تاریخ انتشار: 1401/04/10 15:50
کد خبر: 19939

چالش حسینی برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس

کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس که به کادر فنی این تیم اضافه شده، برای نشستن روی نیمکت با مشکل مدرک مربیگری روبرو است.

چالش حسینی برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس

پس از خداحافظی سید جلال حسینی از دنیای بازی فوتبال، باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرد که او فصل آینده به عنوان عضو کادر فنی همراه سرخ‌ها خواهد بود و در این زمینه مذاکراتی انجام شده و توافقاتی حاصل شده است. نکته جالب این است که حسینی برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس با چالش‌هایی روبرو است.

بر اساس قوانین لیگ برتر فوتبال ایران، سرمربی تیم لیگ برتری حتما باید دارای مدرک مربیگری درجه A آسیا باشد و دستیارانش هم حداقل باید دارای مدرک مربیگری درجه B باشند. به عبارت دیگر، تنها افرادی می‌توانند به عنوان مربی، کارت حضور روی نیمکت تیم لیگ برتری را دریافت کنند که یا مدرک درجه A  یا حداقل مدرک درجه B مربیگری داشته باشند. این یعنی حسینی باید دارای یکی ازاین مدارک باشد تا بتواند به عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

در همین رابطه غلام جباری سرپرست کمیته آموزش فدراسیون فوتبال درباره شرایط مدارک مرب سید جلال حسینی به خبرنگار گفت: از آنجا که جلال حسینی بازیکن ملی بوده و سال‌ها در لیگ برتر سابقه بازی دارد، بر اساس قوانین به او مدرک مربیگری درجه D داده می‌شود اما برای مدارک با درجات بالاتر، باید در کلاس‌های مربیگری شرکت کند.

این اظهارات نشان می‌دهد که حسینی در مرحله اول باید در کلاس مربیگری درجه C آسیا شرکت کند و بعد از اخذ این مدرک، با توجه قوانین باید حداقل یک سال صبر کند تا بتواند در کلاس مربیگری درجه B شرکت کند. این یعنی عملا در فصل آینده سید جلال حسینی نمی‌تواند به عنوان مربی کارت دریافت کند و روی نیمکت بنشیند.

حالا که پرسپولیسی‌ها تصمیم دارند از کاپیتان تیمشان در کادر فنی استفاده کنند، دو راه دارند؛ یا باید قید نشست حسینی روی نمیکت را بزنند و او از روی سکوها نظاره‌گر کار باشد یا نام او را به عنوان یکی از اعضای غیر مربی مانند بازیکن در لیست قرار دهند و برایش کارت دریافت کنند که البته بعید است گل‌محمدی تن به این موضوع بدهد که نام حسینی به عنوان بازیکن در لیست تیم باشد و عملا سهمیه یکی از بازیکنان بالای ۲۳ سالش تیم را به اشغال کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oayjg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حذف آقای ستاره به سبک گل محمدی!