تاریخ انتشار: 1401/04/16 15:48
کد خبر: 19689

تاکتیک پنهان استقلال برای بالا بردن روحیه ساپینتو

دلیل اصرار برخی مسئولان باشگاه استقلال به برگزاری سوپرجام پیش از شروع لیگ کاملاً تاکتیکی است. استقلالی‌ها که لیگ بیست و یکم را با قهرمانی به پایان بردند قصد دارند با سرمربی جدید نیز پیش از ورود رسمی به لیگ بیست و دوم یک جام به دست آورند.
 تاکتیک پنهان استقلال برای بالا بردن روحیه ساپینتو
   دلیل این اصرار بالا بردن روحیه سرمربی و بازیکنان جدید است و سران باشگاه استقلال به‌دنبال راهکاری هستند تا از این طریق انگیزه‌سازی کنند.
علاوه بر آن، چنانچه استقلال بتواند در فینال جام حذفی از پس نساجی برآید که با توجه به تغییراتی که در این تیم قائمشهری انجام شده، بخصوص در کادر فنی، هیچ بعید نیست قهرمانی دیگری برای استقلال به دست آید؛ و در نتیجه سرمربی جدید به یکی از چهار جامی که در مراسم معارفه وعده داده بود، دست خواهد یافت.
در واقع ساپینتو می‌تواند با برتری در یک بازی به جامی دست یابد و قدری از بار و فشاری که ممکن است در طول فصل نصیبش شود، کم کند.
شاید آن روز که ساپینتو در مراسم معارفه چنین وعده بزرگی را داد، چندان تصور نمی‌شد که او چه نیاتی در سر دارد اما ظاهراً مصطفی آجورلو در این راه اطلاعاتی به سرمربی جدید داده و به او گفته یکی از جام‌ها به سرعت و درکمترین زمان می‌تواند در دوران مربیگری او نصیب استقلال شود که منظورش همین جام حذفی بوده که اگر سازمان لیگ موافقت کند، در تاریخ 22 مرداد ماه برگزار خواهد شد و ساپینتو احتمالاً سریع‌ترین جام دوران مربیگری‌اش را با استقلال به چنگ خواهد آورد.
به احتمال زیاد استقلال از لحاظ نفری نیز مشکل حادی در این بازی نخواهد داشت و حتی اگر 80درصد از تیم قهرمان فصل پیش حفظ شود، آبی‌ها می‌توانند با سرمربی جدید به این مهم دست یافته و لیگ بیست و دوم را با دستیابی به جام قهرمانی شروع کنند. شاید اگر برای یحیی گل‌محمدی نیز پیش از آغاز لیگ بیست و یکم همین اتفاق رخ می‌داد و او به قهرمانی در سوپرجام می‌رسید، سرخ‌ها با روحیه و انگیزه متفاوتی لیگ بیست و یکم را ادامه می‌دادند و قهرمانی ششم را هم تکرار می‌کردند اما ناکامی در آن بازی موجب شد گل‌محمدی و شاگردانش به‌شدت دچار افت روحی شوند و نتوانند در کوران رقابت‌های لیگ بیست و یکم با استقلال رقابت شانه به شانه‌ای داشته باشند. حال اگر استقلال پیش از شروع لیگ به چنین دستاوردی برسد از لحاظ روحی و روانی وضعیت بسیار متفاوتی را تجربه خواهد کرد و بیش از همه ساپینتو از این فرایند جام‌گیری نفع خواهد برد. سرمربی پرتغالی استقلال احتمالاً بعد از رسیدن به جام قهرمانی، محبوبیت بیشتری میان هواداران استقلال به دست خواهد آورد و سکوها در اندک زمانی با او همراه خواهند شد.
از منظر دیگر قهرمانی در سوپرجام شاید تا حدی جدایی برخی بازیکنان از استقلال را از ذهن هواداران این باشگاه دور کند و این فضا را به وجود آورد که استقلال قابلیت تکرار قهرمانی در لیگ را هم با بازیکنان جدید خواهد داشت. در حقیقت جنبه‌های روحی دستیابی به سوپر جام اهمیت وافری خواهد داشت و اگر استقلال بتواند به جام قهرمانی دست یابد در همین بدو ورود به لیگ، کفه ترازو را به سمت و سوی خود سنگین خواهد کرد و همگان به این تیم به چشم یک مدعی واقعی تکرار قهرمانی خواهند نگریست.
استقلال از ابتدای شروع لیگ برتر تا کنون هیچ‌گاه شانس بازی در سوپر جام را نداشته است و در فصولی که آبی‌ها قهرمان لیگ شدند، هیچ گاه بازی سوپر جام برگزار نشد، اما در سال‌های اخیر برگزاری این بازی به یک تقویم همیشگی و جدی در فوتبال ایران بدل شده و برگزارکننده‌های فوتبال در ایران دیگر قصد ندارند این بازی را از سکه بیندازند و می‌خواهند از این پس برگزاری سوپر جام را به شکل منظم به انجام برسانند. استقلال نیز حالا با سرمربی و برخی بازیکنان جدید خود فرصت دارد برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر این بازی را تجربه کند و احتمالاً اولین سوپرجام را به‌نام خود ثبت کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qao7p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیدار غفوری با آجورلو در روز دیدار استقلال