تاریخ انتشار: 1401/04/10 11:30
کد خبر: 19949

بابک پورغلامی: صعود ملوان برایم مهم بود نه جواب دادن بعضی ها!/ جشنی که در انزلی برگزار شد دیگر تکرار نمی شود

حضور ملوان پس از سالها دوری از لیگ برتر می تواند، لیگ آینده را جذاب تر کند.
بابک پورغلامی: صعود ملوان برایم مهم بود نه جواب دادن بعضی ها!/ جشنی که در انزلی برگزار شد دیگر تکرار نمی شود

ملوان بندرانزلی پس از سالها تلاش، درنهایت به لیگ برتر صعود کرد تا از فصل آینده این تیم پرهوادار و قدیمی نیز در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته باشد. این صعود با کادر فنی کاملا بومی صورت گرفت که جشن قهرمانی اش در نوع خود بی نظیر بود. در این راستا گفت و گویی با، بابک پورغلامی یکی از مربیان جوان تیم انجام دادیم که سابقه سالها  کاپیتانی ملوان را نیز در کارنامه دارد.

 

فرتاک ورزشی: سالی که ملوان با اشتباه داوری سقوط کرد شما عضو تیم بودید؟

من در ملوان نبودیم در آلومینیوم هرمزگان بازی می کردم، ولی دقیقا یادم هست که چگونه ملوان با اشتباه داوری سقوط کرد و ۷ سال لیگ برتر را از دست داد. فکر کنم در آن مسابقه آقای اشکان خورشیدی داور بازی بود.

 

فرتاک ورزشی: پس از سالها یک صعود شیرین و فراموش‌ نشدنی داشتید؟

بله، یک صعود شیرین که با جشن بی نظیر همراه شد. جشنی که حتی استقلال و پرسپولیس نیز نمی توانستند آن را برگزار کنند. به نظرم کل ایران از این جشن لذت بردند.

 

فرتاک ورزشی: صعود دو تیمی که با کادر فنی بومی صورت گرفت. تیم هایی که شانه‌ به شانه هم حرکت کردند.

خب، حضور آقا مازیار در ملوان و فرزاد حسین خانی در مس کرمان نشان‌ داد که مربیان بومی هم توان این را دارند تیم های شهرشان را به لیگ برتر بیاورند. این دو تیم از تیم های قدیمی فوتبال ایران هستند، هرچند قدمت ملوان از خیلی تیم ها بیشتر است و قابل مقایسه نیست. دقیقا دو تیم رقابت سختی با هم داشتند که در نهایت هر دو تیم نیز صعود کردند.

 

فرتاک ورزشی: رقابت تنگاتنگ بین ملوان و مس بود؟

تیم های دیگری نیز رقابت داشتند. تیم هایی که خیلی بیشتر از ملوان هزینه کرده بودند. تیمی مثل خیبر خرم‌ آباد، آرمان گهر سیرجان، مس کرمان و چند تیم دیگر بالاتر از ملوان هزینه کرده‌ بودند.

 

فرتاک ورزشی: ملوان این فصل تازه یاد گرفت که بازیهای داخل خانه‌ را ببرد و خارج از خانه را نبازد؟

دقیقا برخلاف گذشته ملوان این فصل داخل خانه‌ خوب امتیاز گرفت و خارج از خانه‌ هم کمتر امتیاز داد. فلسفه‌ این فصل ملوان این بود که باید هم برای قهرمانی بازی می کردیم و هم برای گرفتن امتیازات لازم که آمار نشان‌ می دهد ما نیم فصل اول‌ خوب امتیاز جمع کردیم، نیم فصل دوم نیز همه می دانند امتیاز گرفتن سخت می شود که همین باعث شد تیم های بالای جدول به سختی امتیاز بگیرند، چون تیم های پایین جدول دنبال سقوط نکردن و امتیاز ها را خراب می کردند.

 

فرتاک ورزشی: کم گل خوردن خیلی کمک کرد که هم مس و هم ملوان لیگ برتری شوند؟

در فوتبال آن هم لیگ یک هر تیمی کمتر گل بخورد شانس قهرمانی اش زیاد می شود. کاری که این فصل دو تیم مس و ملوان در لیگ یک انجام‌ دادند و استقلال در لیگ برتر. در کل تیم ما از هفته اول برای صعود بازی کرد چون هدف ما همین بود.

