تاریخ انتشار: 1401/05/08 21:11
کد خبر: 18638

نقل‌وانتقالات تابستانی سپاهان؛ انبارِ باروت!

طلایی‌پوشان اصفهانی فعالیت پر سروصدایی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه داشته و در جذب سرمربی و بازیکن موفق عمل کردند.
نقل‌وانتقالات تابستانی سپاهان؛ انبارِ باروت!

محرم نویدکیا کاپیتان سابق و محبوب سپاهان بعد از آنکه نتوانست در دو فصل متوالی طلایی‌پوشان را به قهرمانی لیگ برتر برساند، تصمیم گرفت تا از سمتش کنار برود و بعد از چند نوبت رد استعفای او، سرانجام مدیران سپاهان نامه استعفای نویدکیا را قبول کردند تا برای لیگ بیست‌ودوم سکان‌دار جدیدی روی نیمکت سپاهان حضور پیدا کند.

کادرفنی پرستاره به رهبری دستیار مورینیو

مدیران سپاهان وعده انتخاب جانشینی نامدار را برای حضور روی نیمکت طلایی‌پوشان به جای محرم نویدکیا دادند و وعده‌شان هم عملی شد و ژوزه مورایس سرمربی سابق تیم الهلال عربستان که سال‌ها سابقه دستیاری ژوزه مورینیو را در تیم‌های معتبر جهان در کارنامه خود دارد، مسئولیت هدایت سپاهان را برای 3 فصل پذیرفت و هوگو آلمیدا، پائولو سانتوس و ژوائو پدرو به عنوان دستیاران مورایس در سپاهان انتخاب شدند تا کادرفنی نامدار و باتجربه برای حضور پرقدرت طلایی‌پوشان در لیگ بیست‌ودوم برگزیده شوند.

مورایس بعد از انتخاب به عنوان سرمربی سپاهان، لیست نفرات مورد علاقه خود را به مدیران باشگاه داد تا مدیران طلایی‌پوش بعد از جذب یک سرمربی نامدار، به سراغ جذب ستاره‌ها در بازار تابستانه بروند و به اصطلاح مرسوم فوتبالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات، «بمب‌ترکانی» کنند. میلاد زکی‌پور مدافع چپ سابق استقلال و گل‌گهر اولین خرید سپاهانی‌ها بود که البته پیش از اعلام قطعی انتخاب مورایس نام او رسانه‌ای شد و همین مسئله خود برای برای سپاهانی‌ها حاشیه‌ساز شد.

مدافع باتجربه استقلالی‌ها در تور طلایی‌پوشان

سپاهانی‌ها در ادامه روند فعالیت پر سروصدای نقل‌وانتقالاتی خود به صورت چراغ‌خاموش مذاکرات با محمد دانشگر مدافع استقلال را آغاز کردند و در شرایطی که تصور می‌شد دانشگر با مدیران آبی‌پوش به توافق برای تمدید قراردادش برسد و در جمع استقلالی‌ها کارش را دنبال کند، از محمد دانشگر همراه با پیراهن سپاهان رونمایی شد و او با قراردادی 3ساله به جمع شاگردان مورایس پیوست.

دانشگر در شرایطی پیشنهاد سپاهان را پذیرفت که براساس ادعای برخی رسانه‌ها، او گران‌ترین دستمزد ممکن در تاریخ لیگ برتر را از مدیران باشگاه سپاهان خواسته و این مسئله مورد پذیرش طلایی‌پوشان قرار گرفته است.

پاتک به اردوی پرسپولیس

رامین رضاییان مدافع راست باتجربه سابق تیم ملی فوتبال ایران که نیم‌فصل لیگ بیست‌ویکم به پرسپولیس پیوست، در پایان فصل در لیست نفرات مدنظر گل‌محمدی برای تمدید قرارداد قرار نگرفت و با جذب دانیال اسماعیلی‌فر، ادامه همکاری او با سرخ‌پوشان منتفی شد تا شایعات درباره حضور دوباره رضاییان در لیگ ستارگان قطر به میان بیاید.

رضاییان بارها از علاقه شدید خود به پرسپولیس صحبت کرده و مدعی شده بود که در ایران برای سرخ‌پوشان به میدان برود، اما در انتقالی غیرمنتظره و ناگهانی و در شرایطی که همگان تصور حضور مدافع سابق پرسپولیس در لیگ ستارگان را داشتند، سپاهانی‌ها از رامین رضاییان به عنوان خرید جدید خود رونمایی کردند تا به نوعی هم پاسخ جذب اسماعیلی‌فر توسط پرسپولیس را داده و هم اینکه یک بمب نقل‌وانتقالاتی را ترکانده باشند.

