تاریخ انتشار: 1401/05/03 14:48
کد خبر: 18857

ارث تیمِ «مجیدی» به استقلالِ «ساپینتو» رسید

آبی‌پوشان استقلال با هدایت سرمربی پرتغالی تاکنون در مقابل رقبای‌شان در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل گلی دریافت نکرده‌اند که آماری جالب‌توجه است.
ارث تیمِ «مجیدی» به استقلالِ «ساپینتو» رسید

استقلالی‌ها از یکشنبه هفته گذشته با هدف گذراندن اردوی پیش‌فصل به آنکارا ترکیه سفر کردند و کادرفنی آبی‌ها به صورت فشرده برنامه‌ریزی خود را در جهت استفاده حداکثری از اردوی برون‌مرزی انجام داد و آبی‌ها در دو نوبت مشغول تمرین بوده و چند بازی تدارکاتی برای محک آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

ریکاردو سا پینتو در شرایطی تیمش را به ترکیه برده که همچنان فعالیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌پوشان ادامه دارد و در پست وینگر و هافبک بازی‌ساز استقلالی‌ها به دنبال جذب بازیکن جدید هستند، اما شاید نکته جالب‌توجه در ترکیب آبی‌ها، حفظ شاکله دفاعی این تیم در قیاس با فصل گذشته باشد که بسیار حائزاهمیت است.

ارث تیمِ «مجیدی» به استقلالِ «سا پینتو» رسید

استقلال در لیگ بیست‌ویکم با هدایت فرهاد مجیدی رکوردی تاریخی را در خط دفاعی به‌ثبت رساند و آبی‌ها با 10 گل خورده موفق شدند بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را از آن خود کنند، آن‌هم در شرایطی که در اواسط فصل دو مدافع تاثیرگذاری استقلال به دلیل سربازی از جمع شاگردان مجیدی جدا شدند اما جدایی مرادمند و یزدانی هم به رکورد درخشان آبی‌ها خدشه وارد نکرد و آن‌ها موفق شدند آمار خود را حفظ کنند.

سرمربی پرتغالی جدید استقلالی‌ها با خریدهای پرشمار در خط حمله تیمش نشان داده به دنبال ارائه نمایش‌های تهاجمی در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران است، هر چند که او امیدوار است بتواند با توجه به حفظ شاکله دفاعی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، در فاز دفاعی هم مدیریت خوبی از خود نشان بدهد و آبی‌ها با هدایت سا پینتو هم بتوانند در آمارهای دفاعی، اعداد و ارقام جالب‌توجهی را در لیگ بیست‌ودوم به‌ثبت برسانند.

کلین‌شیت 180 دقیقه‌ای در ترکیه

آبی‌پوشان استقلال تاکنون در دو مسابقه تدارکاتی در اردوی ترکیه شرکت کرده‌اند و تلاش کادرفنی استقلال محک زدن تمامی بازیکنان بوده تا میزان آمادگی آن‌ها در آستانه شروع فصل جدید مشخص شود. تیم دسته اولی گنچلربیر ترکیه اولین رقیب تدارکاتی شاگردان سا پینتو بود که استقلالی‌ها به تساوی بدون گل رضایت دادند تا اولین تجربه سرمربی پرتغالی در تیم جدیدش با تساوی همراه باشد. هر چند که نکته جالب‌توجه، بسته ماندن دروازه آبی‌ها بود.

استقلالی‌ها در فصل گذشته با سیستم سه دفاعه مقابل رقبای‌شان به میدان می‌رفتند اما سا پینتو برای مصاف با گنچلربیر، از زوج رافائل سیلوا و روزبه چشمی در خط دفاعی تیمش استفاده کرد و سپس در جریان مسابقه به دیگر مدافعان خود هم میدان داد تا شرایط فنی آن‌ها را هم محک بزند اما با این‌حال آبی‌پوشان موفق به‌ثبت کلین‌شیت شدند.

فاتح کاراگومروک ترکیه که به تازگی به رقابت‌های سوپرلیگ این کشور صعود کرده، با هدایت آندره‌آ پیرلو دومین حریف تمرینی آبی‌پوشان استقلال بود. سا پینتو در غیاب حسین مرادمند و عارف غلامی که به صورت انفرادی تمرینات خود را دنبال می‌کنند، بازهم به زوج سیلوا - چشمی برای چینش خط دفاعی تیمش اعتماد کرد و آبی‌پوشان موفق شدند در دومین مسابقه تدارکاتی خود به پیروزی دست پیدا کنند و وجه اشتراک هر دو مسابقه دوستانه آبی‌ها، بسته ماندن دروازه‌شان بود تا 180 دقیقه کلین‌شیت با مشارکت حسین حسینی و علیرضا رضایی و خط دفاعی استقلال به‌ثبت برسد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gdp55

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی آبی‌ها تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود