تاریخ انتشار: 1401/04/29 00:08
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 19101

اختصاصی/ زشت ترین بازی تاریخ!/ آقای اسکوچیچ خودت خواستی!

دراگان اسکوچیچ درحالی در تیم ملی ابقا شد که شاید هر مربی دیگری بود، این بازی ها را تحمل می کرد و خودش با پای خودش می رفت.
اختصاصی/ زشت ترین بازی تاریخ!/ آقای اسکوچیچ خودت خواستی!

اخراج و ابقای دراگان اسکوچیچ در فوتبال ایران آنقدر زشت و زننده بود که با بدترین شکل ممکن صورت گرفت. اینکه دراگان اسکوچیچ چگونه مربی است و کاریزمای یک مربی با دیسیپلین را ندارد، برای هیچ کسی پوشیده نیست و خیلی ها اعتقاد دارند، اگر او هم مثل بعضی از مربیان با بی احترامی و توهین کردن آشکار به این و ان جلو می رفت و هر بازیکنی هم تا حرف می زد از تیم‌ ملی اخراج می کرد؛ الان هیچ کسی جرأت نداشت چنین برخورد هایی با او کنند.

دراگان اسکوچیچ به رغم نتایج درخشانی که در تیم ملی کسب کرد و بدون دردسر ایران را به جام جهانی رساند، اما به دلیل یک سری ضعف‌هایی که دارد، باعث شده هم عده زیادی از شاگردانش کارش را زیر سوال ببرند و هم خیلی از رسانه ها و کارشناسان این مربی نتیجه گرا را به چالش بکشانند و نقد کنند.

نتایجی که کارلوس کی روش در دو، دوره‌ مقدماتی جام جهانی کسب کرد، به مراتب پایین تر از دراگان اسکوچیچ بود، ولی نوع برخورد او با بازیکنان، رسانه ها، فدارسیون فوتبال و هر شخص دیگری این اجازه را نمی داد که حتی فدارسیون فوتبال و وزارت ورزشی برایش تصمیم بگیرد، چه برسد که بازیکنان بخواهند برای کنار گذاشتن او دست به هر کاری بزنند. با این تفاسیر؛ زمانی که، کی روش هدایت تیم ملی را برعهده داشت بازیکنان صاحب نام تر و بزرگتری بازی می کردند چه برسد الان که بازیکنان آنچنان بزرگی در تیم ملی حضور ندارند.

حال چه چیزی به یک مربی شخصیت بزرگی را می دهد؛ به جز نتایح خوب، شجاعت، دیسیپلین، جذبه و مهمتر از همه تصمیم گیرنده اول و آخر تیم ملی است کی روش بهتر از اسکوچیچ می دانست کجا باید جنگ کرد و به قول قدیمی ها " گربه را چه موقعی دم حجله کشت"!

البته‌ زمان کی‌روش نیز اطراف تیم‌ ملی دلالان "پرسه" می زدند، ولی نه به اندازه الان که دلالان به اردو ها یورش می برند و صدای بازیکنی مثل طارمی هم در می آورند؟! به جز این، رسانه های "دلال نما" هم اطراف تیم ملی را دوره کنند و همه چیز را گل و بلبل جلوه دهند، درحالی که همین رسانه ها زمان کی روش‌ از "کاه  کوه"  می ساختند و یک کلاغ - چهل کلاغ می کردند! رسانه هایی که نقش دلالی را دارند و تلاش‌ می کنند واقیعت را مطرح نکنند.

 با این حال، انصافا در شرایط فعلی حق اسکوچیچ است که با تیم ملی به جام جهانی برود و در کارنامه اش ثبت شود. قطعا این بی انصافی است که حاصل دست رنج و زحمات یک مربی را مربی دیگری از ان خود کند، ولی اگر قرار باشد در فوتبال ملی هم اسکوچیچ، تیم ملی را مثل تیم های ملوان، خونه به خونه و یاد حتی فولاد خوزستان تصور کند، یک اشتباه بزرگیست که تاوانش همین بازی هاست!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36e96y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پاسخ قطعی منفی نکونام به پیشنهاد تیم ملی