محمد علی‌نژاد ستاره فصل گذشته آلومینیوم اراک که نقش کلیدی در فینالیست‌شدن تیمش در جام حذفی داشت، دیگر خرید تابستانی سپاهانی‌ها بود. ضمن اینکه علیرضا صادقی و نیما میرزازاد، مهاجم و دروازه‌بان جوان طلایی‌پوشان هم با اتمام قرارداد قرضی خود به جمع شاگردان مورایس اضافه شدند.

ستاره لیگ استرالیا، طلایی‌پوش شد

ژوزه مورایس سرمربی سپاهان به دنبال استفاده از هر چهار سهمیه خرید بازیکن خارجی تیمش است و در اولین اقدام، نام الویس کامسوبا را در اختیار مدیران باشگاه قرار داد تا این وینگر دورگه بوروندی-استرالیایی را جذب کنند. کامسوبا در لیگ استرالیا و در تیم‌های نامداری چون سیدنی و ملبورن ویکتوریا سابقه بازی دارد و در 26 سالگی به دنبال کسب تجربه‌ای تازه بود و بعد از دریافت پیشنهاد طلایی‌پوشان با مدیران سپاهان مذاکره داشت و به توافق نهایی دست پیدا کرد.

کامسوبا در شرایطی جذب شد که شایعاتی پیرامون جذب محمد محبی مطرح بود اما حالا قرار است این وینگر دورگه در لیگ بیست‌ودوم برای طلایی‌پوشان اصفهانی به میدان برود، بازیکنی که تبدیل به اولین خرید خارجی مورایس برای سپاهان شد.

مهم‌ترین خارجی تاریخ لیگ در اصفهان رویت شد!

مورایس به دنبال خرید بازیکنان خارجی نامدار برای تیمش بوده و حتی شایعه جذب بافتیمبی گومیس مهاجم نامدار فرانسوی به میان آمد اما در نهایت او در تیم گالاتاسرای ماندگار شد. سرمربی پرتغالی و باتجربه سپاهان، برای استفاده از دومین سهمیه خرید خارجی نام یک ستاره باتجربه را به مدیران باشگاه معرفی کرد و او کسی نبود جز مانوئل فرناندز.

هافبک کهنه‌کار و باتجربه که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی پرتغال را در جام جهانی دارد و هم‌چنین در لالیگا و لیگ جزیره برای تیم‌هایی چون والنسیا و اورتون به میدان رفته است. فرناندز که سابقه قهرمانی در لیگ پرتغال را تیم بنفیکا دارد، در سالیان گذشته تجربه بازی در لیگ‌های ترکیه، روسیه و یونان را هم به‌دست آورده و به دنبال کسب تجربه‌ای جدید بود. طلایی‌پوشان اصفهانی موفق شدند بعد از مذاکره با فرناندز، این هافبک نامدار فوتبال جهان را برای حضور در اصفهان متقاعد کنند تا هافبک 36 ساله سابق تیم ملی پرتغال که سابقه حضور در کنار کریستیانو رونالدو را در تیم ملی این کشور دارد، با امضای قراردادی رسمی به جمع شاگردان مورایس اضافه شود.

مدافع 190 سانتی‌متری، جدیدترین خرید خارجی سپاهانی‌ها

سپاهانی‌ها بعد از جذب دو بازیکن خارجی همچنان در تکاپو برای خرید بازیکن بودند و نام‌های متفاوتی از حوالی این باشگاه به گوش می‌رسید که سرانجام سومین خرید خارجی طلایی‌پوشان اصفهانی هم رسمیت پیدا کرد. مدیران باشگاه برای تکمیل خط دفاعی تیم خود به سراغ جذب مدافع 190 سانتی‌متری تیم ویلا نووا برزیل رفتند و با رناتو داسیلویرا به توافق رسیدند تا این مدافع 30 ساله به جمع شاگردان ژوزه مورایس اضافه شود و سومین خرید خارجی تابستانه طلایی‌پوش لقب گیرد.

مدیران باشگاه سپاهان براساس درخواست  ژوزه مورایس، همچنان در بازار تابستانه فعالیت خواهند داشت و باید دید آخرین سهمیه خرید بازیکن خارجی برای کدام بازیکن خرج خواهد شد و آیا خرید پر سروصدای دیگری از سوی طلایی‌پوشان اصفهانی انجام می‌شود یا خیر. نکته جالب‌توجه اینکه سپاهانی‌ها در گام نخست فصل جدید، باید در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال بروند و کمتر از 20 روز دیگر این مسابقه به انجام می‌رسد، دیداری که به نوعی معارفه سرمربی نامدار طلایی‌پوشان اصفهانی در فوتبال ایران به‌شمار می‌رود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n9aag

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این برزیلی آخرین خرید سپاهان نیست