تاریخ انتشار: 1401/05/09 15:32
کد خبر: 18611

4 لژیونر بلاتکلیف؛ ستاره‌هایی خارج از منظومه

در فاصله کمتر از یک ماه تا پایان مهلت نقل‌وانتقالات پنجره تابستانی، هنوز برخی ستارهای فوتبال ایران تیم جدید خود را انتخاب نکرده‌اند.
4 لژیونر بلاتکلیف؛ ستاره‌هایی خارج از منظومه

با توجه به این‌که فرصت تیم‌ها برای فعالیت در بازار نقل‎‌وانتقالات رو به پایان است، در روزهای گذشته از تعداد بازیکنان بلاتکلیف موجود در بازار تابستانه کاسته شده، به طوری‌که برای مثال وریا غفوری روز گذشته رسماً از سوی فولادی‌ها معارفه شد و یا آیاندا پاتوسی که گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون آینده فوتبالی‌اش در ایران وجود داشت، در فولاد مادگار شد تا قرمزپوشان اهوازی سرنوشت دو بازیکن بلاتکلیف بازار نقل‌وانتقالات را سامان داده باشند.

سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی و محمد نادری بازیکنانی هستند که هنوز آینده فوتبالی‌شان مشخص نیست و تیم جدیدشان را انتخاب نکرده‌اند. در بین این نفرات گفته می‌شود که احتمال حضور عزت‌اللهی و قایدی در لیگ ایران وجود دارد، اما هنوز نقل‌وانتقال رسمی در این زمینه رخ نداده است.

 

عزت‌اللهی به درخواست مربی مورد علاقه‌اش پاسخ مثبت می‌دهد؟

هافبک دفاعی باتجربه تیم ملی فوتبال ایران که در لیگ روسیه سابقه همکاری با قربان بردیف را دارد، در روزهای گذشته مورد توجه این سرمربی کهنه‌کار قرار گرفته و بردیف از عزت‌اللهی خواسته تا با حضور در تراکتور در فصل جدید در جمع شاگردان این سرمربی قرار بگیرد.

عزت‌اللهی بعد از توافق با مدیران وایله برای جدایی از این تیم دانمارکی، روز گذشته به کشور ترکیه سفر داشت و برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از نهایی‌شدن انتقال او به تراکتور است. البته در این بین گفته می‌شود که هافبک تیم ملی ایران پیشنهادی را از لیگ ترکیه دریافت کرده و با توجه به فصل منتهی به جام جهانی به دنبال تداوم حضور در خارج از فوتبال ایران است و می‌خواهد به عنوان لژیونر کار خود را پیش ببرد و در صورت عدم توافق با تیم ترکیه‌ای قراردادش با تراکتور را نهایی می‌کند.

 

کاپیتان تیم ملی در راه لیگ قبرس؟

کریم انصاری‌فرد کاپیتان باتجربه تیم ملی ایران در روزهای گذشته در مسیر خروج از باشگاه یونانی قرار گرفته و آن‌چه مشخص است این‌که در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی در تیم آاِک آتن حضور نخواهد داشت. انصاری‌فرد در شرایطی از تیم یونانی جدا شده که شایعات متعددی پیرامون حضور او در لیگ ایران و بازی در تیم‌هایی چون تراکتور و پرسپولیس مطرح شده اما گویا انصاری‌فرد قصد بازگشت به لیگ ایران را ندارد و به دنبال تداوم حضور در فوتبال اروپاست.

انصاری‌فرد در روزهای گذشته با چند تیم از قبرس وارد مذاکره شده و رایزنی‌ها برای انتقال احتمالی او به رقابت‌های باشگاهی این کشور در حال انجام است و دور از ذهن نیست که مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در فصل آینده رقابت‌های لیگ قبرس حضور داشته باشد. البته گفته می‌شود که کریم انصاری‌فرد از لیگ یونان هم پیشنهاداتی را دارد و هنوز تصمیم نهایی خود را برای انتخاب مسیر جدید در دوران فوتبالی‌اش نگرفته است اما آن‌چه مشخص است اینکه او در نقل‌وانتقالات تابستانی جاری به لیگ ایران باز نمی‌گردد.

 

قایدی شاگرد مجیدی می‌شود یا به استقلال بر می‌گردد؟

مهدی قایدی پدیده جوان سابق استقلال، یکی دیگر از چهره‌های ویژه و البته بلاتکلیف بازار نقل‌وانتقالات تابستانی است. قایدی همراه تیم شباب‌الاهلی به اردوی پیش‌فصل در صربستان نرفته تا به نوعی مشخص شود ژاردیم علاقه‌ای به همکاری با مهاجم ایرانی تیمش ندارد و او باید برای ادامه مسیر فوتبالی خود به دنبال انتخاب تیم جدیدی باشد.

قایدی با قراردادی 5 ساله به شباب‌الاهلی پیوسته و مسیر دشواری برای جدایی دارد و با توجه به قرارداد بلندمدتی که با باشگاه اماراتی به امضا رسانده، به دنبال جدایی قرضی از این تیم است. الاتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی جدی‌ترین مشتری مهدی قایدی است اما هنوز توافقات برای انتقال او به جمع شاگردان مجیدی نهایی نشده تا قایدی بلاتکلیف ماند.

هواداران استقلال در روزهای گذشته تمایل خود به حضور دوباره مهدی قایدی در تیم‌شان را نشان داده‌اند و از سوی دیگر ریکاردو سا پینتو هم درخواست بررسی وضعیت قایدی را داشته اما گویا این بازیکن تمایلی به بازگشت به لیگ ایران ندارد و قصد دارد خارج از کشور، فوتبال خود را دنبال نماید.

 

نادری و رویای لژیونر ماندن

مدافع چپ سابق استقلال و پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات هنوز مقصد جدید خود را انتخاب نکرده است. نادری فصل گذشته در لیگ ترکیه به میدان رفت و روزهای خوبی را با آلتای اسپور تجربه نکرد و همین مسئله باعث شده تا او برای انتخاب تیم خارجی جدیدش با وسواس بیشتری کار را پیش ببرد و هنوز با وجود دریافت پیشنهاداتی از چند باشگاه اروپایی، محمد نادری تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

نادری که مدعی شده در لیگ ایران فقط برای استقلال بازی خواهد کرد، درخواستی را هم از سوی مدیران استقلال برای حضور در جمع آبی‌پوشان نداشته است. هر چند که هواداران استقلالی درخواست جذب نادری را دارند اما سا پینتو معتقد است با توجه به حضور جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی، ترافیک سمت چپ خط دفاعی آبی‌ها بالاست و همین مسئله باعث شده تا نادری جایی در تفکرات سا پینتو نداشته باشد و در تلاش برای تداوم دوران لژیونری خود است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ke7x8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سردار دست از سر قایدی بر نمی‌دارد