تاریخ انتشار: 1401/04/09 16:49
کد خبر: 19974

نمره قبولی گل‌محمدی برای خریدهای این فصل پرسپولیس

گل‌محمدی با درس گرفتن از اشتباهات قبلی خود در فصول نقل‌وانتقالات، امسال سعی کرده است که درصد خطاهای خود را پایین بیاورد.
نمره قبولی گل‌محمدی برای خریدهای این فصل پرسپولیس

پرسپولیس بلافاصله پس از پایان لیگ بیست‌ویکم، فعالیت نقل‌وانتقالاتی خود را آغاز کرد و در همین مدت اندک توانسته علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، سعید صادقی، محمدمهدی احمدی و گیورگی گولسیانی را جذب کند. گل‌محمدی با توجه به تجربه‌های دو فصل و نیم اخیری که در زمینه جذب بازیکن کسب کرده، سعی داشته که به جای ریسک کردن، از بازیکنانی استفاده کند که در چندین سال اخیر امتحان خود را پس داده‌اند و همواره در وضعیت فنی خوبی به سر می‌بردند. 

کمیت به جای کیفیت

گل‌محمدی از زمان بازگشت به نیمکت پرسپولیس تا کنون 23 بازیکن را به خدمت گرفته است. او که در نیم‌فصل لیگ نوزدهم جانشین گابریل کالدرون شد، اولین خریدهای تیمش به دو خارجی نام‌آشنا اختصاص داشت، اما نه استوکس و نه اوساگونا هیچ کمک قابل‌توجهی به تیم گل‌محمدی نکردند. استوکس که با شروع همه‌گیری کرونا از ایران رفت و دیگر برنگشت؛ اوساگونا هم در پایان فصل به دلیل قرار گرفتن در لیست مازاد گل‌محمدی، پرسپولیس را ترک کرد. این دو خرید را البته نباید به پای یحیی نوشت، او زمانی سرمربی شد که توافق با این دو خارجی نهایی شده بود. در آغاز لیگ بیستم، 9 بازیکن با صلاحدید گل‌محمدی به پرسپولیس اضافه شدند که حالا پس از دو سال از گذشت آن زمان، فقط و فقط میلاد سرلک و احسان پهلوان با پیشنهاد تمدید از سوی گل‌محمدی روبرو شدند که البته پهلوان نیز به دلایل مالی و ترافیک خط هافبک پرسپولیس، این تیم را ترک کرد. در نیم فصل لیگ بیستم، پرسپولیس سه خرید بسیار خوب انجام داد که هر سه در ادامه فصل عصای‌دست گل‌محمدی برای کسب قهرمانی پنجم شدند و به جز شهریار مغانلو که به دلیل مبلغ رضایت‌نامه در پرسپولیس نماند، مهدی ترابی و فرشاد فرجی همچنان در پرسپولیس حضور دارند.

پرسپولیس در آغاز فصل گذشته نیز 7 بازیکن جدید را به خدمت گرفت که به جز علی نعمتی و حامد پاکدل، سایرین یا در لیست مازاد گل‌محمدی قرار گرفتند و یا پیشنهاد تمدید به آنها داده نشد. در نیم‌فصل هم احمد گوهری و رامین رضاییان به پرسپولیس پیوستند که از بین این دو نفر، گل‌محمدی با توجه به خرید اسماعیلی‌فر، علاقه‌ای به تمدید قرارداد با رضاییان ندارد. در مجموع پرسپولیس از زمان حضور گل‌محمدی روی نیمکت این تیم، 23 بازیکن را به خدمت گرفته که از این تعداد فقط 6 بازیکن احتمالاً پیراهن این تیم در لیگ 22 را خواهند پوشید.

نمره قبولی برای خریدهای این فصل

با توجه به تمام اتفاقات رخ داده در دو فصل و نیم اخیر در زمینه جذب بازیکن، به نظر می‌رسد که گل‌محمدی درس‌های خوبی گرفته و خریدهای این فصل او گواه این مسئله است. او در این فصل سعی کرده حتی‌الامکان از خرید بازیکنان معمولی و امتحان پس نداده فاصله بگیرد و کیفیت بازیکنان را جایگزین کمیت آنها کند. او تا همین جای فصل نقل‌وانتقالات، بازیکنانی را جذب کرده که علاوه بر کیفیت فنی بالا، هم تجربه بسیار بالایی دارند و هم اینکه گل‌محمدی در گذشته سابقه کار کردن با آنها را داشته است. بیرانوند، پورعلی‌گنجی، اسماعیلی‌فر، رفیعی و صادقی، همه سابقه پوشیدن پیراهن و یا دعوت شدن به تیم‌ملی را دارند. محمدمهدی احمدی بازیکن ملی‌پوش امید محسوب می‌شود و گولسیانی نیز از بهترین مدافعان خارجی بوده که تا به حال به ایران آمده است. گل‌محمدی با نوع خریدهایش در این فصل نشان داد که دیگر علاقه‌ای به آزمون و خطا کردن در زمینه جذب بازیکن ندارد. او همچنین هنوز هیچ بازیکن خارجی را جذب نکرده که از وسواس او در خصوص انتخاب بازیکن بعد از تجربه‌های ناموفق قبلی حکایت می‌کند. از کاسیانو دیاز و گادوین منشا به عنوان خریدهای خارجی احتمالی گل‌محمدی یاد می‌شود که باید ببینیم در نهایت آیا با انجام این دو انتقال، پرونده نقل‌وانتقالات پرسپولیس برای لیگ بیست‌ودوم تمام می‌شود یا خیر. اکثریت کارشناسان و هواداران پرسپولیس برعکس سال‌های گذشته، نمره بسیار خوبی را به گل‌محمدی و رضا درویش در زمینه خرید بازیکنان جدید داده‌اند.

عوامل تاثیرگذار روی خریدهای گل‌محمدی

فارغ از مسائل تاکتیکی و فنی تاثیرگذار روی خریدهای گل‌محمدی، قطعا عوامل دیگری هم وجود داشته که باعث شده تعداد خطاهای او در این زمینه زیاد باشد. اولین و مهم‌ترین عامل، ترک تدریجی ستاره‌های این تیم در سال‌های گذشته بوده است. پرسپولیس در تمام این چند سال بازیکنان بسیار با کیفیتی مثل علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، بشار رسن، علی علی‌پور و ... را از دست داده که نه تنها در پرسپولیس، بلکه در ایران بازیکنان بدون جانشینی هستند و امکان جایگزینی برای آنها یک پروژه سخت و طولانی‌مدت به نظر می‌رسد. باز و بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی دیگر عاملی بود که در بعضی مقاطع باعث انتخاب‌های محدود و خریدهای کم کیفیت پرسپولیس شد. عدم ثبات مدیریتی دلیل دیگری برای خریدهای نه چندان موفق گل‌محمدی در دو فصل و نیم اخیر محسوب می‌شود. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27q6bg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مجیدی برنده دوئل نقل و انتقالات با گل محمدی