تاریخ انتشار: 1401/04/17 17:33
کد خبر: 19638

سیاه و سفید یک مدافع/ دانشگر در استقلال یک بار هم ملی‌پوش نشد!

محمد دانشگر رتبه ششم بیشترین دقایق بازی در ترکیب استقلال را داشت و جزو بازیکنانی محسوب می‌شد که از نظر آماری از وضعیت مطلوبی بهره می‌برد.
 سیاه و سفید یک مدافع/ دانشگر در استقلال یک بار هم ملی‌پوش نشد!

نیمه پر لیوان عملکرد این بازیکن 1750 دقیقه بازی در ترکیب استقلال است. او 23 بار در لیگ بیست و یکم برای استقلال به میدان رفت و کلاً در16 بازی در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت. 2 گل به ثمر رساند و 2 پاس گل هم ارسال کرد.

6 اخطار و یک اخراج نیز حاصل عملکرد مدافع جدا شده استقلال است. دانشگر اما به طور کلی آن مدافع مستحکم و رسوخ‌ناپذیری نبود که باشگاه استقلال نتواند جای این بازیکن را با جذب بازیکنان جدید پر کند.

 بدون شک اگر بخواهیم رتبه‌ای برای دانشگر در میان مدافعان تاریخ این باشگاه لحاظ کنیم، او حتی در میان 10 مدافع برتر تاریخ باشگاه استقلال نیز قرار نمی‌گیرد چون بیشتر موفقیت او در کارهای هجومی بود و در اجرای وظایف دفاعی خود چندان موفق عمل نمی‌کرد.

در فصل بیست و یکم که به طور کلی عملکرد همه بازیکنان استقلال مطلوب بود، محمد دانشگر نیز با رشد محسوسی مواجه شد اما همچنان در بازی دفاعی با نقص‌هایی همراه بود که نمی‌توان به سادگی از کنارش عبور کرد.

 شاید دانشگر از نظر دقایق بازی توانست فصل نسبتاً موفقی را سپری کند اما او آن چنان مدافعی نبود که در استقلال نظیرش را ندیده باشیم.

تردیدی نیست دانشگر در میان بهترین مدافعان استقلال جایی ندارد. به این اسامی نگاه کنید: جواد زرینچه، مهدی پاشازاده، رضا حسن‌زاده، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، پیروز قربانی، سهراب بختیاری‌زاده، حنیف عمران‌زاده، سبو شهبازیان، مهدی هاشمی نسب، محمد خرمگاه و هادی شکوری؛ آیا دانشگر به لحاظ فنی بهتر از این بازیکنان بود که همگی عمری را در استقلال سپری کرده و کفش‌ها را آویختند؟

 بدون شک در مواجهه با این جدایی نباید سختگیر و نگران بود. استقلال دایره وسیعی از بزرگان فوتبال را در خود جای داده و بی‌شک به جای این مدافع نیز مردان بزرگ‌تری را به فوتبال ایران معرفی خواهد کرد که البته قابلیت پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم داشته باشند. دانشگر در هیچ دوره‌ای که با استقلال همراه بود، حتی یک بار هم سابقه دعوت به تیم ملی را نداشت و عجیب است که برخی جدایی او را برای استقلال دردی جانکاه می‌دانند.

البته عیار واقعی دانشگر در باشگاه سپاهان بیشتر نمایان خواهد شد. جایی که دیگر کمتر در دید هواداران قرار خواهد داشت. باید دید که دانشگر که سال‌ها در کانون توجه بود آیا می‌تواند از بحران بی توجهی هواداران عبور کند وهمان نمایش حداقلی که درترکیب استقلال انجام می‌داد را در تیم اصفهانی تکرار کند یا خیر؟! نگاه‌ها خیره به عملکرد او در لیگ بیست و دوم است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n9krx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دوست داشتم در استقلال بازی کنم اما رضایتنامه ام را ندادند