تاریخ انتشار: 1401/05/01 23:56
کد خبر: 18921

نقل و انتقالات پر سرصدا در لیگ ایران

ناکامان بنگاه خرید بازیکن ایران چه عاقبتی برای فصل بیست و دوم دارند
نقل و انتقالات پر سرصدا در لیگ ایران

بدون تردید هرسال در فصل نقل و انتقالات شاهد رخدادهای عجیب هستیم و بستن قراردادهای نجومی یا اپشن‌های عجیب در بندهای قرارداد تنها بخش کوچکی از آن است که البته همین بخش کوچک تبدیل به بزرگترین معضل فوتبال ایران شده است و تاحدودی موفق شده لیگ برتر ایران را از لحاظ مالی به دو بخش متمول و معمولی تبدیل کند.

نکته جالب توجه دررابطه با خریدهای نجومی نقل و انتقالات این است که غالبا بازیکنان با قیمت بالا عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از مبلغی دارند که در قراردادشان ثبت شده است.

در دوسال گذشته باتوجه به مشکلات مالی که ازسوی بازیکنان خارجی برخی از تیم‌های لیگ برتر گریبانگیر فدراسیون فوتبال ایران شده بود تصمیماتی مبنی بر منع ورود خارجی‌ها گرفته شد تا ظاهرا مانع قراردادهایی با اپشن‌ها و مبلغ های غیر معقول باشد اما در واقع فرصتی فراهم شد تا رد پای دلال‌های فوتبالی بیشتر از گذشته در مسیر فوتبال ایران مشخص شود.

بازار گرمی‌های فصل نقل و انتقالات توسط پیج‌های هواداری و رقابت بی دلیل باشگاه‌ها برای خرید بازیکنانی که کیفیت متوسطی دارند سبب شد تا قیمت بازیکنان ایرانی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند و رفته رفته تاثیر منفی خودش روی لیگ برتر ایران را نشان دهد.

دراین فصل از نقل و انتقالات عواقب قراردادهای سنگین و بی‌نتیجه‌ای که در سال‌های اخیر بسته می شد گریبانگیر لیگ برتر ایران شد و سبب شد تا امسال برخلاف دیگر فصول شاهد خریدهای خارجی نامدار یا فعالیت‌های زیادی ازسوی تیم‌ها  نباشیم و همین دلیل محکمی است تا برای فصل 22 به طور واضح شاهد دوقطبی بودن فوتبال ایران به لحاظ مالی باشیم چرا که برخی از تیم‌ها با ستاره‌های لیگ برتر راهی میدان می‌شوند و برخی از تیم‌ها با جوانان جویای نام و مستعد

باید منتظرماند و دید فدراسیون برای این وضعیت نابسامان لیگ برتر فکری می‌کند یا خیر؟!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqg5p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بدهکاری عجیب در پرونده انتقال طارمی