تاریخ انتشار: 1401/04/29 13:56
کد خبر: 19077

طارمی «علامه دهر» هم باشد باید با او برخورد شود/ اقتدار، گمشده فدراسیون فوتبال است

پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است که هیچ‌کس بر توانایی‌های فنی طارمی شکی ندارد، ولی این بازیکن اگر «علامه دهر» هم باشد باید با او برخورد شود.
طارمی «علامه دهر» هم باشد باید با او برخورد شود/ اقتدار، گمشده فدراسیون فوتبال است

مصطفی شعبانی بازیکن پیشین تیم فوتبال پاس درباره ابقای دراگان اسکوچیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: به عقیده من فدراسیون فوتبال بهترین تصمیم را برای ابقای اسکوچیچ در پست سرمربیگری تیم ملی فوتبال گرفت. به هر حال همه می‌دانیم که سرمربی تیم ملی زحمت کشیده است و تیم را در شرایطی که هیچ‌کدام از ما امید به صعود به جام جهانی نداشتیم، تحویل گرفت و بهترین نتیجه را هم گرفت و ما سریع‌ترین صعود به جام جهانی را نیز داشتیم.

وی ادامه داد: متأسفانه فدراسیون فوتبال شرایط خوبی ندارد و ما می‌بینیم که افراد زیادی نظر می‌دهند و تصمیم‌گیرنده هستند. ما اگر تصمیم به برکناری اسکوچیچ داشتیم باید خیلی زودتر از اینها و زمانی که بازی‌های مقدماتی تمام شد این کار را انجام می‌دادیم. وقتی می‌گوییم فدراسیون شرایط خوبی ندارد به این جهت است که سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از برگزاری جلسه کمیته فنی و اعلام رأی بر عدم صلاحیت اسکوچیچ اعلام می‌کند که هیئت رئیسه درباره سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیرنده است. اگر قرار بود که کمیته فنی جلسه برگزار کند می‌توانستند با هم هماهنگ شوند و قبل از اینکه نظرشان را رسانه‌ای کنند با اعضای فدراسیون خروجی جلسه‌شان را مطرح می‌کردند. همه این موارد نشان می‌دهد که بی‌ثباتی در فوتبال و به‌ویژه در فدراسیون موج می‌زند.

«مهدی طارمی اگر علامه دهر هم باشد باید با او برخورد شود.»، پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان این جمله افزود: هیچ‌کس بر توانایی‌های فنی طارمی شکی ندارد. در اینکه او در سطح اول فوتبال دنیا بازی می‌کند و در اوج آمادگی است و می‌تواند به تیم ملی در جام جهانی کمک کند، شکی نیست اما این موضوع نباید باعث شود که یک بازیکن بیاید درباره کادر فنی و سرمربی تیم صحبت کند. ما در تیم‌های بزرگ دنیا هم چنین موضوعی را نمی‌بینیم. متأسفانه اسکوچیچ یک مربی باحجب و حیاست و در مواجهه با خیلی از مسائل با داد و فریاد برخورد نمی‌کند. به عقیده من باید نسبت به این مسائل و حاشیه‌های اطراف تیم ملی با قاطعیت بیشتری برخورد شود، در واقع اینجا هم فدراسیون فوتبال و هم سرمربی تیم ملی باید اقتدار بیشتری از خود نشان دهند. اقتدار، گمشده فدراسیون فوتبال است. باید یک تصمیم درست و منطقی بگیریم که هم تیم ملی متضرر نشود و هم بازیکن خاطی تنبیه شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: فوتبال ملی ما در گذشته هم چنین مسائلی را تجربه کرده است و همه اهالی فوتبال از تصمیم انضباطی مرحوم پرویز دهداری در تیم ملی مطلع هستند که چطور یک دفعه بازیکنان تیم ملی را کنار گذاشت و بازیکنان جوان را جایگزین آنها کرد. شاید خیلی‌ها از آن تصمیم ناراحت شدند، ولی شأن تیم ملی و سرمربی تیم ملی در آن زمان حفظ شد. بازیکنان فعلی تیم ملی همه بازیکنان باکیفیتی هستند، ولی هیچ‌کدام آنها از علی دایی بزرگ‌تر نیستند. دایی با طحال پاره هم برای تیم ملی بازی کرد، ولی هیچ وقت درباره کادر فنی و سرمربی تیم ملی نظر نداد و حتی نگفت که چرا این بازیکن دعوت می‌شود و یا دعوت نمی‌شود، او فقط تمرکزش روی تمرین و بازی برای تیم ملی بود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که «برخورد اسکوچیچ با بازیکنان تیم ملی پس از ابقا در تیم ملی باید چگونه باشد؟»، گفت: با توجه به خصوصیات اخلاقی اسکوچیچ ما باید از ابتدا یک فرد مقتدر را کنارش قرار می‌دادیم. این کار در ابتدا با حضور کریم باقری صورت گرفت، ولی موفق نبودیم. باید یک فردی مثل همایون شاهرخی در کادر فنی حضور داشته باشد تا نظم و انضباط و یک چارچوب خاصی در تیم ملی شکل بگیرد و بازیکن دیگر به خودش اجازه ندهد خارج از آن خط کار کند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پاس راجع به شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال و شرایط باشگاه‌ها تصریح کرد: متأسفانه بی‌ثباتی فدراسیون فوتبال در لیگ برتر هم تأثیرگذار بوده است. الان در فصل نقل‌وانتقالات هستیم و می‌بینیم که چه رقم‌هایی برای جذب بازیکن رد و بدل می‌شود. دلال‌ها برای یک بازیکن با سه باشگاه مذاکره می‌کنند و هر کدام که رقم بیشتری پرداخت کند قرارداد بسته می‌شود. با این شرایط مشخص نیست که تکلیف تیم‌های ضعیف‌تر چه می‌شود و ما در سال‌های آینده باید منتظر چه رقم‌ها و قراردادهایی باشیم.

وی افزود: در حال حاضر تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور و حتی فولاد در بازار نقل‌وانتقالات حضور دارند و بیشتر قراردادها را در این باشگاه‌ها شاهد هستیم. تیم‌های ریشه‌داری مثل ملوان، صنعت نفت و ... هیچ حضور فعالی در نقل‌وانتقالات ندارند و منتظر هستند تا ببیند که چه بازیکنی در بیرون از این دایره قرار دارد تا بتوانند جذب کنند. فدراسیون فوتبال و مسئولان باید یک قاطعیتی نشان دهند و جلوی افزایش رقم قراردادها را بگیرند، نه اینکه در حد حرف باقی بماند. باید یک الزامی وجود داشته باشد و باشگاه‌ها هر طور که خواستند در نقل‌وانتقالات فعالیت نکنند و ما شاهد یک چارچوب و رقابت سالم‌تری بین همه تیم‌ها باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aylxe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خط خوردن مثلث جنجالی از تیم ملی ایران به سرکردگی طارمی