تاریخ انتشار: 1401/04/16 14:17
کد خبر: 19693

پرسپولیس هنوز بازیکن میخواهد

پرسپولیس شروعی طوفانی در نقل و انتقالات داشت. آنها خیلی سریع بیرانوند را برگرداندند، سه ستاره سپاهان را گرفتند، پورعلی گنجی را راضی کردند که بی‌خیال بازی در خارج از ایران شود و سر آخر سعید صادقی را از کام استقلال، سپاهان و فولاد بیرون کشیدند تا بخش عمده‌ای از خواسته‌های سرمربی اجابت شود اما موتور نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس بعد از جذب صادقی رسماً از کار افتاد.
پرسپولیس هنوز بازیکن میخواهد

پرسپولیس در جذب محمد خدابنده‌لو ناکام بود چرا که بازار سیاه قیمت این بازیکن جوان را بی‌دلیل بالا برد و منشا هم با رقمی بالاتر در باشگاه خودش ماند. پرسپولیس در جذب بازیکنان جوانی که رویشان دست گذاشته بود هم به جایی نرسید؛ نمونه‌اش همین امیر شهیم که به باشگاه پرسپولیس رفت، قیمتش را بالا برد و گل‌گهر با رقمی بالاتر رضایتنامه‌اش را گرفت و برای خود کرد.

پرسپولیس تا الان فقط یک بازیکن زیر 23 سال جذب کرده و هیچ خبری از جذب بازیکن جوان نیست هر چند یحیی اعتقادی به جوان‌ها ندارد و همین‌هایی هم که در تمرینات هستند دنبال تیمی می‌گردند تا شانس بازی پیدا کنند.

اما مشکل یحیی برای کامل کردن اسکواد تیمش کوچک نیست. او در حالی 6 مدافع میانی در تیمش می‌بیند که نه هافبک دفاعی رزرو دارد و نه مهاجم نوک تمام‌کننده و همه چیز تمام. حتی این تیم در دفاع چپ هم کمبود احساس می‌کند. به احتمال زیادی یحیی در فصل پیش رو با سیستم 1-3-2-4 بازی خواهد کرد که در این سیستم نیاز به دو هافبک دفاعی اصلی و دو نفر رزرو دارد اما با وجود کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک ملی‌پوش، دو بازیکن دیگر در این پست باید جذب شوند.کمال معمولاً زیاد محروم و مصدوم می‌شود ضمن اینکه در آستانه 32 سالگی است و سرلک هم بیشتر خصوصیات رو به جلو و تهاجمی دارد پس حتماً یحیی به دو هافبک دفاعی دیگر نیاز دارد. از قضا این پست هم مثل پست مدافع میانی محرومیت و مصدومیت زیاد دارد ضمن اینکه سرلک ملی‌پوش هم هست و در سال جام جهانی مدت‌های طولانی در اختیار یحیی و تیمش نخواهد بود.

پرسپولیس در این پست محمد شریفی را براحتی از دست داد و هنوز نتوانسته رضا اسدی را برای تمدید قراردادش مجاب کند ضمن اینکه گزینه دیگری هم برای پیوستن به جمع سرخ‌ها مطرح نیست. البته شاید یحیی به این فکر می‌کند که در صورت لزوم از برخی مدافعان میانی متعددش در پست هافبک دفاعی استفاده کند. هنانوف، پورعلی گنجی و حتی علی نعمتی می‌توانند در این پست به میدان بروند و پلن B گل‌محمدی برای خط میانی باشند.

جدا از پست هافبک دفاعی، پرسپولیس بشدت دنبال مهاجم نوک می‌گردد. مدیران باشگاه مدام می‌گویند کار انتقال کاسیانو برزیلی نهایی شده و در حال انجام مقدمات این انتقال هستند. اگر یحیی بخواهد در سیستم جدید از یک مهاجم نوک استفاده کند، مهدی عبدی و حامد پاکدل باید با کاسیانو رقابت کنند اما اگر کاسیانو نیاید یا به هر دلیل آن مهاجمی نباشد که یحیی و تیمش به آن نیاز دارند باز هم پرسپولیس به مشکلات اساسی برخواهد خورد چرا که هم پاکدل هم عبدی نوسان دارند مگر اینکه این فصل ورژن بهتری از خود به مسابقات بیاورند. نگه داشتن تمیروف هم بیشتر نگران‌کننده است تا امیدوارکننده!

پرسپولیس در دفاع چپ هم شرایط چندان جالبی ندارد. بر خلاف آنچه درویش اعلام کرده بود به نظر نمی‌رسد وحید امیری تا هفته سوم و چهارم لیگ برتر شرایط بازی پیدا کند و تنها گزینه موجود برای این پست محمدمهدی احمدی است که جوان است و هیچ تجربه‌ای در پرسپولیس ندارد بخصوص که بیشتر یک هافبک چپ به نظر می‌رسد تا مدافع چپ. اتفاقی که در مورد علی شجاعی هم مصداق داشت و او نتوانست جوابگوی یحیی باشد.

لیست بزرگسال پرسپولیس هنوز سه جای خالی دارد که احتمالاً یک جای آن با کاسیانو دیاز برزیلی پر خواهد شد و حتی اگر علیرضا ابراهیمی در تیم بماند، همچنان یحیی می‌تواند دو مهره دیگر برای نقاطی که کمبود دارد، جذب کند اما به نظر می‌رسد فعالیت نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس رو به پایان است. نه اینکه باشگاه نتواند یا یحیی نخواهد بلکه بازیکنی برای رفع نیازهای موجود در دسترس نیست و آنهایی هم که هستند یا بیهوده قیمت‌شان را بالا برده‌اند یا اصلاً در سطح پرسپولیس نیستند.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد یحیی باید نهایتاً با دو بازیکن جدید دیگر تیمش را برای تمرینات اصلی ببندد و برای شروع فصل و چیدمان ترکیبش در شرایط حساس و بحرانی دوباره با وصله پینه کردن نفرات و استفاده از برخی بازیکنان در پست غیر تخصصی شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که بتواند نتیجه بگیرد. درست مثل فصل قبل که همین کمبودها وجود داشت اما سر آخر منجر به از دست رفتن قهرمانی شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqmkb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رضاوند: در استقلال تحت فشار بودم و بازی نمی‌کردم