تاریخ انتشار: 1401/05/10 11:19
کد خبر: 18575

نکته مهمی که مورایس باید به آنها توجه کند/ سپاهانی‌ها قهرمانی می‌خواهند

پیشکسوت فوتبال اصفهان با برشمردن چند نکته اساسی که سرمربی جدید سپاهان باید به آنها توجه داشته باشد، تأکید کرد هواداران این تیم امسال منتظر قهرمانی هستند.
 نکته مهمی که مورایس باید به آنها توجه کند/ سپاهانی‌ها قهرمانی می‌خواهند

درباره وضعیت تیم فوتبال سپاهان برای حضور در فصل بیست‌ودوم لیگ برتر اظهار داشت: باید درباره سپاهان چهار نکته را متذکر شوم که سه موردش فنی و یک مورد نقل‌وانتقالاتی و درباره یارگیری است. مورد اول این است که مربی جدید باید مشکل سال گذشته سپاهان را که فاصله بیش از حد بین خطوط بود، بهبود ببخشد. مورد دوم بحث ضعف دفاع انفرادی و یک مقابل یک است که باید برطرف شود و برای دادن نقطه کور به حریفان راهکاری اندیشیده شود. از آن طرف بارز‌ترین مسئله‌ای که باید به آن اشاره و حتماً توجه شود، تلاش برای بالا رفتن درصد موفقیت بازیکنان در ضربات آخر است. این آمار در فصل گذشته خیلی پایین بود و علی‌رغم ایجاد موقعیت، توپ‌‌های سپاهان در ضربات آخر به گل تبدیل نمی‌شد.

وی اشاره کرد: مورد چهارمی که سپاهان باید برای حضور در فصل بعدی به آن توجه کند، درباره یارگیری است. در این امر نباید به سوابق کلی یک بازیکن نگاه کرد. به نظر من عملکرد فصل گذشته بازیکنانی که تازه به جذب شده‌اند و یا قرار است در آینده جذب شوند، خیلی مهم است. سپاهان تاکنون سه بازیکن خارجی جذب کرده است که این بازیکنان رزومه خوبی در فصل قبل‌شان نداشتند. هرچند که بازیکن پرتغالی سپاهان در تیم ملی این کشور‌ هم بازی کرده، ولی در سال‌های قبل عملکرد درخشانی نداشته است. اگر فصل قبل این بازیکنان را در نظر بگیریم، می‌توان فهمید که آنها جزو بازیکنان موفق نبوده‌اند. با این وجود رزومه‌ کلی این بازیکنان در سال‌های قبل‌تر قابل توجه است و حتماً مورایس با شناخت خوبی که از آنها داشته، جذب‌شان را مدنظر داشته است، ولی نگاه من به عملکرد فصل گذشته آنها خوب نبوده است. به هر ترتیب این بازیکنان در سپاهان باید از فصل قبل‌شان بهتر باشند.

مربی پیشین تیم فوتبال سپاهان در مورد دیگر بازیکنانی که جذب شده‌اند، خاطرنشان کرد: خرید‌های دیگر باشگاه را موفق می‌دانم. رامین رضاییان در نیم‌فصل گذشته در پرسپولیس خوب کار کرد و بازیکن توانمندی است. در سمت چپ نیز زکی‌پور بازیکن خوبی است و فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. در دفاع وسط نیز با حضور محمد دانشگر می‌توانیم ضعف خط دفاعی را ترمیم کنیم. وقتی در سه چهار بازی آخر فصل گذشته، امید نورافکن به دفاع وسط می‌رود، مشخص می‌شود که نویدکیا هم از وضعیت دفاع آخر تیمش راضی نبوده است. دانشگر اگر آماده باشد می‌تواند به تیم کمک کند. فکر می‌کنم با حضور بازیکنان جوان رقابت خوبی در تیم شکل می‌گیرد.

چرخابی راجع به ژوزه مورایس و اینکه آیا او می‌تواند در سپاهان موفق باشد، تصریح کرد: درباره سه بازیکن خارجی سپاهان و وضعیت‌شان در فصل قبل‌ صحبت شد، ولی این موضوع برای بررسی وضعیت یک مربی اهمیت بیشتری دارد. نه تنها فصل قبل، بلکه برای ارزیابی یک مربی باید سوابق کلی او را بررسی کرد. مورایس یک مربی شناخته شده به شمار می‌آید و با افراد بزرگ و تیم‌های بزرگ کار کرده است. او می‌تواند برای سپاهان خیلی مفید باشد. قطعاً این مربی، فردی منضبط و بادانش است. می‌توان به باشگاه سپاهان برای این انتخاب نمره قبولی داد.

وی درباره اینکه سپاهان باید در فصل پیش رو چه هدفی را دنبال کند، یادآور شد: با بازیکنانی که این تیم جذب کرده است و البته حضو مورایس باید انتظار کسب مقامی بهتر از دو فصل گذشته از سپاهان داشت. سپاهان در فصل پیش رو باید حداقل یک جام کسب کند. از سویی دیگر لیگ قهرمانان آسیا نیز برگزار نمی‌شود و این فرصت خوبی است تا تیم در لیگ برتر و جام حذفی موفق ظاهر شود. مدتی زیادی است که هواداران منتظر قهرمانی هستند و امیدوارم این اتفاق خوب امثال رخ بدهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488rjw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارش سایت پاختاکور از پرسپولیس؛ یکی از شناخته‌شده‌ترین تیم‌ها در قاره آسیا