد. نکته بعدی اینکه او در فصلی که گذشت مرد اول شروع مجددهای تیمش بود و 8 گل با ارسال کرنر و کاشته‌های او به ثمر رسید تا در این فاکتور هم گل‌محمدی امیدوار به درخشش او باشد. ناگفته نماند که با این حجم ترافیک وینگرهای خوب و با‌کیفیت در پرسپولیس، صادقی باید این را بداند که در صورت عدم درخشش ممکن است به یک نیمکت نشین در این تیم تبدیل بشود.

حضور در پرسپولیس؛ یک شمشیر دو لبه

 صادقی بالاخره با توجه به عملکرد درخشانش در فصلی که گذشت، توسط اسکوچیچ در آخرین لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی قطر و بازی با الجزایر قرار گرفت که البته فرصت بازی را در آن بازی پیدا نکرد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که انتخاب تیم در سال منتهی به جام‌جهانی باید با دقت و وسواس فراوان‌تری انجام بشود تا بازیکن در بالاترین سطح کیفیت خود قرار داشته باشد. در نهایت هم صادقی تصمیم گرفت از بین پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و گل گهر ، پرسپولیس را انتخاب کند، تا بتواند حضورش در تیم‌ملی و نهایتا جام‌جهانی را تضمین کند. انتخاب پرسپولیس یا هر انتخاب دیگری یک ریسک هم به حساب می‌آید و این امکان وجود دارد که او با ارائه یک نمایش ضعیف، جایگاه تازه به دست آورده خود در فوتبال ایران را از دست بدهد. او در پرسپولیس این فرصت را دارد که در کنار بازیکنان باکیفیت‌تری بازی کند و طبیعتا همبازی بودن با بازیکنان باکیفیت، می‌تواند در بهبود عملکرد او تاثیرگذار باشد. از طرفی هم قدرت رسانه‌ای و هواداری تیم قرمز پایتخت می‌تواند این امکان را برای او راحت‌تر فراهم کند که در لیست نفرات اعزامی به جام‌جهانی باشد و بیشتر از پیش دیده بشود. اما این موضوع، همانطور که اشاره کردیم یک چاقوی دو لبه است و در صورتی که او نتواند در حد انتظارها ظاهر بشود، شاهد شدیدترین فشارها از سوی هواداران و رسانه‌ها خواهد بود. وضعیتی که در فصل گذشته، رضا اسدی به آن دچار شد و بارها و بارها متهم درجه اول عدم نتیجه گیری‌های تیمش لقب گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8zdw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش مدیرعامل پرسپولیس به شایعه بند جنجالی سعید صادقی!