 

فرتاک ورزشی: سخت ترین بازی شما کدام‌ بازی بود؟

فکر کنم بازی با پارس جنوبی بود که واقعا در انزلی ما را اذیت کرد. الیته بازی های سخت دیگری هم بود، چون تیم های خوبی در لیگ حضور داشتند.

 

فرتاک ورزشی: صعود از لیگ به لیگ برتر سخت است؟

لیگ برتر با لیگ یک قابل مقایسه نیست چون لیگ یک لیگ فرسایشی است که هر مربی را عصبی می کند. صعود از لیگ یک به دلیل اینکه فقط دو تیم سهمیه می گیرند، سختی خودش را دارد.

بابک پورغلامی

فرتاک ورزشی: حضور اسپانسر مالی خوب چقدر کمک کرد؟

دقیقا اسپانسر خوب یک نعمت است که مهندس اشکان پور رشید در این چند سال ملوان را نجات‌ داد. مهندس همه بدهی باشگاه را داد، استادیوم را درست کرد و همه هزینه ها را تقبل کرد. هر چیزی از مهندس بگویم کم گفته ایم. در کل اگر سه نفر را نام ببرم نقش اول را مهندس انجام دارد و بعد اقا پژمان و آقا مازیار و دیگر اعضای کادر فنی واقعآ زحمت کشیدند تا تیم به لیگ برتر برسد. البته بازیکنان تیم نیز نباید فراموش شوند که با تمام وجود بازی کردند تا کادر فنی راحت تر کار کنند.

 

فرتاک ورزشی: دو بازیکن بزرگ و اسمی هم نیم‌ فصل اضافه شدند، ولی بازی نکردند!

فکر کنم منظور شما سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند باشد. این دو بازیکن در شرایطی به ملوان اضافه شدند که اصلا شرایط روحی و روانی مناسبی نداشتند. خود آقای زارع خیلی تلاش‌ کردند به این دو بازیکن کمک کنند تا روحیه شان را به دست آورند، ولی بازیکنی که خطر از دست دادن جام جهانی را احساس کند و تیم صدر جدولی لیگ برتر را که شانس قهرمانی را دارد را از آنها بگیری، نباید انتظار داشته‌ باشی که بیاید در لیگ یک بازی های خوبی انجام‌ دهد.

 

فرتاک ورزشی: الان بازیکن ملوان هستند یا نه؟

فکر کنم بازیکن ملوان باشند، ولی اینکه به چه تیمی بروند من خبر ندارم.

 

فرتاک ورزشی: یک اتفاق بسیار زشت بعد از دربی در کنفرانس مطبوعاتی( بازی با شهرداری آستارا ) رخ داد که شاید مطرح کردنش خوب نباشد! شما بعد این بازی یک کار اخلاقی ماندگاری انجام‌ دادید که از چشم  رسانه‌ ها و حتی مسوولان لیگ یک به دور ماند و می شد از این کار تقدیر کرد، چون هر مربی صحبت‌ های پایان رأفت را می شنید، چند برابر جوابش را می داد. چرا جواب ندادید؟!

من همان موقع هم جواب این آقا! را ندادم و الان هم نمی دهم. برای من و باشگاه ملوان صعود تیم مهمتر از هر چیزی بود نه جواب دادن به بعضی اشخاص. ما به دنبال‌ یک هدف بودیم که دل هواداران را شاد کنیم و ملوان را به جایگاه واقعی اش برگردانیم.

 

فرتاک ورزشی: حرف پایانی؟

جا دارد از مدیر رسانه‌ ای، ماساژور، فیزیوتراپ، هواداران و سایر کسانی که به هر طریقی کمک‌ کردند، ملوان به جایگاه اصلی اش برگردد تشکر کنم.

گفت و گو از علی مسعودی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36e5lj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سید جلال را من در ۱۷ سالگی بازی دادم/ بهترین نسل ملوان را من ساختم
محمد احمدزاده در گفت وگو با فرتاک ورزشی:

شاگردان زارع به صدر رسیدند/ قهرمانی در یکقدمی ملوان
شاهین شهرداری بوشهر 0 ملوان بندرانزلی 1