تاریخ انتشار: 1401/04/26 21:11
کد خبر: 19202

یحیی به دنبال تکرار یک عادت خوب؛ فرار از تنهایی

حضور دستیار خارجی جدید برای یحیی گل‌محمدی چالش ویژه‌ای برای این سرمربی خواهد بود.
یحیی به دنبال تکرار یک عادت خوب؛ فرار از تنهایی

حضور گابریله پین در کنار فرهاد مجیدی و تاثیر آن در قهرمانی این تیم باعث شد تا در این فصل دستیار و کمک مربی اهمیت ویژه‌ای در کادرفنی پیدا کند. از آن سو حضور مربیان بزرگ و صاحب نامی مانند ژوزه مورایس و قربان بردیف و ریکاردو سا پینتو باعث می‌شود تا بحث دستیار خوب و کاربلد برای مربیان ایرانی اهمیت ویژه‌ای پیدا کند.

در میان مربیان ایرانی برای یک مربی اهمیت دادن به دستیار خوب و کاربلد به این فصل و فصل گذشته محدود نمی‌شود. یحیی گل‌محمدی از مربیانی بوده که از آغاز سرمربی‌گری‌اش همیشه انتخاب یک دستیار فنی را در دستور کارش داشته است. دستیارانی که شاید در ابتدا کسی به توانایی فنی آن‌ها آگاه نبود اما در ادامه به جایی رسید که عده‌ای حتی نقش آن‌ها را در موفقیت‌های تیم بیشتر از سرمربی می‌دانستند.

یارِ غار

اولین دستیار یحیی گل‌محمدی، مجتبی حسینی بود. او  به همراه یحیی بازیکن صبا بود و بعد از جدایی محمدحسین ضیایی جانشین او شدند. در آن زمان کسی نام مجتبی حسینی را نشنیده بود اما عملکرد خوبش به همراه زوج یحیی کار را به جایی رساند که بعد از جدایی این سرمربی از ذوب‌آهن، سعید آذری هدایت تیمش را به او سپرد. عملکرد یحیی بعد از جدایی حسینی در تیم جدیدش نشان داد که نظریه وابستگی فنی او به دستیارش اشتباه بوده است اما از آن سو حسینی هم به یک سرمربی جدید در لیگ برتر تبدیل شد.

سورپرایز فنی

نفر بعدی ساکت الهامی بود. زمانی که یحیی دستیارانش را در پدیده مشهد معرفی کرد همه از حضور ساکت الهامی تعجب کردند. در آن زمان این انتخاب به این ارتباط داده شد که یحیی گل‌محمدی به دنبال دستیاری بوده که ساکت و آرام بودنش در کنار زمین را پوشش داده و بتواند با بازی‌های کنار زمین جو بازی را به نفع تیم یحیی تغییر بدهد. بعد از حضور ساکت الهامی در تراکتور و نساجی اما مشخص شد که این مربی از توانایی فنی ویژه‌ای برخوردار بوده و و انتخاب او توسط سرمربی پدیده هم مسائل فنی بوده نه مسائل حاشیه‌ای. ساکت الهامی هم مانند مجتبی حسینی به یکی از سرمربیان لیگ تبدیل شده که با وجود حاشیه‌هایش در سه فصل اخیر حضوری ثابت روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری داشته است.

مغز متفکر

حمید مطهری که در پرسپولیس به عنوان مربی انتخاب شد، از دو گزینه قبلی شناخته‌شده تر بود. مطهری با سابقه بازی در پرسپولیس و حضور در کادرفنی مجید جلالی و همچنین کارشناسی در بعضی از بازی‌های صدا‌وسیما چهره‌ای شناخته‌شده حتی در مسائل فنی بود. با این‌حال کار در پرسپولیس و موفقیت او و زوج گل‌محمدی توانایی‌های فنی‌اش را به جایی رساند که سکان هدایت نساجی مازندران در این فصل به او سپرده شود. به این ترتیب سومین دستیار یحیی هم سمت سرمربی را از آن خود کرد تا هت‌تریک سرمربی پرسپولیس کامل شود.

داستان این فصل اما با همیشه تفاوت دارد. یحیی که همیشه بهترین دستیاران را برای خودش انتخاب کرده بود، بعد از به بن‌بست رسیدن در میان گزینه‌های داخلی به دنبال گزینه‌های خارجی رفته است. مطرح شدن نام کاساس به عنوان یکی از بهترین مربیان دنیا مشخص کرد که خط مشی او در انتخاب دستیار خارجی هم مانند سه دستیار قبلی‌اش است. گزینه‌ای که در نهایت حضورش منتفی شد و حالا نام‌های دیگری مطرح شده و گفته می‌شود یک مربی اسپانیایی دیگر حضورش در کادرفنی پرسپولیس فطعی شده است. کار کردن با دستیار خارجی تجربه‌ای است که یحیی برای اولین‌بار آن را تجربه خواهد کرد و با توجه به خصوصیات اخلاقی‌اش شاید چالش بزرگی برای این مربی باشد. حضور 3 مربی خارجی و مراوده و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها فصل جدیدی در دوران مربی‌گری سرمربی پرسپولیس خواهد بود. باید منتظر ماند و دید مربی‌ای که همیشه به استفاده از بهترین دستیارها اعتقاد داشته این فصل که دستیار اهمیت ویژه‌ای در لیگ پیدا کرده می‌تواند عادت خوبش را ادامه دهد یا نه. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qakd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برگ برنده فرهاد در مقابل یحیی/ مجیدی خیالش راحت بود