تاریخ انتشار: 1401/04/11 14:49
کد خبر: 19899

سرنوشت عجیب بهترین مدافع لیگ؛ از تیم ملی تا دسته اول

بازگشت سیاوش یزدانی به استقلال می‌تواند خبر خوبی برای هواداران این تیم در فصل آینده باشد.
سرنوشت عجیب بهترین مدافع لیگ؛ از تیم ملی تا دسته اول

برترین دفاع وسط لیگ برتر در فصل گذشته کدام بازیکن بود؟ شاید جواب این سوال کمی غافلگیرکننده باشد بازیکنی که به دلیل قوانین غیرفوتبالی اجازه پیدا نکرد تا پایان فصل در لیگ برتر حضور داشته باشد اما عنوان بهترین را از آن خود کرد. براساس نمرات «متریکا»، سیاوش یزدانی بهترین مدافع وسط لیگ در فصلی که گذشت بود. بازیکنی که قطعا نقش موثری در قهرمانی استقلال و ثبت رکورد بدون باخت بودن این تیم داشت و اهدای مدال قهرمانی به او به عنوان بازیکن ملوان اقدام عجیبی نبود. سوال اما این است که کدام آمار و کدام فاکتورها رای به برترین بودن مدافع آبی‌ها داده است. آماری که بقیه مدافعان لیگ حتی در غیبت او نتوانستند به آن دست پیدا کنند. غیبت یزدانی باعث شد تا حضور بازیکنان استقلال در ترکیب این تیم باعث شود تا رتبه او در بعضی از آمار از رکورددار بودن خارج شود. با این‌حال دقت پاس فاکتوری بود که هیچ بازیکنی در این تیم نتوانست رتبه اول را از مدافع آبی‌ها بگیرد. دقت پاس 91.9 درصد او را بهترین بازیکن استقلال و دومین بازیکن لیگ تبدیل کرد. این آمار در حالی ثبت شده که بیشتر پاس‌های سیاوش یزدانی برخلاف دیگر بازیکنان حاضر در این لیست پاس‌های طولی بوده و توانسته به حملات تیمش کمک کند. 

سیاوش یزدانی میانگین 8.2 عملکرد دفاعی در هر بازی را ثبت کرده است. او به همراه محمدحسین مرادمند بیشترین عملکرد دفاعی را داشتند و در میان بازیکنانی که حداقل 1000 دقیقه برای استقلال به میدان رفتند، فقط عارف غلامی توانسته تعداد عملکرد بیشتری داشته باشد. آماری که تاثیر مثبت یزدانی در کلین‌شیت‌های تیمش را به خوبی نشان می‌دهد. نکته مثبت دیگری که در مورد بازی یزدانی می‌توان به آن اشاره کرد، کم‌ریسک بودن آن است. بازیکنی که در میان بازیکنانی که در ترکیب آبی‌ها به میدان رفتند یکی از کمترین خطاها را انجام داده است و این آمار امتیاز مهمی برای او محسوب می‌شود.

بازگشت بهترین مدافع لیگ در فصل گذشته اتفاقی است که هواداران استقلال بی‌صبرانه در انتظار آن هستند. در شرایطی که نقل‌وانتقالات آبی‌ها در مقایسه با حریفان دیگر با واکنش‌های منفی مواجه شده است، بازگشت یزدانی و مرادمند در کنار تمدید بقیه ستاره‌های فصل گذشته می‌تواند کفه ترازو را به نفع آبی‌ها سنگین‌تر کند. با این‌حال این مساله همچنان در پرده‌ای از ابهام قرارداد و گویا وضعیت بازگشت یزدانی بعد از مصاحبه دکترای او که در شهریور ماه برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد. البته آن زمان هم بررسی و استعلام اینکه آیا او فرصتی برای استفاده از مرخصی تحصیلی خواهد داشت یا نه هم مانعی دیگر مقابل یزدانی خواهد بود.

حضور ملوان در لیگ برتر این شانس را به این مدافع خواهد داد که حتی اگر نتواند به استقلال برگردد، بازی در لیگ برتر را تجربه کند اما قطعا حضور در تیم قهرمان فصل گذشته اتفاقی است که هم یزدانی و هم هواداران بیش از هر چیز دیگر خواستار آن هستند. باید منتظر ماند و دید که قانون سربازی فوتبال سرنوشت بهترین مدافع فصل گذشته را چطور رقم خواهد زد. بازیکنی که شاید می‌توانست حتی یکی از مسافرین جام‌جهانی باشد اما حالا حتی حضورش در استقلال هم در پرده‌‍ای از ابهام قراردارد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4887zl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عدم حضور کاپیتان پیشین و فعلی تیم ملی در لیست استقلال